Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gebruikersreview: Garmin Edge 530 vs Garmin Etrex 30x - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Gebruikersreview: Garmin Edge 530 vs Garmin Etrex 30x

129 berichten
Nog en vraag over mijn 530. Om meer overzicht te hebben, bijvoorbeeld bij afwijken van de route, heb ik auto-zoom uitgezet. Nu kan ik met de knoppen linksonder in- en uitzoomen. Die knoppen gebruikte ik tot nu toe om te scrollen tussen pagina’s. Hoe moet dat nu?
LHTJoost schreef:
zo 03 mar, 2024 16:33
Nog en vraag over mijn 530. Om meer overzicht te hebben, bijvoorbeeld bij afwijken van de route, heb ik auto-zoom uitgezet. Nu kan ik met de knoppen linksonder in- en uitzoomen. Die knoppen gebruikte ik tot nu toe om te scrollen tussen pagina’s. Hoe moet dat nu?
Joost, hoe bevalt de 530? Hoe lang gaat hij mee? Ik heb een weekend de Explore 2 gehad. Heb hem respectievelijk een uur, twee uur en drie uur gebruikt. Ik had nog 32% op het scherm. Tien seconden later viel hij uit. Ik dacht hem misschien te gaan kopen, maar dat lijkt me geen goed idee. Misschien is de 530 een optie.
De Explore 2 zou veel langer mee moeten gaan.
Ik fiets ook met een Explore 2. Nooit de uren bij gehouden, maar 2 dagen fietsen zonder opladen is geen probleem. De instellingen voor het scherm (helderheid/verlichting) zijn belangrijk natuurlijk.
(2 dagen fietsen zal iets van het dubbele zijn van de tijd die jij noemt).
Er is vast iets misgegaan met de instellingen, of er is iets mis met het toestel.
Het nadeel van de Explore 2 is dat er geen geheugenkaartje in kan. Als ik buiten Europa ga fietsen zou ik de EU kaart moeten vervangen door (in mijn geval) de Can/USA omdat het intern geheugen niet geniet ruimte vrij heeft.

Groet, Tom.
Pompidompida schreef:
zo 17 mar, 2024 01:04
LHTJoost schreef:
zo 03 mar, 2024 16:33
Nog en vraag over mijn 530. Om meer overzicht te hebben, bijvoorbeeld bij afwijken van de route, heb ik auto-zoom uitgezet. Nu kan ik met de knoppen linksonder in- en uitzoomen. Die knoppen gebruikte ik tot nu toe om te scrollen tussen pagina’s. Hoe moet dat nu?
Joost, hoe bevalt de 530? Hoe lang gaat hij mee? Ik heb een weekend de Explore 2 gehad. Heb hem respectievelijk een uur, twee uur en drie uur gebruikt. Ik had nog 32% op het scherm. Tien seconden later viel hij uit. Ik dacht hem misschien te gaan kopen, maar dat lijkt me geen goed idee. Misschien is de 530 een optie.
Ik schat in dat de 530 het ook 2 dagen vol moet houden.
Ik ben wel tevreden. De Etrex was eigenlijk ook prima. Voordeel van de Edge zou moeten zijn dat eenvoudig een track van je telefoon naar je gps kan sturen. Dat gaat nog niet vanzelf.
Tom vds schreef:
zo 17 mar, 2024 10:49
De Explore 2 zou veel langer mee moeten gaan.
Deze ervaring deel ik. Ik ben afgelopen vrijdag met mijn volledig opgeladen Explore 2 op pad gegaan, en had hem ongeveer 5,5 uur aan staan, zowel om me de weg te wijzen als om de trip op te nemen. Net even gecheckt, maar hij staat nu op 72%, dus ik denk ook dat twee dagen zonder opladen op pad zijn, zeker tot de mogelijkheden behoort.

Peter
In de vergelijking van garmin.com staat voor de Edge 530 20 uur, en de Explore 2 16 uur.
Mijn ervaring met de 830 (dat is een 530 met touchscreen) is ook dat je er moeiteloos 2 fietsdagen mee kan zonder opladen.
bast1aan schreef:
za 30 mar, 2024 14:05
In de vergelijking van garmin.com staat voor de Edge 530 20 uur, en de Explore 2 16 uur.
Mijn ervaring met de 830 (dat is een 530 met touchscreen) is ook dat je er moeiteloos 2 fietsdagen mee kan zonder opladen.
Vraag me af wat dit waard is. Je rijdt een route en hoeveel rekenwerk is er voor nodig. Hoe vaak moest het apparaat opnieuw een herberekening maken. Geen idee wat er gebeurd als je onder de bomen fietst en er even geen signaal is. Kost dit stroom of rekenwerk. Wie weet zijn er nog veel meer oorzaken die het verbruik verhogen.
WimB schreef:
za 30 mar, 2024 15:14
bast1aan schreef:
za 30 mar, 2024 14:05
In de vergelijking van garmin.com staat voor de Edge 530 20 uur, en de Explore 2 16 uur.
Mijn ervaring met de 830 (dat is een 530 met touchscreen) is ook dat je er moeiteloos 2 fietsdagen mee kan zonder opladen.
Vraag me af wat dit waard is. Je rijdt een route en hoeveel rekenwerk is er voor nodig. Hoe vaak moest het apparaat opnieuw een herberekening maken. Geen idee wat er gebeurd als je onder de bomen fietst en er even geen signaal is. Kost dit stroom of rekenwerk. Wie weet zijn er nog veel meer oorzaken die het verbruik verhogen.
Vergeet ook niet de koppeling met de smartphone of sensoren die constant in verbinding met het toestel staan, ook dat kost allemaal energie, en naarmate het toestel ouder wordt neemt de capaciteit van de accu af.
Vraag me af wat dit waard is. Je rijdt een route en hoeveel rekenwerk is er voor nodig. Hoe vaak moest het apparaat opnieuw een herberekening maken. Geen idee wat er gebeurd als je onder de bomen fietst en er even geen signaal is. Kost dit stroom of rekenwerk. Wie weet zijn er nog veel meer oorzaken die het verbruik verhogen.
Vergeet ook niet de koppeling met de smartphone of sensoren die constant in verbinding met het toestel staan, ook dat kost allemaal energie, en naarmate het toestel ouder wordt neemt de capaciteit van de accu af.
[/quote]

Juist, dat. De laatste dag was ik op zoek naar de afstand tot verschillende stations. Blijkbaar kostte dat enorm veel accuduur. Ik snap dat het slurpt, maar zo snel en zo veel...