Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

258 berichten
Daslook gaan inslaan en onderweg inspiratie opgedaan voor mijn grafschrift*, een mens moet vooruitdenken.
bovenkassei.jpg
* Hier ligt CW,
Hij rijdt nu de benedenkassei
Het laatste stuk van een al langer lopend project: aan de binnenkant van de ringweg rond Amsterdam op de fiets steeds zo dicht mogelijk bij de snelweg komen.

Vandaag het segment noord-oost, linksom fietsend tussen de Zeeburgertunnel en het Noordhollandsch kanaal. Niet heel spectaculair maar wel onverwachte doorkijkjes en stukken niemandsland.
IMG_2805.JPG
IMG_2880.JPG
IMG_2874.JPG
IMG_2828.JPG
IMG_2901.JPG
-arnout- schreef:
za 16 mar, 2024 21:25
Het laatste stuk van een al langer lopend project: aan de binnenkant van de ringweg rond Amsterdam op de fiets steeds zo dicht mogelijk bij de snelweg komen.

Vandaag het segment noord-oost, linksom fietsend tussen de Zeeburgertunnel en het Noordhollandsch kanaal. Niet heel spectaculair maar wel onverwachte doorkijkjes en stukken niemandsland.

IMG_2805.JPG
IMG_2880.JPG
IMG_2874.JPG
IMG_2828.JPG
IMG_2901.JPG
Gaaf! Ga ik ook een keer proberen, stukje pont over IJ neem ik aan? Ik alleen even richting wielerbaan en via dochterlief (Sloterplas) weer op de bank nu;))Afbeelding

Bijlagen

Remuz schreef:
zo 17 mar, 2024 15:19
Gaaf! Ga ik ook een keer proberen, stukje pont over IJ neem ik aan?
Ik heb er met tussenpozen en heen en weer fietsend vanuit Haarlem vijf dagen over gedaan.
amsterdam.jpg
01.JPG
02.JPG
03.JPG
04.JPG
De volgende uitdaging voor losse fietsdagen is wellicht dezelfde ring om Amsterdam maar dan de buitenkant.
-arnout- schreef:
zo 17 mar, 2024 16:17
Remuz schreef:
zo 17 mar, 2024 15:19
Gaaf! Ga ik ook een keer proberen, stukje pont over IJ neem ik aan?
Ik heb er met tussenpozen en heen en weer fietsend vanuit Haarlem vijf dagen over gedaan.
amsterdam.jpg
01.JPG
02.JPG
03.JPG
04.JPG

De volgende uitdaging voor losse fietsdagen is wellicht dezelfde ring om Amsterdam maar dan de buitenkant.
Gaaf! Dank voor de routetip, het stukje langs de Coentunnel snap ik pas als ik er fiets denk ik…. Nooit geweten dat daar een fietspad is.
En buitenom ook een goed idee, camera mee :D
Remuz schreef:
zo 17 mar, 2024 18:00

Gaaf! Dank voor de routetip, het stukje langs de Coentunnel snap ik pas als ik er fiets denk ik…. Nooit geweten dat daar een fietspad is.
Dat is typisch zo'n plek waar je nooit vanzelf langskomt. Wie kent er buiten de omwonenden de Noorder IJpolder? Lokaal onder meer bekend vanwege de protesten tegen de gigantische windmolens die daar worden geplaatst.
coentunnel.png
Het deel langs het IJ is onverhard maar goed te fietsen. Bij de rode stip op de kaart kom je een slagboom tegen, waar je overigens makkelijk langs kunt, met een bescheiden verbodsbord. Vanaf de westkant geen enkele belemmering, ook geen borden. Er wordt daar veel gewandeld en soms gefietst. Gpx-bestand in de bijlage. Je kunt daar niet het IJ over. Dat lijkt op mijn vorige kaartje wel zo maar dat is een kunstfout van mijn route-app.
IMG_1688.JPG
IMG_1694.JPG

Bijlagen

-arnout- schreef:
zo 17 mar, 2024 18:28
Remuz schreef:
zo 17 mar, 2024 18:00

Gaaf! Dank voor de routetip, het stukje langs de Coentunnel snap ik pas als ik er fiets denk ik…. Nooit geweten dat daar een fietspad is.
Dat is typisch zo'n plek waar je nooit vanzelf langskomt. Wie kent er buiten de omwonenden de Noorder IJpolder? Lokaal onder meer bekend vanwege de protesten tegen de gigantische windmolens die daar worden geplaatst.

