Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

258 berichten
WillemT schreef:
zo 03 mar, 2024 22:45
Ik ben (gisteren) vanuit huis een flink eind naar het noorden gefietst.
Flink telebeeld. Vanaf een duintop in het Hoge Hollandse Noorden? Over een paar weken ziet het daar met een iets andere kijkrichting geel van de narcissen. Of 'nare zussen' zoals mijn opa in Breezand ze noemde, toen ik daar in 1968 een paar dagen kwam logeren :wink:
keesswart schreef:
zo 03 mar, 2024 23:37
Vanaf een duintop in het Hoge Hollandse Noorden?
De foto is vanaf het fietspad genomen, maar die zit hier op 12 meter boven de omgeving. Tel daar mijn lengte bij op, dan bevond de camera zich op bijna 14 meter hoogte. Het is een uniek punt in een verder wat saai landschap. Tot aan Petten is het een prachtige tocht, voor de laatste kilometers naar Den Helder moet je even doorbijten.

Alleen het oude kerkje van Callantsoog vond ik de moeite van stoppen waard alsook deze boerderij die de naam Hoeve Noorwegen draagt:
DSC01769.jpg
Fietsend door de Grafelijkheidsduinen en over de Zeepromenade komt uiteindelijk Lange Jaap in beeld (het was toen al bijna donker), gelukkig wordt er nu actie ondernomen tegen verder verval van deze unieke vuurtoren. Het uitzicht op zee, de kustlijn van Texel, de veerboot die nèt op dat moment overstak en de fraaie watertoren midden in de stad zorgden voor een mooie afronding.
DSC01781.jpg
Leon schreef:
ma 26 feb, 2024 14:20
zelfgemaakte pizza en zelfgemaakte wijn van druiven uit eigen tuin.
Dat ziet er heerlijk uit Leon. De pizza èn de wijn. Van welke druif is dat? Boskoop Glory?
Belgisch-Duits grensgebied bij Roetgen. Met o.a. een weggetje langs een nog smalle Weser/Vesdre.
DSC03405.JPG
WillemT schreef:
ma 04 mar, 2024 18:20
Leon schreef:
ma 26 feb, 2024 14:20
zelfgemaakte pizza en zelfgemaakte wijn van druiven uit eigen tuin.
Dat ziet er heerlijk uit Leon. De pizza èn de wijn. Van welke druif is dat? Boskoop Glory?
Inderdaad. Maar op basis waarvan doe jij deze gok?
Ik ben de "wijngaard" trouwens langzaam aan het omvormen naar druiven die wel voldoen aan de eisen voor de beschermde oorsprongsbenaming Mergellandwijn, m.b.v. Dornfelders. Aan de rest van de eisen + biologisch, voldoe ik al. Niet dat ik een certificaat gaan aanvragen trouwens. Just for fun.
Leon schreef:
ma 04 mar, 2024 19:37
Maar op basis waarvan doe jij deze gok?
Ik weet dat er twee druivenrassen zijn die het van oudsher goed doen in Nederland: Boskoop Glory en de Witte van der Laan. Leuk dat je daar zo'n mooie wijn van hebt kunnen maken.

Ik weet niet zeker of dit ook Boskoop Glory is maar een gevel op het zuiden is al voldoende.
Testrondje rond het drieprovinciepunt Utrecht / Noord-Holland / Zuid-Holland. Fiets was nog niet stil genoeg naar mijn zin, dus freewheel vervangen, afstellingen aangepast, banden iets harder opgepompt.

Druilerig weer, helaas. Maar de regendruppels maakten nu meer geluid dan mijn fiets. :D

Afbeelding
Lekker de Eifel in met dat prachtige weer :)
DSC03617.JPG
DSC03706.JPG
Vandaag een eerste lentetochtje langs enkele molentjes.
IMG_1755.png
La Mancha met de Don Quichot-molens?
Inderdaad in La Mancha. In dit geval zijn we na een treinreis van 3,5 dag even uitgestapt in Alcazar de San Juan, waar 4 van zulke molens op een heuvel staan.
sifondamme.jpg
De Sifon, Damme
ijzendijke.jpg
Bestrating, Ijzendijke.
Moeilijkheidsgraad **
Landschappelijke waarde ****
Gisteren een ritje vanuit huis uit naar Arnhem CS gemaakt. Terug met de trein (beproefd recept :-)). Flinke tegenwind. Deels de Limes fietsroute gevolgd. Een paar opmerkingen en wat foto's:

