Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Avaghon 26 te koop - Forum Wereldfietser

Avaghon 26 te koop

Met pijn in mijn hart verkoop ik mijn Avaghon 26" met Rohloff naaf. (lichamelijke beperking oftewel versleten)
Het is zonde om deze fiets die schreeuwt om weer op pad te gaan te laten staan. De fiets is gebruikt, dus maw er zitten wat krasjes ed op. De rohloff naaf heeft een interne schakeling, dus niet zo'n ding wat "bungelt" links van de naaf. (ik wilde niks laten uitsteken, waar eventueel een tak oid zou achter kunnen blijven hangen)
De fiets was oorspronkelijk zwart (was een beetje als bij de T Ford, elke kleur is leverbaar mits het zwart is), maar is een jaar of 4 opnieuw gezandstraald en is nu een gras groen.
Remmen zijn de magura HS33. Banden zijn van schwalbe en zijn de extreme versie in 50mm.
Ben zelf 1,87 en de framemaat is 60cm.
Merknaam is dus Avaghon, maar is inmiddels omgedoopt naar Reidhjol (Islands voor "fiets")
Verder zit er de tassenset van Ortlieb bij, stuurtas (kleintje, en eigenlijk nooit gebruikt) en de backroller die je goed aan de bestaande tassenset kunt vastmaken. Aan de achtertassen zitten nog 2 houders aan de buitenkant. Handig om daar in mijn geval de surfschoenen en regenjas in te stoppen. (hoewel die laatste op Ijsland er eigenlijk nooit in zat :D ). Verder nog 1 state of the art bidon houder/brandstoffles. Eentje die hoe ruig de weg ook is er niet uit valt. Behalve als de fles leeg is en je staat tot over je knieen in een rivier. Iets met opwaartse druk.
Hoe dan ook een dijk van een fiets! Prijs geen idee nog maar daar komen we vast wel uit.

Bijlagen

Wat is dat voor rare weerspiegeling in de bovenbuis op 10 cm van de voorkant?
Hoe oud is de fiets? Waar is hij te bezichtigen? Waarom is de zijkant van de voorvelg zwart?
Beste Leon, klein deukje in de bovenbuis. Meer cosmetisch dingetje. De velgen aan de zijkant zijn zwart omdat het keramische velgen van Mavic zijn. Fiets is te bezichtigen in Deventer.
Fiets is van eind 2013.