coentunnel.png

Het deel langs het IJ is onverhard maar goed te fietsen. Bij de rode stip op de kaart kom je een slagboom tegen, waar je overigens makkelijk langs kunt, met een bescheiden verbodsbord. Vanaf de westkant geen enkele belemmering, ook geen borden. Er wordt daar veel gewandeld en soms gefietst. Gpx-bestand in de bijlage. Je kunt daar niet het IJ over. Dat lijkt op mijn vorige kaartje wel zo maar dat is een kunstfout van mijn route-app.

IMG_1688.JPG
IMG_1694.JPG
Top! Dankjewel dat stukje heb ik al eens gereden, ik dacht dat er een fietspad door de Coentunnel ging….. :D
Tussen Jalhay en Baraque Michel.
DSC04119.JPG
Plasentia - een stukje via de la plate, de weg was helaas te modderig voor een mtb, ik zakte 15 cm in de modder.
Schermafbeelding 2024-03-20 om 18.05.03.jpeg
IMG_2128.jpeg
[attachment=1]
Naar het werk, heen en terug, bij elkaar 27 km. Op de heenweg de kortste route en op de terugweg een meer landelijke route.
Niks bijzonders, alleen dit was de laatste keer. Tot 1 juli vakantiedagen opmaken en dan niks meer.
Volgende week word ik 65, ik vind het goed geweest.
En dan kan ik mijn woon-werk VSF T300 ook een keer netjes poetsen.
VSF T300.jpeg
Vandaag een mooie fietstocht gemaakt, maar vanwege de daar gemaakte raad plaatjes verklap ik niets waar. Bij mij thuis heeft het geregend, maar tijdens de fietstocht heiig zonnig en zelfs warm.
DaVinci schreef:
wo 20 mar, 2024 19:23
... de laatste keer ...
Memorabel moment! Passeerde je hele werkende leven de revue? Mocht je klaar zijn met poetsen en je vervelen: ik breng mijn fiets graag een keer langs. :D
En euh, alvast proficiat met je verjaardag.
Dankjewel.
Voorlopig verveel ik mij niet. Mijn vrouw heeft een to-do-lijstje liggen en ik heb nog een paar fietsen staan om om te bouwen en/of op te knappen. En het goeie weer komt eraan!
Maar langs komen mag altijd.
Vandaag de Ravel van Gembloux naar Landen, en dan via Tienen naar huis. 68 kilometer. Een van de mooiere Ravels.
Zoals gewoonlijk had ik geen fototoestel of smartphone bij, maar hier toch een impressie met dank aan Google Maps.

https://www.google.be/maps/@50.6424861, ... ?entry=ttu

Vlak voor Landen kun je overnachten in een heuse treinwagon.

https://www.google.be/maps/@50.7381131, ... ?entry=ttu

Het ging lekker, wind in de rug.
DaVinci schreef:
wo 20 mar, 2024 19:23
Volgende week word ik 65, ik vind het goed geweest.
En dan kan ik mijn woon-werk VSF T300 ook een keer netjes poetsen.
VSF T300.jpeg
Gefeliciteerd met de komende vrije dagen. Geniet er van!
Sinds bruggen "een ding" zijn op fietsenforums kan ik er bijna niet meer langs rijden zonder een foto te maken. :roll:

Vandaag tijdens een testrondje bij Papenveer even in de remmen (MAFAC Competition) geknepen:

Afbeelding
Vandaag een rondje door het land van Peel en Maas met mevrouw DaVinci, ze had een dagje vrij.
Eerst richting westen zodat we op de terugweg wind mee hadden.
Peel en Maas 1.jpeg
Peel en Maas 2.jpeg
Peel en Maas 3.jpeg
Mocht je die laatste foto als raadplaatje gaan gebruiken, dan heb ik mijn streetview paraat.
Ik diverse bonusfoto's. :D
Die is al een keer voorbij gekomen van een collega raadplaatjesplaatser.
Maar het is gewoon een mooi stukje in Neer langs de Maas.
Wij fietsen dan verder over het bruggetje over het kanaal en dan via Kessel-Eik en Kessel naar huis.