Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1683 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34036 berichten
Lastige foto? Ergens ten zuiden van Dublin....
Tsja, met allerlei zoekopties naar zwart-witte pubs in Ierland met een Amerikaanse vlag kwam ik gisteren niet veel verder.
Met het zoeken naar sporen van jou op het Internet was de oplossing snel gevonden. Maar gezien eerdere uitspraken over de ongeschreven regels (viewtopic.php?p=457020&hilit=blog#p457022) weet ik niet of dat is toegestaan..... :?
Staat er niet ongeschreven dat dit wel mag als er na 24 uur na plaatsing geen oplossing is?
Ik twijfel even, kan het niet vinden.
Lastig. Als je geen 'sporen op internet' mag gebruiken blijft er immers weinig anders over dan je eigen geheugen.
Na tig plaatjes van pubs in Ierland te hebben bekeken, heb ik het ook opgegeven.
Ik ben van mening dat speuren in sporen niet belemmerd maar aangespoord moet worden.
Ik was die ongeschreven regel van DaVinci vergeten, het speuren naar sporen van iemand op internet om een oplossing voor een Raad plaatje! te vinden mag als er 24 uur na plaatsen van het Raad plaatje! geen oplossing is.

De oplossing van het Raad plaatje! van Martin ligt in het Iers dorpje Rondhoud.

Gevonden dankzij een post van Martin uit 2019 waarin hij een fietstocht in Ierland in 2014 beschrijft: viewtopic.php?p=345068&hilit=ierland#p344317.
"Deel drie" bevat de oplossing.
Het Google plaatje laat ook iets anders zien.
Dat gele bord, links van de pub.

Product and produce are both nouns, but they refer to different things. Product is a general term that refers to any item that is made or produced by a company or organization. Produce, on the other hand, refers specifically to fruits and vegetables that are grown on a farm or in a garden

Op een fles Franse wijn met opdruk in het Engels hoort te staan: produce of France en niet product of France.

Ik ben er voorstander van dat deelnemers hun woonplaats of in ieder geval de regio vermelden waar ze wonen.
Op dit moment heeft de veelgebruiker van dit forum en voorsprong op de nieuwkomer omdat ze vaak weten waar de plaatser van een raadplaatje ongeveer woont.
Die voorkennis vergemakkelijkt - voor mij althans - het zoeken.
Poppink schreef:
di 02 apr, 2024 11:06
Produce, on the other hand, refers specifically to fruits and vegetables that are grown on a farm or in a garden
Op een fles Franse wijn met opdruk in het Engels hoort te staan: produce of France en niet product of France.
Ik vind dat dit een beetje wringt. (de woorden die ik een kleurtje heb gegeven)
JanH schreef:
di 02 apr, 2024 09:53
Tsja, met allerlei zoekopties naar zwart-witte pubs in Ierland met een Amerikaanse vlag kwam ik gisteren niet veel verder.
Met het zoeken naar sporen van jou op het Internet was de oplossing snel gevonden. Maar gezien eerdere uitspraken over de ongeschreven regels (viewtopic.php?p=457020&hilit=blog#p457022) weet ik niet of dat is toegestaan..... :?
Volgens mij ben je nu wel erg rigide. Het gebruik van Lens e.d. is niet toegestaan.
Je aanpak om de oplossing te vinden lijkt mij volkomen legaal.

Jan
Die uitspraak kwam van mij, omdat ik soms foto's die ik op mijn website plaats ook als raad plaatje plaats, en dan is het een beetje flauw als die heel snel worden geraden door even in dat fotoalbum op mijn website te spieken. Maar er is niks mis mee om een gps track of reisverslag van een blog of een post op dit forum te gebruiken om zo het raad plaatje te kunnen vinden.
Alleen maar leuk als er méér bronnen dan google afbeeldingen gebruikt kunnen worden.

Aan de B-kant van het plaatje; indien eigenlijk uitsluitend vindbaar via een persoonlijk album kan minder interessante opdracht zijn. Helemaal als plaatjesplaatser daar expliciet naar moet clickbaiten om tot een oplossing te komen.
Ik heb er niks op tegen maar ik kijk zelden op andermans sites om de gezochte plek te vinden. Soms heb ik de foto wel gevonden doordat die site opkwam in de zoekresultaten van de zoekterm die ik zelf in google had ingetikt.
Voor mij is het ook geen enkel probleem om gebruik te maken van gegevens die de plaatjes-plaatser ergens eerder op dit forum heeft gedeeld.
Misschien moeten we dit punt maar op agenda zetten van de eerstvolgende vergadering die bij voorbaat toch al niet door gaat!
voordat we hier in een eindeloze discussie raken. En kan JahH verder met plaatsen van een nieuwe foto zodra Martin de oplossing heeft goedgekeurd.
JanH heeft het goed, maar het dorp heet niet Rondhoud, maar Roundwood. De Streetview klopt wel. De volgende is voor jou.
Martin E. van Doornik schreef:
di 02 apr, 2024 21:47
... niet Rondhoud, maar Roundwood. ...
Niet zo serieus Martin, als je goed kijkt zie je dat JanH de naam naar het Nederlands heeft overgezet. Een grapje. ;-)

(Of ben ik nou te serieus...)
Sorry Martin, ik kon dat (flauw) grapje niet laten. :wink: (zie nu wel dat ik een d-t fout heb gemaakt :oops: )
Wat me opviel op de Straatzicht ( :D ) was dat de pub eens een "Black & White Pub of the Year" is geweest maar dat een zoekactie als "black and white pub ireland" niet een oplossing gaf voor het Raad plaatje!, frustrerend (of ik heb natuurlijk niet goed gekeken).
Het was zo te zien iig een gezellige dag op het forum.

Op naar de nieuwe opgave:
KnipselAA.JPG
PeterVanRijn schreef:
di 02 apr, 2024 22:22
Martin E. van Doornik schreef:
di 02 apr, 2024 21:47
... niet Rondhoud, maar Roundwood. ...
Niet zo serieus Martin, als je goed kijkt zie je dat JanH de naam naar het Nederlands heeft overgezet. Een grapje. ;-)

(Of ben ik nou te serieus...)
Dan zou Roundwood in het Nederlands ronde bos of rondhout heten....
JanH schreef:
di 02 apr, 2024 22:51

Op naar de nieuwe opgave:
Jan heeft weer mooi zoekplaatje geleverd. Groene paal lijkt van oude ophaalbrug. Heb al diverse kanalen afgezocht in omgeving Groningen/Drenthe maar brug niet gevonden. Blauwe bordje lijkt mij van Waterschap Hunze en Aa (kan net niet goed lezen) dus Drenthe. Klopt het dat we het in die omgeving moeten zoeken?
Ja, Drenthe.
De kaart van waterschappen is wat betreft de locatie van mijn Raad plaatje! wat onduidelijk, dwz ik kwam tot drie opties.
Heb daarom naar het bordje gekeken op Streetview: Waterschap Drents Overijsselse Delta.