Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 10 maart 2024 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 10 maart 2024

Hallo fietsvrienden,
Aanstaande zondag is het weer tijd voor een Rondje Groningen en ben ik er ook weer bij. De weersvoorspellingen zien er best aardig uit; alleen qua wind is het nog even afwachten. We vertrekken zoals gewoonlijk om 10 uur vanaf het Peerd van Ome Loeks bij het hoofdstation van Groningen. Wil je meefietsen met een rondje van ong. 75 km met onderweg een koffiestop? Reageer dan hieronder met een berichtje.

Tot zondag, Petra.
Ik fiets zondag 10 mee. Ik moet wel om ongeveer 15:00u in Groningen terug zijn . Eventueel snij ik een stukje af.
Groet, Rudolf Janssen

HELAAS MOET IK AFZEGGEN.
Nou, ik ga mee. Het blijft droog geloof ik.
En met een koel windje uit het noord-oosten hoef je ook niet zoveel water te drinken.

tot dan,
Kees
Ik ben ook van de partij.
Tot morgen.
Ik ben ook van de partij.
Tot morgen.
hmmm ik ga maar 1keer mee hoor. :D
Ik fiets morgen ook mee.
Groet, Annelies
Ben er ook!
Bert
Ik ben helaas sjaak afhaak. Ben al in Twente fietsen :)
Hallo lezers,
Vandaag hadden we weer een heerlijk Rondje Groningen. We vertrokken even na 10 uur met zijn achten (Cilia, Annelies, Bert, Gert, Marten, Edith, Kees en Petra) richting het zuiden, om het recht tegen de best koude oostenwind fietsen zoveel mogelijk te voorkomen. Via het Hoornse Dijkje en de Meerweg gingen we richting Paterswolde en Eelde, waarna we in een MTB-tocht terecht kwamen. Langs het vliegveld en daarna richting Donderen. Vervolgens een lekker stuk richting en door wat bossen en over het Noordsche Veld om het laatste stuk achter Gerts brede rug naar Zeijen te fietsen. Een lekkere koffiestop, waar Kees vanwege zijn verjaardag trakteerde op koffie met taart en Gert de koffie meer dan goed keurde. Lekker opgewarmd gingen we daarna tegen de wind naar Loon om direct door te trappen naar Gasteren, waar we het fietspad door de Gasterse Duinen op doken. In het Kniphorstbosch hadden we onze boterhammenstop. Daarna via Annen, stukje Zuidlaarderweg naar de Lageweg om achter Zuidlaren langs naar Midlaren te fietsen. We staken 50Bunder over om via het lange fietspad en langs de golfbaan naar Glimmen te gaan. De overige kilometers gingen in vrijwel een rechte streep naar het station, dicht langs de A28 en door het Paterswoldsemeergebied. Rond kwart over drie arriveerden we met vijf fietsers bij het Peerd, met ongeveer 74 kilometer op de teller. Een lekker rondje in prima gezelschap.
Groet, Petra.
Altijd weer leuk een verslag van jullie rondje te lezen.
Jullie genieten er wel van.

Jan
fietsroute.jpg
En hierbij de route gevisualiseerd