- De Langbroekerdijk (even na Odijk vanuit mijn kant) is een rampzalige weg. Aan beide zijde van de drukke en smalle weg is een fietszone gemarkeerd, maar dat is schijnveiligheid. Een tegemoetkomende auto meende een groepje wielrenners te moeten inhalen, kwam volledig op mijn wegdeel, en ik belande ondersteboven in de berm. De auto reed door en ik bleef achter met pijnlijke knie en elleboog. Toch maar doorgefietst. Over deze weg komen nota bene vier fietsroutes (R1, EV2. LF4 en LIMES). Het is helaas ook een sluiproute gezien het vele haastige gemotoriseerde verkeer.

- De Beverweerdsebrug in Werkhoven blijft nog tot vrijdag 22 maart dicht door uitgelopen werkzaamheden. Je kan makkelijk het Kippepaadje nemen, eigenlijk een wandelpad maar prima te fietsen.

- Waar ik al bevreesd voor was: elke rivierdijk een ramp is. Het stuk Rijswijk - Bontemorgen zou ik mijden. Brullende motoren vlogen me om de oren. Nu al. Hoe moet dat straks zijn op een zomerse dag? Na Bontemorgen tot Kesteren is een mooi (autovrij) stuk rivierdijk. Bij Opheusden ben ik naar de Blauwe Kamer overgestoken en toen richting Arnhem.
DSC01791.jpg
Rembrandtkade in Utrecht: woonblok in Amsterdamse School stijl
DSC01803.jpg
Kasteel Duurstede
DSC01806.jpg
Rijndijk 2, Lienden. Kleine boerderij van het Betuwse type (Rijksmomument), naar thuis bleek.
keesswart schreef:
za 09 mar, 2024 11:55
een treinreis van 3,5 dag
Ik ben wel eens met de trein / bus naar Skibotn gegaan, dat was een nacht (tot Kopenhagen), een dag (tot Stockholm) en een nacht (tot Narvik) aaneengesloten reizen. De treinen sloten toen (34 jaar geleden) naadloos op elkaar aan. Maar het bleef een woest eind. Daarna nog 4 uur met de lijnbus vanuit Narvik naar Skibotn. Dat was overigens geen straf: mooie lijnbus en een prachtig landschap.

Petje af voor jullie rit van 3,5 dag mèt bagage en mèt fietsen. Ik had destijds alleen een rugzak bij me en dat was alles.
WillemT schreef:
zo 10 mar, 2024 13:47
Gisteren een ritje vanuit huis uit naar Arnhem CS gemaakt. Terug met de trein (beproefd recept :-)). Flinke tegenwind.
Mijn beproefde recept zou in dat geval toch zijn om meewind te hebben.

Ga je nog aangifte doen tegen die automobilist?
Leon schreef:
zo 10 mar, 2024 14:49
Ga je nog aangifte doen tegen die automobilist?
Ja, heb ik gedaan. Maar de politie kon er niet zoveel mee omdat het kenteken onbekend is. Ik ga in het vervolg maar fietsen met een dashcam :lol: op mijn stuur.
WillemT schreef:
zo 10 mar, 2024 13:47
Een tegemoetkomende auto meende een groepje wielrenners te moeten inhalen, kwam volledig op mijn wegdeel, en ik belande ondersteboven in de berm.
Bij nader inzien ben ik niet de enige. Maar de gemeente maakt geen haast. De verantwoordelijke wethouder geeft aan dat zij “keuzes maakt op basis van objectieve data, niet op basis van actieve buurten”. Wat is objectieve data? Had ik het voorval moeten filmen?
Lekker weer voor de korte broek en korte mouwen in de Eifel :)
DSC03922.JPG
Korte broek!!!! :D
Rondje Ringvaart en Kagerplassen :D
Samen met mijn vrouw op de pendix :?
Dirk
Ben vandaag gaan rijden in de driehoek Leuven - Tienen - Diest (het zgn. Hageland).

https://www.google.be/maps/@50.8631182, ... ?entry=ttu

De provincie Vlaams-Brabant heeft onlangs een plan voorgesteld om zoveel mogelijk van de resterende open ruimte te bewaren en de verloedering van de ruimtelijke ordening zoveel mogelijk in te dijken.
De projectontwikkelaars en de bouwnijverheid zijn in alle staten :(