Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1682 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34037 berichten
Mijn raad plaatje is nu al 276 keer bekeken :shock:
Is er niemand meer die reageert?
Ik was vandaag afwezig.
Het is kennelijk heel lastig!
De bebouwing links doet stedelijk Belgisch aan. Het is geen groot kanaal. Op het wegdek staat 'fietsstraat'. Klopt het dat het in Vlaanderen is ?
`derdekeer` zegt dat ie de oplossing weet en er nog dicht in de buurt was. Volgens mij komt die uit Belgie dus daar zal het ergens zijn. Zelf denk ik dat het ergens in buurt van Luik is omdat Martin daar meer plaatjes van heeft geplaatst. maar ik zie verder ook geen aanknopingspunten om dat blauwe ding te vinden.
"vlaanderen nieuwe brug kanaal" --> Halle
JanH heeft het goed gevonden. Rechts de stationsoverkapping. Dit beeld kwam regelmatig voor in de beroemde politieserie van Witse, die vanaf volgende week weer wordt uitgezonden op VRT één, rond 17.05 uur.
Maar wat een rioolstank hing er boven het kanaal, wie gaat daar nou wonen?
De volgende is voor jou.
Vandaag ben ik kapot en emotioneel. Gisteren was ik op m'n molen, rustig draaien. Iets na 15.35 uur kwam er heel onverwachts een windvlaag en de molen sloeg op hol. Wel twee wieken per seconde! De kap en de staart schudden hevig, kom hem niet meer tot stilstand brengen, anders brandgevaar. Om het verhaal kort te maken, heb ik de zaak alsnog kunnen redden, zonder schade. Na thuiskomst meteen naar bed.
Nieuwe opgave:
KnipselCC.JPG
👍
Op het einde van de straat een flinke klim naar het station.
Beurt naar Leon.
Ik herkende de lantaarnpalen meteen. Verder ben ik daar al zo lang niet in het winkelcentrum geweest dat ik zelfs de nieuwe stationsomgeving nog niet van die kant gezien heb.
Het is is daar nogal veranderd. Kijk maar eens naar de volgende streetview: https://www.google.nl/maps/@50.8898584, ... 312!8i6656 , en doe dan een paar stappen vooruit.
------------
Intermezzo
Daarnet heb ik Mathieu van de Poel zien finishen. Grandioos. Opmerkelijk vond ik dat hij 5 km voor de finish - zo'n 7 minuten - nog een gelletje of iets dergelijks naar binnen werkte. Daar leren we hier dus van dat het nooit te laat is om te eten op een lange fietsdag.
Hier op Youtube hoe hij de Koppenberg oprijdt terwijl veel anderen met hun gladde fietsschoenen lopend naar boven krabbelen:

---------------
Volgende foto. Een markante plek. Sinds een paar jaar ook erg gecompliceerd.
Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:
zo 31 mar, 2024 14:17
Vandaag ben ik kapot en emotioneel. Gisteren was ik op m'n molen, rustig draaien. Iets na 15.35 uur kwam er heel onverwachts een windvlaag en de molen sloeg op hol. Wel twee wieken per seconde! De kap en de staart schudden hevig, kom hem niet meer tot stilstand brengen, anders brandgevaar. Om het verhaal kort te maken, heb ik de zaak alsnog kunnen redden, zonder schade........
@Martin: even off topic. Heb dit zelf ook meegemaakt maar dan tijdens malen met 2 koppels, volle zeilen en breuk kammen van bovenwiel. Vangen lukte niet meer. Je hebt hem uit de wind kunnen kruien en toen kunnen vangen? Wij gelukkig wel en daarna ook emotioneel, gelukkig was er Beerenburg.
off topic
keesm54 schreef:
zo 31 mar, 2024 16:58
Wij gelukkig wel en daarna ook emotioneel, gelukkig was er Beerenburg.
ik neem aan Fishermans friends :)
Leon schreef:
zo 31 mar, 2024 16:36
Ik herkende de lantaarnpalen meteen.....
(...)
Volgende foto. Een markante plek. Sinds een paar jaar ook erg gecompliceerd.
Die herkende ik ook meteen van diverse tochten van de WF die van de camping De Bosrand vertrokken, straks met de Berggeiten weer :) Had me ook al verbaasd over dit kruispunt.
Hier: https://www.google.nl/maps/@50.7821063, ... &entry=ttu
En het stokje gaat terug naar JanH.
Nieuwe opgave:
KnipselDD.JPG
keesm54 schreef:
zo 31 mar, 2024 16:58
Martin E. van Doornik schreef:
zo 31 mar, 2024 14:17
Vandaag ben ik kapot en emotioneel. Gisteren was ik op m'n molen, rustig draaien. Iets na 15.35 uur kwam er heel onverwachts een windvlaag en de molen sloeg op hol. Wel twee wieken per seconde! De kap en de staart schudden hevig, kom hem niet meer tot stilstand brengen, anders brandgevaar. Om het verhaal kort te maken, heb ik de zaak alsnog kunnen redden, zonder schade........
@Martin: even off topic. Heb dit zelf ook meegemaakt maar dan tijdens malen met 2 koppels, volle zeilen en breuk kammen van bovenwiel. Vangen lukte niet meer. Je hebt hem uit de wind kunnen kruien en toen kunnen vangen? Wij gelukkig wel en daarna ook emotioneel, gelukkig was er Beerenburg.
De staart was met een z.g. bezetketting (naar rechts) vastgezet. Wanneer de schroefbladen van een helikopter draaien, wil de romp de andere kant op neigen, vandaar de staartschroef om de romp stil te houden. Dat gebeurt hetzelfde met een molen. Tijdens het malen gaat de staart zonder ketting snel naar links. Dat deed ik met beleid, om de wieken uit de wind te krijgen en dan veilig vangen (= remmen). De zeilen weggerold en de afgenomen steekborden in de harde wind goed vastgehouden. Vandaag nog wat moe en geëmotioneerd.
Aan de wat grauwe bebouwingen te zien erg noordelijk in het V.K. Niet meteen aan zee, maar een rivier, gezien de groene boei vooraan. Links op de achtergrond drie vissersboten. Gezocht op Britse vissershavens en de eerste al gauw gevonden: Kirkcudbright. Er is helaas geen Streetview van waar je stond, maar het hoge stenen gebouw met de witte ramen is hier wel herkenbaar.
https://www.google.nl/maps/@54.8374503, ... ?entry=ttu
Toch wel Streetview, maar van verderop: https://www.google.nl/maps/@54.8400487, ... ?entry=ttu
👍
... met de juiste straatzicht. Martin mag weer.
Thanks, JanH. Ik ga morgen een nieuw raad plaatje uitzoeken.
Wat vlekkerig door de regen (excuus) en ik zat nog op m'n fietszadel toen de foto werd genomen, maar waar?
DSCF2859.jpg