Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1660 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34021 berichten
Alles goed behalve California.
Nog een tip : de heiïg-gele lucht komt door bosbranden. de foto is uit augustus 2023.
Grand Falls Montana?
Het is niet in Montana.
math schreef:
do 29 feb, 2024 22:35
.. De naam van het viaduct is ook goed.
Renslow Trestle?
https://washingtongravelriding.home.blo ... w-trestle/
Inderdaad, de Renslow Trestle.

Hij ligt op de Pelouse-to-Cascades State Park Trail, die loopt van Seattle door de staat Washington naar de grens met Idaho. Dit was het traject van de oude Milwauki Railroad. Vroeger heette dit ook de John Wayne Trail.
Die Trail bestond tot 2022 uit twee losse delen, omdat de oude spoorbrug bij Beverly over de Columbia River gesloten was en je daarom een verre omweg moest maken. In april 2022 is de gerenoveerde brug opengesteld voor voetgangers, fietsers en paardrijders of paardenkarren.
De Palouse-to-Cascades Trail is nu onderdeel van de Great American Rail-Trail Route, die van de hoofdstad Washington naar de Pacific kust loopt. Grote delen van deze coast-to-coast route over opgeheven spoorweglijnen ontbreken nog.
Wat ik niet wist is dat de trail over de Renslow Trestle naar de Columbia rivier in militair gebied loopt. Ik had vooraf toestemming moeten aanvragen. Ik heb verder niemand gezien, ook niet uit de andere richting.

Beurt naar renel.
Nieuwe ronde:
river04.jpg
De watermolen in Praag, heel bekend in internationale molenkringen!
https://www.google.nl/maps/@50.0870118, ... ?entry=ttu
Heb in 1981 gezien, maar het rivierwater stond zo hoog, dat het rad bijna onder water stond. Er stroomde zelfs water door de ramen van de omliggende gebouwen. Het had die dagen veel geregend.
Het gebouw rechts op de voorgrond heeft dakpannen, die in het Duits "Biberschwanzziegeln" heten en die ziet men heel veel in Praag.
Goed geraden!
Wist niet dat het Biberschwanzziegeln heette, zelf noem ik het meneer-de-uil daken omdat ze mij doen denken aan de vacht van Meneer de Uil.
uil.jpg
Je ziet zoiets ook wel eens als muurbekleding:
mdumuur.jpg
Beurt naar Martin E. van Doornik.
Zo zien de Biberschwanzziegeln precies eruit, twee rijen van de gebogen onderkant van de pannen vlak onder elkaar. Komt ook veel in Oost-Duitsland voor.
Biberschwanzziegeln.jpg
Hier is mijn volgende raad plaatje. De bovenste foto heeft mijn vader op 15 juni 1951 genomen en de onderste heb ik op 20 juli 1995 genomen. 44 jaar verschil. Ik had zijn foto meegenomen om de positie van mijn camera precies te bepalen. Rechts staat mijn fiets. Niet moeilijk natuurlijk, maar wel leuk.
Brugboog.jpg
(nou zeg, op het origineel zijn de blauwachtige tinten er niet....)
Citadel Namen?

Jan
Zin in een groene Chimay nu.
Non, ce n'est pas vrai....
Heel goed, Math. Helaas zijn de huizenrij met het witte huis nu gesloopt. Maar als je op de andere Streetview op de lager gelegen straat neemt, zie je die nog wel staan. Er is in Huy, waar ik vroeger vaak heb gefietst, al zoveel 19e eeuws moois gesloopt. Zelfs naast de voormalige jeugdherberg, een kast van een fraaie villa, is er nu een flat verrezen. Hoef ik nu daar niet meer te komen.
De volgende is voor jou.
Bedankt, Martin.
Nieuw zoekplaatje. Waar is dit?
IMG_1704.JPG
Makkelijk zat, ik heb hier ook langs gefietst: Columbia Icefield Glacier in Banff and Jasper Park, Canada.
https://www.google.nl/maps/@52.2195147, ... ?entry=ttu
Helaas was m'n dia mislukt maar hier zie je op de achtergrond dezelfde gletsjer. Ik was in gezelschap van twee Russische fietsers, die daar op staan. Hoogte 2200 meter.
Foto 176.jpg
Ik vind het goed. Om nog even de puntjes op de i te zetten : het is de Mnt Athabasca Glacier gezien vanaf het wegrestaurant aan de Icefield Parkway in het Jasper National Park.

Stuivertje wisselen!
In 1982 stond er een bord met de naam Columbia Icefield Glacier.... :roll:
Spannend mooie fietstocht gehad!
Ga nu eerst ontbijten en de tuinvogeltjes voeren en dan zoek ik een nieuw plaatje uit.
Math, je hebt toch gelijk, inderdaad Athabasca Glacier, ik dacht dat die naam op de watervallen kilometers verderop slaat. https://www.google.nl/maps/place/Columb ... ?entry=ttu Op dit hier zie ik ook de naam Columbia Icefield. Ik liep naar de zolder om de dossiers van al m'n fietstochten in te zien en daar vond ik een ansichtkaart van Athabasca Glacier! Het is al meer dan 41 jaar geleden, maar ik denk nog vaak aan m'n fietsavontuur in Amerika en Canada. Hoe verwarrend, een foutje dat z'n eigen leven ging leiden...
Dubbelfoto glacier.jpg