Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GEzocht afdekplaatjes MTB schoenen shimano - Forum Wereldfietser

GEzocht afdekplaatjes MTB schoenen shimano

Ik gebruik mijn mtb schoenen voor lange afstandfietsen.
tijdens eerdere tochten glij ik altijd uit als ik afstap over die spd plaatjes en wandelen ermee is moeizaam omdat die iets uitsteken. Dit jaar wil ik zonder die plaatjes gaan rijden maar ik heb die afdekplaatjes die oorspronkelijk in de zool zaten niet meer.......
wellicht hebben jullie nog een paar liggen dat ongebruikt in een kast ligt...(hoop ik)

ter informatie het gaat om shimano mtb schoenen maat 41..

ik hoor graag.
Bedoel je dit soort plaatjes?
Grijze zijn van Adidas, de twee paar zwarte komen van Shimano-schoenen
(toevallig maat 41, maar ik vraag me zeer af of dat werkelijk iets uitmaakt)
ROTTERDAM
IMG_20240408_163146  fotos spd plaatjes.jpg
Ik zou lekker wandelschoenen met een stevige zool aan doen. Nu heb je straks én geen schoenen waar je lekker op kunt lopen én niet de voordelen van SPD.
ik had van een vriend gehoord dat een outdoor winkel ze had, ik ben ze daar gaan halen.

Ik had een bericht gekregen van een lid die ze wilde opsturen dat bleek een prive bericht te ziijn ik verkeerde in de veronderstelling dat op het forum stond....niet dus. Excuss daarvoor.

Ik heb ze er inmiddels onder zal ze nog verder uitproberen maar kan zijn dat laatste opmerking terrecht is nog vlees nog vis. mijn huidige platte mtb tourachtige schoenen alhoewel 10 plus jaar oud voldoen prima voor het fietsen dat uitglijden over die uitstekden plaatjes is waardeloos echter. Voor mij is het grootste voordeel van SPD dat je voet altijd juist gepositioneerd zit en niet van de trapper af kan glijden,(ook single track reed ik ingeklikt) maar ik trek heel zelden aan de pedalen. Het flat pedal rijden ook met wandelschoenen is een beetje de trend geworden begrijp ik, maar die pennetjes op je pedalen zie ik niet zitten, is ook niet nodig als je op asfalt rijdt naar mijn mening. Ter informatie ik rij met half half pedalen van shimano.

ik zag een sneakers model Shimano SPD Schoen Click'r CT500 wellicht dat dat wel een aardig compromis is , heb wel gelezen dat die voor langere tochten (rome) minder geschikt zijn, verhaal dat de plaatjes meer naar de hak gemonteerd worden maar dat je ze niet zo kunt instellen dat de bal van je voet over de as van de trapper valt
Of zoals gezegd wordt een paar lage wandelschoenen maar die moeten een niet te dunne zool hebben, suggesties zijn welkom.