Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

258 berichten
Vandaag veel hoogtemeters gemaakt rondom Theux.
DSC04380.JPG
Fedor schreef:
ma 25 mar, 2024 20:17
Vandaag veel hoogtemeters gemaakt rondom Theux.
Ah, waar ik half juni, onderweg naar het zuiden, langs ga komen. Ik zie er tegenop (letterlijk en figuurlijk tegen die tijd), en kijk er naar uit. De foto ziet er veelbelovend uit iig.
PeterVanRijn schreef:
ma 25 mar, 2024 20:57
Fedor schreef:
ma 25 mar, 2024 20:17
Vandaag veel hoogtemeters gemaakt rondom Theux.
Ah, waar ik half juni, onderweg naar het zuiden, langs ga komen. Ik zie er tegenop (letterlijk en figuurlijk tegen die tijd), en kijk er naar uit. De foto ziet er veelbelovend uit iig.
Tip: Vermijdt de N657 (richting E42) en de N62 (richting E25). Beide zijn zéér druk met auto's en vrachtwagens. Andere klimmen vanuit Theux zijn veelal genieten maar reken bij de meeste op flinke stukken met meer dan 10%.
De volgende route is doir mij vaakmgefietst in dit qua heuvels en drukke wegen weerbarstige gebied: https://brouter.de/brouter-web/#map=12/ ... ,50.408454
Westelijk is er de optie langs de Ourthe. Oostelijk Dolhain-Hockay-Stavelot.
PeterVanRijn schreef:
ma 25 mar, 2024 20:57
Fedor schreef:
ma 25 mar, 2024 20:17
Vandaag veel hoogtemeters gemaakt rondom Theux.
Ah, waar ik half juni, onderweg naar het zuiden, langs ga komen. Ik zie er tegenop (letterlijk en figuurlijk tegen die tijd), en kijk er naar uit. De foto ziet er veelbelovend uit iig.
Ik weet niet vanwaar je komt noch waar je naartoe moet, maar bijvoorbeeld de N62 is inderdaad onprettig.
Oostelijker is er een variant via Jalhay - Solwaster - Nivezé - beklimming van de Rosier, en dan de langste afdaling van België via La Gleize naar Cheneux en verder naar Rahier.

(Je kunt er onder meer ervaren dat de Ardennen hun eigen klimaat hebben. Ik heb die route ooit gereden op weg naar het Zuiden. Iedere dag pokkeheet weer. Behalve een halfuurtje op de Rosier, waar het regende.)
Ik ga via Langs Oude Wegen naar mijn broer en schoonzus fietsen die sinds een paar jaar ruwweg in de buurt van Toulouse wonen. LOW komt hemelsbreed een km of twintig langs hun huis, dus het leek me wel een aangename aanleiding deze route eens te fietsen.

Dit is zoals de route langs Theux gaat:
Schermafbeelding 2024-03-25 221129.jpg
Wel een beetje veel OT allemaal, ik mag hier pas rond 20 juni in dit topic over schrijven. :-)
PeterVanRijn schreef:
ma 25 mar, 2024 22:12
Ik ga via Langs Oude Wegen naar mijn broer en schoonzus fietsen die sinds een paar jaar ruwweg in de buurt van Toulouse wonen. LOW komt hemelsbreed een km of twintig langs hun huis, dus het leek me wel een aangename aanleiding deze route eens te fietsen.
Ik vind LOW een geweldige route.
Maar in dat stukje Ardennen vind ik persoonlijk de variant die ik beschreef aangenamer om te fietsen. Minder verkeer, mooiere landschappen.
(Een meer gedetailleerde beschrijving staat in het routeboekje van de Groene Weg naar de MIddellandse Zee.)
Naar de top van de Bergehalde Carl-Alexander. Wilde Bergehalde Grube Adolf (hoger, steiler) ook doen maar die is verboden voor fietsers.
DSC04672.JPG
Klinkt luguber maar ziet er mooi uit :lol: .
Zonet was molen De Onrust nog in het 20:00 uur journaal. Afgelopen week fietste ik er langs. Het was er niet rustig: vliegtuiglawaai, geruis van de A1 en treinverkeer. Er staat een naamgenoot in Oude Pekela.
DSC01824.jpg
WillemT schreef:
zo 31 mar, 2024 20:51
Zonet was molen De Onrust nog in het 20:00 uur journaal. Afgelopen week fietste ik er langs. Het was er niet rustig: vliegtuiglawaai, geruis van de A1 en treinverkeer. Er staat een naamgenoot in Oude Pekela.

DSC01824.jpg
Journaal ook gezien en heb die molen bij Muiderberg al eens bezocht. Op fiets van station Bussum naar familie in Almere, want toen was daar nog geen spoorlijn.
neigem.jpg
Neigem
arenberg2.jpg
Trouée d'Arenberg
Arenberg is bijna net zo erg als mijn rit vandaag ;)

Toch een legale route gevonden (zonder voetpad-bord) naar de top van Bergehalde Grube Adolf, maar wat een fysieke slachting om daar te komen. Vrijwel overal was de gravel goed te rijden maar de percentages waren soms zo extreem dat de benen het gewoon opgaven - dus enkele stukken de fiets moeten duwen. Wel her en der fraai uitzicht en een prachtig traject tussen de steile stukken.
DSC04977.JPG
Fedor schreef:
ma 08 apr, 2024 17:03
Vrijwel overal was de gravel goed te rijden maar de percentages waren soms zo extreem dat de benen het gewoon opgaven - dus enkele stukken de fiets moeten duwen.

DSC04977.JPG
Hoeveel tanden voor en hoeveel achter.
WimB schreef:
ma 08 apr, 2024 17:33
Hoeveel tanden voor en hoeveel achter.
Rohloff met 46-22 (riem).
Het is dicht bij ons in de buurt, maar we waren er nog niet geweest.

Heilige mariagrot voor de fietsers. (De precieze benaming schiet me even niet te binnen.)

Met een leuk cafeetje er recht tegenover.

Maria staat niet op de foto helaas.
20240407_140209.jpg
Leuke puzzel voor de kijkers, die foto. :) Van wie waren de truien in de vitrine?

Ik herken al die van Philippe Gilbert, Tom Steels, Wout van Aert en Theo Verschueren, maar de rest gaat wat meer tijd kosten ...
non-fixie schreef:
ma 08 apr, 2024 23:07
Leuke puzzel voor de kijkers, die foto. :) Van wie waren de truien in de vitrine?

Ik herken al die van Philippe Gilbert, Tom Steels, Wout van Aert en Theo Verschueren, maar de rest gaat wat meer tijd kosten ...
Ik heb de locatie er bewust niet bij gezet inderdaad.

Met de truitjes ga ik je helaas niet kunnen helpen. Ik ken daar niet veel van :lol:

Het zou leuk zijn als iemand het spontaan zou herkennen. Wellicht ken die persoon ook iets meer over deze plek.

Wij fietsten er afgelopen zomer voorbij en waren toen door het slechte weer niet gestopt. Maar deze keer dus wel.
Fedor schreef:
ma 08 apr, 2024 18:59
WimB schreef:
ma 08 apr, 2024 17:33
Hoeveel tanden voor en hoeveel achter.
Rohloff met 46-22 (riem).
Met een Rohloff systeem liggen de verhoudingen misschien iets anders als met een ketting.