Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paasvakantie Sint-Niklaas > Geraardsbergen - Forum Wereldfietser

Paasvakantie Sint-Niklaas > Geraardsbergen

Komende dinsdag vertrekken we vanuit Sint-Niklaas naar geraardsbergen om daar Pasen te vieren.
Een tripje van enkel 80km en we gaan dat in twee dagen van 40km doen. Zo blijft het nog leuk voor de twee kindjes (2 en bijna 6 jaar).
De tocht is ons al bekend. Het was vier jaar geleden zelfs onze eerst fietsvakantie als gezin. Ook de eerste fietsvakantie voor mijn vriendin. Ik had toen enkel tijdens mijn pubertijd ooit eens een keer op fietsvakantie geweest.
FB_IMG_1711751924323.jpg
FB_IMG_1711751924323.jpg (53.7 KiB) 499 keer bekeken
Het zal de eerste keer zijn dat we onze nieuwe (3 weken oude) elektrische longtail mee nemen. Het is daarmee ook de eerste keer dat de kinderen heel de reis niet overdekt kunnen vertoeven. Onze vorige vakanties deden we met een bakfiets met een dichte tent erop. Eigenlijk ging de bakfiets ook mee. Maar aangezien het achterwiel opnieuw gespaakt moest worden en de bestelde spaken niet op tijd binnen zijn moeten we deze thuis laten. ( het wiel ligt gedemonteerd bij de persoon die hem gaat spaken.)

Morgen gaan we al een testritje maken van in totaal 20km naar de binnen speeltuin. Het gaat wellicht ook regenen. Een ideaal moment dus om het regenpakje van onze dochter te testen die we gratis kregen van een ander gezin.


Ik ben vandaag even bezig geweest met het "upgraden" van de longtail.
Zo heb ik:

- een bidonhouder gemonteerd aan het rekje vooraan. De gaatjes waren daar al voorzien.


- ik heb een extra spatbordje voor de motor op jet frame gemonteerd. Dit omdat de batterij snel vuil wordt. Dus hopelijk bied dit een oplossing.


- omdat de beugel achter bij de kindjes nogal koud aanvoelt heb ik er stuurlint rond gedaan. Heb vier rolletjes gebruikt.

Bijlagen

Goede reis en veel plezier!
Heel leuk dat je dat als gezin met jullie kindjes dat doet. Veel plezier.
We hebben de fietstocht bij de eerste dag al moeten staken. Het regende te veel en met de koude wind was het helaas niet te doen voor de kinderen. Na ongeveer 13km hebben we rechtsomkeer gemaakt richting het huis van mijn schoonouders. Daar stond ons back-up plan te wachten zijnde de auto van mijn schoonouders.

Toch een mooie tocht gemaakt van 26km en wat nieuwe plekjes ontdekt bij ons in de buurt.

Ook direct het spatbordje dat ik zelf voor de motor had gemonteerd op het frame direct goed kunnen testen. We moesten namelijk een paar modderige paadjes door. En zaten een keer vast met de longtail. Conclusie: spatbord heel vuil, maar motor en batterij heel schoon. Enkel nat van de regen.

Normaal zouden we zaterdag en zondag naar huis fietsen. We hebben nu dan ook besloten om vrijdag avond al met de auto naar huis te rijden. En zaterdag alsnog een fietstochtje te gaan maken.

Bijlagen

Wat jammer! Maar ja, het weer moet ook een beetje meewerken (ik houd nu mijn vingers gekruist voor een beetje fatsoenlijk weer op 12-13-14 april, het kruipt de goede kant op...).
Voordeel is dat de route niet wegloopt, volgende keer beter!
Pech met het weer, dat is een domper.
Maar hopelijk voor jullie uitgesteld en niet afgesteld.
Als ik zo je plannetje zie, kom je niet ver van ons huis langs en bieden we jullie, in geval van volgende keer, pech of rust nodig een overnachting aan in ons tuinhuis , waarin mijn vrouw en ik 6 maand hebben gewoond met alle voorzieningen die je kan nodig hebben om een kinderhart te troosten.
Je ziet maar, St Ulriks Kapelle heet jullie welkom
YvonneS schreef:
do 04 apr, 2024 08:20
Wat jammer! Maar ja, het weer moet ook een beetje meewerken (ik houd nu mijn vingers gekruist voor een beetje fatsoenlijk weer op 12-13-14 april, het kruipt de goede kant op...).
Voordeel is dat de route niet wegloopt, volgende keer beter!
Mijn vriendin wilde nog doorzetten. Maar we moesten nog zeker 30km fietsen die dag.

Het vervelende is dat we het achterwiel van onze bakfiets simpelweg te laat naar de fietsenmaker brachten. Die moet opnieuw gespaakt worden. En er kwam de laatste tijd steeds mee slag in het wiel. Ging er zonder herstelling sowieso niet mee op vakantie.

Maar in die bakfiets zitten ze droog en uit de wind. Dan hadden we makkelijk gewoon door kunnen fietsen.

Maar eens met de auto weg is ook wel leuk. De afgelopen 4 jaar enkel maar met de fiets weg geweest op vakantie.
Shorttrack schreef:
do 04 apr, 2024 09:13
Maar eens met de auto weg is ook wel leuk. De afgelopen 4 jaar enkel maar met de fiets weg geweest op vakantie.
Op naar het wereldautomobilistenforum dan maar! :D

BTW, leuke foto's!
non-fixie schreef:
do 04 apr, 2024 14:04
Shorttrack schreef:
do 04 apr, 2024 09:13
Maar eens met de auto weg is ook wel leuk. De afgelopen 4 jaar enkel maar met de fiets weg geweest op vakantie.
Op naar het wereldautomobilistenforum dan maar! :D
We hebben het autovirus inderdaad te pakken. Zekr onze dochter. Want ze is er kotsmisselijk van geworden :roll: :shock:
pitatwork schreef:
do 04 apr, 2024 09:11
Pech met het weer, dat is een domper.
Maar hopelijk voor jullie uitgesteld en niet afgesteld.
Als ik zo je plannetje zie, kom je niet ver van ons huis langs en bieden we jullie, in geval van volgende keer, pech of rust nodig een overnachting aan in ons tuinhuis , waarin mijn vrouw en ik 6 maand hebben gewoond met alle voorzieningen die je kan nodig hebben om een kinderhart te troosten.
Je ziet maar, St Ulriks Kapelle heet jullie welkom
Ik had je bericht over het hoofd gezien. Wat een aardig voorstel. We gaan in de toekomst nog meerdere malen naar geraardsbergen fietsen. De meter van onze zoon woont daar. En we willen er misschien een traditie van maken om daar altijd Pasen te vieren.

Ik ga het zeker onthouden.