Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fiets met klein budget - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Nieuwe fiets met klein budget

Een nieuwe fiets van 1000 euro een week gebruiken maakt hem 300 euro minder waard.
Een nieuwe fiets heeft vooral in het begin wat afstelwerk nodig, houd daar ook rekening mee, of zoek een heel goede fietsenmaker.
Een m gineering een week gebruiken en de waarde blijft gelijk… de prijs was bespreekbaar stond er. Ombouw naar recht stuur lijkt eenvoudig?
Veloos schreef:
zo 07 apr, 2024 20:04
Een nieuwe fiets van 1000 euro een week gebruiken maakt hem 300 euro minder waard.
Een nieuwe fiets heeft vooral in het begin wat afstelwerk nodig, houd daar ook rekening mee, of zoek een heel goede fietsenmaker.
Absoluut allemaal waar. Daar staat tegenover dat je op een nieuwe fiets garantie hebt. Zowel de garantie dat de fiets daadwerkelijk niet gebruikt is als de wettelijke en fabrieksgarantie.
Voor een beginner weegt dat in deze prijsklasse een beetje tegen elkaar op denk ik.
Een fiets is een gebruiksartikel, geen beleggingsobject.
Veloos schreef:
zo 07 apr, 2024 20:04
Ombouw naar recht stuur lijkt eenvoudig?
Nee, is niet eenvoudig, duur en soms onmogelijk...
sjefke schreef:
zo 07 apr, 2024 21:51
Veloos schreef:
zo 07 apr, 2024 20:04
Ombouw naar recht stuur lijkt eenvoudig?
Nee, is niet eenvoudig, duur en soms onmogelijk...
Maar, in dit geval, met bb7-mtn en deore en heel veel overlengte op de vorkbuis, toch redelijk te doen. Denk ik.
Er staat weer een interessante fiets voor je met Rohloff naaf en waarschijnlijk in de juiste maat en binnen het budget.
https://link.marktplaats.nl/m2073487701 ... ios_tablet
Die blauwe fiets ziet er ook heel mooi uit, maar gisteren bij deze wezen kijken en dit is 'm geworden! Meteen een tochtje gemaakt en erg blij mee. Wel even wennen aan het schakelen, nooit meer dan 7 versnellingen gehad :D en dat Brooks zadel weet ik ook nog niet zo. Ik ga hem snel even helemaal goed laten afstellen bij een goede fietsenmaker.

Super bedankt allemaal voor jullie hulp, heel fijn dat dat kan zo!
Gefeliciteerd met deze fiets!
Als het zadel na wat tochtjes niet bevalt kun je het altijd via mp verkopen. Vraag 50 euro en wacht een paar dagen.
math schreef:
vr 05 apr, 2024 19:02
Er is intussen al €635 voor die Santos-Trekking-dames-Urban geboden.
Ik vind dit een fiets voor bejaarde dames. “Urban” in de naam zegt al genoeg. Beste is een ‘heren’frame, in verband met torderen door bagagegewicht.

Waarom niet een splinternieuwe Sonder Frontier? Rij ik al 5 jaar op, bikepacking style.

Edit: Ik zie dat je een goede fiets hebt gevonden. Gefeliciteerd. Dat jullie vele mooie avonturen mogen beleven!
fiets voor bejaarde dames
Dit is juist een van de weinige lichtere fietsen van Santos, prima geschikt voor vakantiefietsen. Ik ben niet zo van de Santossen, anders was deze zeker op mijn shortlist gekomen.
zoefff schreef:
di 09 apr, 2024 08:20
Die blauwe fiets ziet er ook heel mooi uit, maar gisteren bij deze wezen kijken en dit is 'm geworden! Meteen een tochtje gemaakt en erg blij mee.
Wat leuk! knoop lekker snel doorgehakt, zien we wel eens anders :wink: , top.

Zo'n TM2.6 kun je prima naar je smaak aanpassen. Ben benieuwd hoe hij (m/v) er straks bij staat. Plaats je een fotootje in het foto-van-je-vakantiefiets topic?

viewtopic.php?t=26905&start=3700
Beetje fine-tunen en op naar de horizon! Deze fiets laat je niet in de steek :)
Veel plezier met je fiets!