Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sealing bij naden 12 jaar oude tent verteerd. Nog te fixen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Sealing bij naden 12 jaar oude tent verteerd. Nog te fixen?

Die handvatten van Ergon kun je prima met IPA 90 of 96% schoonmaken, dat is het rubber dat door huidvet en tijd aan het oplossen is, of dat ook werkt voor de binnenkant van je tent weet ik niet, je zou het kunnen proberen op een stukje waar het niet erg is als het lek raakt. Aan de andere kant hoe oud is de tent en wordt het niet eens tijd hem te vervangen?
Je kan overwegen bij Ali express een Hubba Hubba kopie te kopen.
Naturehike Mongar of 3F Ul Gear zijn dezelfde maat.

Ik heb zo mijn binnentent vervangen.
De prijzen zijn wel behoorlijk gestegen t.o.v. een aantal jaar geleden.
Het probleem heeft zich gedeeltelijk opgelost.
Om de naden te sealen heb ik de buitentent binnenstebuiten opgezet.
Nu, na 24 uur is de sealing droog en blijkt het kleven van het doek een stuk minder geworden.
Ik heb inmiddels het e.e.a. gelezen over de PU coating en weet nu dat de uiterste houdbaarheidsdatum van mijn MSR Hoop met rasse schreden nadert.
Een al wat ouder draadje, maar ik wilde toch graag reageren.
Loslatende tape kun je ook proberen te repareren met een strijkijzer. Het ijzer niet te heet zetten en natuurlijk een doek ( bv. theedoek ) tussen het ijzer en het plastic leggen. Zo heb ik toevalligerwijs ook een Tadpole 23, die ik vorig jaar op MP gekocht heb, behandeld ( ...of misschien was dat geen toeval, maar heeft de verkoper ook op dit forum gelezen alvorens te tent te verkopen 😉 ) .
Op zich werkte deze methode; de tape 'smolt' weer vast aan het tentdoek. Alleen was dit ook een ouder model Tadpole en de vloer bleek plakkerig, dus de PU-laag was aan het verteren. De tent rook ook een beetje naar natte babyluiers. Ik heb overwogen om de tentvloer met Tent Seal te behandelen; dit heb ik een paar jaar geleden eens geprobeerd met een Eureka Moonshadow 2, waar alle coating vanaf was, maar het heeft weinig geholpen. De Tadpole heb ik dus maar afgescheven, het materiaal had duidelijk zijn beste tijd gehad ( ... de zoveelste miskoop op MP...🙄 ) , maar ik heb hem nog wel bewaard.
De strijkijzermethode heb ik overigens ook toegepast bij een Britse legertarp ( basha ), wat steviger materiaal is, en dat gaf nog beter resultaat.
Als die beschermlaag eenmaal plakkerig is houdt het op en kan je de tent beter weggooien.
Mijn 'gerepareerde ' MSR Hoop heeft mijn herstelwerkzaamheden afgelopen zomer beloond met druppels vanaf het plafond en een kletsnatte vloer.