Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ook spam gehad van Melanie Koster? - Forum Wereldfietser

Ook spam gehad van Melanie Koster?

Ik kreeg een e-mail met reclame voor een nieuw boek van Melanie Koster. De aanhef: hallo wereldfietser. Volgens de mail kreeg ik dit boek omdat ik 2020 eerder een boek van haar zou hebben gekocht: ‘Van fjell naar fjord, op de fiets naar de Noordkaap’. Mij zegt het niets. Vanwege de aanhef vroeg ik me af of er niet gebruik was gemaakt van het ledenbestand van deze vereniging. Vandaar mijn vraag: meer mensen die deze spam hebben ontvangen en zich afvragen hoe deze persoon aan je e-mailadres komt?
Op de Facebook-pagina van de Europafietsers wordt ook reclame gemaakt voor het boek van Melanie Koster, dus wellicht is het toch 'serieuze mail', al is het dan de vraag hoe ze aan je e-mailadres gekomen zijn.
Neen, mijn spambox bleef leeg.

Neen, geen mail ontvangen voor een boek van Melanie Koster.
Dus neen, het ledenbestand lijkt niet gebruikt. Waarom jij wel en ik niet?
Hoe zou men gebruik gemaakt hebben van een ledenbestand? Is die openbaar?
Dat andere boek heeft een releasedatum 12 feb 2021. Is het mogelijk dat je in 2020 bijvoorbeeld op een beurs ofzo je adres op een lijst voor geïnteresseerden hebt gezet?
PeterVanRijn schreef:
di 02 apr, 2024 18:14
Op de Facebook-pagina van de Europafietsers wordt ook reclame gemaakt voor het boek van Melanie Koster, dus wellicht is het toch 'serieuze mail', al is het dan de vraag hoe ze aan je e-mailadres gekomen zijn.
Ik geloofde wel dat het spam was, geen phishing. Niet het ledenbestand van de Wereldfietsers dus. Gelukkig. Geen idee hoe dan wel.
Ik heb ook een mail gehad, maar had wel eerder contact over haar eerdere boek. Nu haar huidige boek ook gekregen. Je kunt haar zelf natuurlijk ook even vragen hoe ze aan je adres gekomen is. Het is in ieder geval geen mail met verkeerde intenties.
Fytsreizger schreef:
vr 05 apr, 2024 22:42
Ik heb ook een mail gehad, maar had wel eerder contact over haar eerdere boek. Nu haar huidige boek ook gekregen. Je kunt haar zelf natuurlijk ook even vragen hoe ze aan je adres gekomen is. Het is in ieder geval geen mail met verkeerde intenties.
Het is hoe dan ook spam en dus verboden. En rete ergerlijk, net als al die mensen die denken dat hun folder zo interessant is dat ze mijn nee/nee sticker mogen negeren.
Zonde van je tijd en energie. Druk gewoon op de unsubscribe link en door met je leven...
Er zijn ergere dingen denk ik dan.