Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets en wandelbeurs - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fiets en wandelbeurs

Vraag naar aanleiding van deze discussie: is er eens goed onderzocht wat de motivatie is van de bezoekers om de Wereldfietserdagen te bezoeken? Zijn het daadwerkelijk mensen met een oude fiets in de schuur die wellicht ooit eens op fietsvakantie willen maar niet weten hoe? Of zijn het vakantiefietsers die eens wat verder willen, inspiratie zoeken voor een route of te befietsen land? Of is het een ons-kent-ons gezellige bijeenkomst met als extra motivatie om te gaan: wellicht ontdek ik nog wat nieuws? Welke doelgroep willen we bereiken?
Volgens mij waren beursbezoekers in de tijd dat ik er nog kwam altijd een mix van deze doelgroepen en nog meer. Dat maakte het ook leuk en maakte een beurs überhaupt mogelijk, want als je je maar op één van deze groepen richt vallen niet alleen de andere groepen af, maar ook een deel van de groep waar je je op richt, en dan worden de aantallen bezoekers snel laag. Mensen gaan denk ik niet naar een beurs voor precies één ding, ze willen ook stiekem buiten hun eigen lijntjes kijken. (om te concluderen dat het niets voor henzelf is :D )

Fietsers zijn ook net consumenten. Als die iets kopen willen ze kunnen kiezen uit veel. Veel consumenten zullen niet graag het goedkoopste item kopen, maar die goedkopere dingen moeten er wel zijn om voor zichzelf het idee te hebben dat ze niet het goedkoopste gekocht hebben. Dat laatste vinden ze fijn, niet het goedkoopste model kopen.

Wel vraag ik me af of er wel echte beginners naar beurzen kwamen. Dat heb ik zelf in den beginne ook niet gedaan. Maar ja, toen kom je nog bij de V&D terecht voor een fietskampeeruitrusting.
Maar ja, toen kom je nog bij de V&D terecht voor een fietskampeeruitrusting.
En nu bij de Decathlon, het is er zeker niet moeilijker op geworden. Hooguit de starters minder avontuurlijk.
Bert van Sprang schreef:
ma 11 mar, 2024 21:51
En nu bij de Decathlon,
en op het internet.
Mijn €0,02 is dat er anno nu heel veel overal vind- en beschikbaar is, maar dat het lastig filteren en duiden is. Een evenement waar liefhebbende professionals van divers pluimage hun verhaal komen doen zou wel eens een behoefte kunnen vervullen.

Ja, die mensen hebben een commercieel belang, mogen ze ook, maakt ze niks minder relevant, integendeel.
Bert van Sprang schreef:
ma 11 mar, 2024 21:51
Maar ja, toen kom je nog bij de V&D terecht voor een fietskampeeruitrusting.
En nu bij de Decathlon, het is er zeker niet moeilijker op geworden. Hooguit de starters minder avontuurlijk.
Het idee van mijn verhaaltje hiervoor is dat het m.i. een aanwinst en geen gevaar voor de beurs zou zijn als Decathlon op de beurs zou staan. Als je alleen bovenklasse zaken aanbiedt krijg je ook alleen bovenklasse klanten.
Leg dat voor aan Decathlon. Voor Corona waren ze een aantal jaren op de beurs.
Ik heb begrepen, dat ook zij kampen met een tekort aan personeel. Voor hun stand op de beurs trokken ze altijd personeel uit hun filialen in de omgeving. Die rek hebben ze nu niet. Zouden ze een filiaal moeten sluiten.
Toen in veel plaatsen winkels nog op zondag gesloten waren, was de beurs voor de diverse buitensportzaken veel interessanter.
Mijn 0,02 bijdrage :
Als absolute onervaren fietser die wel een oude Koga WT heeft én een gekregen complete uitrusting van een voormalige Santiago fietser, ben ik wel hoopvol dat ik ooit kan opstappen.
De FW beurs is leuk maar de WF beurs is nog leuker, ik geniet alleen al van alle passie van de ervaren fietsers /wandelaars.
De lezingen en aanbiedingen in Ede leuker dan Utrecht.
Dat Ede dit jaar niet doorgaat vind ik dus erg jammer, ik had me er op verheugd.
Mij gaat het vooral om de handige weetjes, de tips en truuks. De leuke hebbedingetjes tegen beursprijzen.
De grote, dure merken doen mij niks.