Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Heimwee naar de lange reis? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Heimwee naar de lange reis?

Marco Meijerink schreef:
za 24 feb, 2024 09:15
Ik heb er maar een maar voor ons wel de belangrijkste uitkomst van al onze reizen:
  • De wetenschap dat je meer onafhankelijkheid kunt krijgen door op de helft van je inkomen te leven en toch een heel goed leven kunt hebben.
Terecht geef je aan dat dit binnen jullie context geldt. Dat is een buitengewone kwaliteit, het is niet iedereen gegeven om het inkomen te halveren en daar beter van te worden.
Ik denk inderdaad niet dat Marco het heeft over de onderste kwart of helft van de inkomens. Maar menig andere zou een lange fietsvakantie wel zijn nut kunnen hebben, al zouden ook velen dit naderhand willen compenseren door nóg meer geld uit te geven aan snel vergankelijke zaken.
Grandonneur schreef:
za 24 feb, 2024 13:27
Het is niet iedereen gegeven om het inkomen te halveren en daar beter van te worden.
Terecht punt. Maar ook met een lager inkomen zijn er genoeg mogelijkheden/ keuze's in het leven die voorkomen dat je slaaf wordt van je eigen consumenten gedrag.
Als ik niet mee mag doen zeggen jullie het maar, ik ben voorlopig nog niet thuis. ( Nl-Oman-Nl)
Vandaag merkte ik tijdens mijn wandeling door Elvas dat ik bij achterop komend verkeer naar linksonder keek, daar waar mijn spiegeltje zit....Ja tijdens het lopen!
Groetjes PIER.