Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan? - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Wat heb jij vandaag aan je fiets gedaan?

165 berichten
IMG_0045.jpeg
Meer afgelopen weken dan vandaag en met de nodige hulp van een vriend.
Eerst overwogen afscheid te nemen van mijn LHT en over te stappen naar een Disc Trucker.
Kon toch geen afscheid nemen. Bedacht door te fietsen met de LHT. Toen bleken de velgen versleten. Deze vervangen. Toen bleek de balhoofdset gaar te zijn. Die had ik gewoon kunnen vervangen maar toen bleek een goede vriend afscheid van zijn LHT te gaan nemen. Beide fietsen zijn 12 jaar geleden tegelijk opgebouwd. Aangezien op die fiets veel minder gefietst is, heb ik ervoor gekozen het frame en de drager te gebruiken en opnieuw op te bouwen met deels oude en nieuwe materialen. Wat ik over had is via het forum verkocht en wordt weer een fiets. De kapotte balhoofdset heb ik door de fietsenmaker laten verwijderen.
Hier het resultaat. Ik ben er blij mee en hoop er weer jaren mee vooruit te kunnen.
Weersverwachting viel tegen (met een beetje fantasie, want ik wilde graag live naar de Ronde kijken), dus mijn werkplaats maar binnen TV-bereik geplaatst en de Mercier van mevrouw non-fixie voorzien van CLB guidonnet-grepen. Deed ik toch ook nog wat nuttigs.

Door de vlakke stuurbocht is de bewegingsruimte van de grepen vrij beperkt, en vraagt dus een krappe afstelling van de remmen. Ze zouden beter werken op een licht gewelfde randonneurbocht, maar dat vraagt dan wel weer wat grotere handen.

Eerst maar eens kijken hoe dit bevalt.

Gelukkig voor mijn schuldgevoel regende het eind van de middag echt, maar daardoor moest de foto wel binnen.

Afbeelding
Niet vandaag. Maar vorige week gedaan.

En nu getest en goedgekeurd. Een spatbord voor de motor en batterij

Nu dacht ik wel opeens aan de luchtweerstand. Voor 90% van ons gebruik maakt dat niets uit. Maar op vakantie denken we de accu toch soms tot het uiterste te drijven. Gaat de luchtweerstand van dat extra spatbord een groot verschil maken hierin? Of spreken we dan over enkele km's minder op een volle batterij?

Bijlagen

Een touwtje gespannen. :)
Voorzichtig fietsen dan maar.