Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1671 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34017 berichten
Even geduld, momenteel niet thuis. Ben een toneelvoorstelling aan het bijwonen, waar m'n vrouw speelt voor souffleuse.
Ik heb in het verleden heel wat rondgefietst in Noord-Brabant en Limburg. Ik heb het over 1969 t/m 1974. De streekeigen boerderijen hebben daar vaak kleine zolderraampjes in de kopgevels, die vrij ver uit elkaar geplaatst zijn, dichtbij het (gebroken) dak. Met dakpannen van Tegelense fabrikaat. Dus jouw raad plaatje trok me naar die soort regionen. Kon ik nou als Groninger ruiken waar precies de grens tussen noord- en midden-Limburg is.... het aangrenzende Brabant heeft zulke boerderijen ook.
Bij het zoeken op Google satelliet naar een bescheiden vaart met een 60 km-weg – rekening gehouden met het zonlicht – had ik bij toeval de boerderij bij het inzoomen gevonden. Puur mazzel.

Hier is dan de volgende: op welke station ben ik (met fiets aan boord) gestopt en deze foto door de geopende balkondeuren genomen?
IMG_192054.jpg
Leon schreef:
za 16 mar, 2024 20:22
De gemeentes Horst aan de Maas en Venray zijn samen immers groter dan de Gazastrook. (of waren ze net een paar voetbalvelden* kleiner?)
Misschien off-topic, maar ik vind het dieptriest hoe de Palestijnen daar worden onderdrukt. Zo kan ik me met die Karrimor-zijtas niet langer op straat vertonen. Daarom de Israëlische badge verwijderd en een exemplaar van Jordanië besteld.
20240218_210933.jpg
Heel goed Renel. Ik zat in de trein van Antwerpen naar Rotterdam, die op het station van Breda "kop ging maken". Dat doen bepaalde treinen ook op CS Utrecht.
De volgende is voor jou.
Volgende, een brug:
bridge012.jpg
Belgische of Luxemburgse Ardennen. Heb gisteravond twee uur lang alle riviertjes ten zuiden van Luik tussen de Maas en Moezel afgezocht tot ik er een droge keel aan overhield. Maar noppes....
Ik denk niet dat het België is. Ik vind het zo netjes dat ik zelfs twijfel aan Luxemburg. Eifel of Noord-Frankrijk?
Het doet mij sterk denken aan een blik vanuit de Kapellenstrasse in Hönningen.

Dit is weer een plaatje naar mijn hart.
Toevallig bij de tweede klik al raak.
In eerste instantie dacht ik aan de regio rond Dresden (das Blaue Wunder) en aan de Ahr.
Gezocht bij het plaatsje Satsvey aan de Vey, omdat ik de Ahr niet zo snel kon vinden.
Daarna langs de Ahr en kijken vanuit zuidelijke richting en spoor aan de overkant.
Bingo!
Voor dit soort zoektochten is mapy.cz mijn vriend, want veel sneller dan opentopomap.org
Bingo én beurt voor Poppink!
Ten zuiden van Bonn, had ik te ver ernaast gezocht.... :|
Alleen omdat die brug erg lijkt op de spoorbrug van Huy, daarom zocht ik binnen de Ardennen. Die spoorbrug heeft mijn vader in 1951 gefotografeerd. De linker boog is behoorlijk beschadigd door de oorlog.
Huy vanaf Maas.jpg
20200623_1712_DSC_1143_J9110.JPG
Nog een brug.
En als je de andere kant op kijkt kan je zien waar ik zo genoeglijk achter een biertje zat te genieten.
Jouw beurt math.
Bij veel plaatjes is de kunst om de juiste zoekwoorden te vinden in de taal die het meeste kans maakt. Bij het vorige plaatje waren dat gedeckte brücke en fachwerkhäuser.

Welke woorden leiden naar de volgende plek? Er is geen Streetview van.
P1010318.JPG
Voormalige steengroeve Frankrijk?
Nee, het is in de VS.
Wat je op de foto ziet moet je vrij letterlijk nemen.
Lijkt meer op een bijna droogstaand stuwmeer.
Door die dumptruck denk ik meer aan een groeve met een bodempje water, maar aangezien vrijwel elke groeve een meer heeft schiet het niet op want (gok) in het droge westen van de USA zijn net als overal talloze groeves (USA quarry lake). Wat ik niet weet is hoe het ding op de voorgrond heet. Meestal heten torens die in stuwmeren staan intake towers, maar daar is deze zo te zien duidelijk niet voor bedoeld.
Is het in Colorado?