Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPX Route planner - Forum Wereldfietser

GPX Route planner

Beste Wereldfietsers,

Ik vertrek op 1 april vanaf Zwolle naar Jakarta. Nu ben ik afgelopen dagen wat bezig geweest met mijn route uitstippelen, in calculatie met aantal geschatte KM's per dag, en zo een schatting te maken wanneer ik ongeveer waar zou kunnen zijn.

Ik heb hiervoor een simpele website gebouwd die hierbij kan helpen.
Wat je hiervoor nodig hebt, is slechts een GPX bestand van je route.

Werking website
Stap 1 - Vul aantal KM's in wat je op een dag wilt gaan fietsen
Stap 2 - Laad je GPX bestand in. De website rekent nu automatisch uit, en maakt een tabel op basis van je aantal dagen en GPX
Stap 3 - Klik op de link om te kijken waar je t.z.t. zou kunnen zijn.
Stap 4 - Kijk naar Restaurants of Hotels in deze regio (Of natuurlijk of er een WarmShowers host in de buurt woont ;))

Hier videotje met uitleg


YouGoCycling - Routeplanner
Feedback is welkom, dan kan ik hem verbeteren naar wens!

Op de roadmap staan:
- Download knop, om deze lijst als PDF naar je telefoon te downloaden
Leuk, maar ik begrijp niet goed hoe je verder dan een dag of wat zou kunnen plannen. Meewind in plaats van tegenwind, regen, een lokatie die dicht is of een niet goed gekoelde Bratwurst* en de planning is anders.

*: Die braadworst is alleen als fictief voorbeeld bedoeld. De Duitse keuken staat immers bekend als betrouwbaar.
Ha Leon,

Dank voor je reactie. Dit is natuurlijk een globale schatting.
Ik kan het ook op een kaart uitvissen waar ik ongeveer per dag zou willen zijn.
Natuurlijk blijft het gokken en schatten, maar het maakt het voor mij handiger om in grote lijnen dit uit te kunnen denken. Of ik dit nu per dag doe, of per maand, het geeft een handvat.

Wat betreft de Bratwurst, sign me up for that!

---

Daarbij krijg ik ook met regelmaat mailtjes via Warmshowers van fietsers die vragen naar een plekkie voor over 3 weken bijvoorbeeld.
YouGo schreef:
wo 21 feb, 2024 21:15
Ik kan het ook op een kaart uitvissen waar ik ongeveer per dag zou willen zijn.
Er zijn planners waar de "kilometerpaaltjes" langs de track staan op de kaart op je scherm. Anders zie je de afstand wel als je er met de muis naar wijst of zo. Het tafeltje van 80 is niet erg moeilijk.
Heel lange tracks zijn vaak wel lastig.
80km met wind in de rug in het vlakke Nederland is een heel ander verhaal dan 80 steile, onverharde km in de Andes.
Heb je daar ook aan gedacht bij je de dagplannen?

Het voorbeeld van de Andes is fictief. Ik meen te weten dat die niet tussen Amsterdam en Jakarta liggen.
Komoot heeft ook zo'n functie, maar die verdeelt de etappes naar zwaarte (hm's, ondergrond etc) dat lijkt me ietslogischer dan enkel kilometers.

Maar verder superleuk dat je zelf zoiets gaat bouwen hoor, dat doe ik je niet na!