Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1674 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34016 berichten
Poppink schreef:
do 21 mar, 2024 23:38
Het lijkt er op dat de pijn aan je knie verbeterd is.
De arts heeft onlangs een soort witte spul in m'n knie gespoten. Toen ging de pijn ineens weg. De MRI-scan van het Leeuwarder ziekenhuis had als diagnose dat m'n knie inderdaad versleten is, maar niet versleten genoeg voor een operatie.

Op jouw foto staan twee palen met Andreaskruisen. Normaal gesproken zijn de palen eerst rood-wit geringd en tegenwoordig helemaal grijs. Ik zie hier maar één witte band op rode palen.
In Duitsland hebben Andreaskruisen stompe uiteinden.
Heb ook op Google satelliet naar de S.T.A.R. gekeken, maar lijkt er niks op.
In Twente, het land van Poppink, heb je de MBS met het traject van Haaksbergen naar Boekelo, onderweg is er een halte Boekelo Zoutindustrie: https://www.google.nl/maps/@52.1925313, ... ?entry=ttu
Martin E. van Doornik schreef:
vr 22 mar, 2024 00:11
Poppink schreef:
do 21 mar, 2024 23:38
Het lijkt er op dat de pijn aan je knie verbeterd is.
De arts heeft onlangs een soort witte spul in m'n knie gespoten. Toen ging de pijn ineens weg.
Montagepasta? ;-)
Fijn dat het werkt. Hopelijk kun je nu weer een hele tijd vooruit.
Bij mijn vader hebben ze het ook gedaan, vanwege zijn leeftijd (90) durven ze niet te opereren. Hierdoor is hij gelukkig weer wat mobieler geworden en kan hij weer een stuk wandelen. Goed dat het bij Martin ook geholpen heeft.
Leuk, die vader met kinderen op fietsvakantie, die daar toevallig hun tent aan het drogen waren.
Ik zie ook nog een moeder.
Wel mooi dat de kleuren van de afvalbak (en al het andere rode in de omgeving) passen bij de kleuren van de kleding en fietstassen.
Mooi rood is niet lelijk.
Inderdaad, als je na de overgang een stukje naar links gaat en terugkijkt, dan komt de moeder ook tevoorschijn.
DaVinci schreef:
vr 22 mar, 2024 08:41
In Twente, het land van Poppink, heb je de MBS met het traject van Haaksbergen naar Boekelo, onderweg is er een halte Boekelo Zoutindustrie: https://www.google.nl/maps/@52.1925313, ... ?entry=ttu
Jouw beurt DaVinci.
Prima, volgende:
sein.jpeg
Dit misschien?
Miljoenenlijntje in Zuid-Limburg? Er zijn nauwelijks weggetjes langs de spoordijk en met zo'n rij bomen links niet gevonden.
Niet langs de miljoenenlijn maar maar ter hoogte van Lottum langs heiligenlijn, zoals de de spoorlijn Venlo-Nijmegen ook wel werd genoemd. https://www.geschiedenismelderslo.nl/wo ... 2/2021-01/
De beurt is aan math.
Dit was voor mij een thuiswedstrijd. Ik heb deze weg langs het spoor heel vaak gefietst, al is het lang geleden.

Het volgende raadplaatje is, vermoed ik, moeilijk. Er is op Google Maps een streetview van het parkje waar dit beeld staat en een enkele foto van het beeld. De naam van het parkje is voldoende.
IMG_0716.jpg
De buste is van een 19e eeuwse Amerikaan die bekend is als dichter.
Ik vind de beeltenis het meest gelijkend op John Greenleaf Whittier.
Geprobeerd met "statues of American poets" op Google afbeeldingen: scroll, scroll, scroll, scroll, tot het einde is bereikt. Nothing! Misschien "slechts" een plaatselijk bekendheid?
Dacht ik op de achtergrond een van de Potomac-bruggen herkend te hebben, maar is 'em toch niet.
Hij is de nationale dichter.
Poppink schreef:
za 23 mar, 2024 13:03
Ik vind de beeltenis het meest gelijkend op John Greenleaf Whittier.
Dat is 'm niet.
Als ik zoek op Nationaal dichter USA krijg ik oa:
ONTDEK HET TIJDLOZE WERK VAN WALT WHITMAN
Wat is er zo bijzonder aan het werk van de Amerikaanse dichter en grootheid Walt Whitman (1819 - 1892), ook wel ‘De Nationale Dichter van De Verenigde Staten’ genoemd?

Maar daarop zoeken geeft afbeelding die er niet op lijkt.
Volgens mij hebben ze net als in Nederland een nationaal dichter voor 1 jaar en ook nog per staat. dat kunnen er dus heel wat zijn........
Ik noemde hem "de nationale dichter" om een bijzondere reden. Het is niet Whitman en ook niet één van de dichters uit de Concord Sonate van Charles Ives.