Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

258 berichten
WimB schreef:
di 09 apr, 2024 09:54
Fedor schreef:
ma 08 apr, 2024 18:59
WimB schreef:
ma 08 apr, 2024 17:33
Hoeveel tanden voor en hoeveel achter.
Rohloff met 46-22 (riem).
Met een Rohloff systeem liggen de verhoudingen misschien iets anders als met een ketting.
Na een minuutje viel het kwartje en denk ik dat je hier niet zegt wat je bedoelt: met een Rohloff liggen de verhoudingen anders dan met een derailleur.
Precies voor een fiets met een derailleur dus 22 tanden voor en 46 achter.
non-fixie schreef:
ma 08 apr, 2024 23:07
Leuke puzzel voor de kijkers, die foto. :) Van wie waren de truien in de vitrine?

Ik herken al die van Philippe Gilbert, Tom Steels, Wout van Aert en Theo Verschueren, maar de rest gaat wat meer tijd kosten ...
Ik vermoed dat de BMC-trui van Greg Van Avermaet is en de DAF Trucks, kàn haast niet anders, van Roger De Vlaminck — de Pogacar van zijn tijd die in een wedstrijd eens voorop gaan rijden was, zich na een tunnel in het struikgewas verstopte en de ploeg van een panikerende Merckx een uurtje liet jagen op niemand, alvorens weer naar de kop te rijden en te vragen wie er nu eigenlijk was ontsnapt...
CarlW schreef:
di 09 apr, 2024 11:39
Ik vermoed dat de BMC-trui van Greg Van Avermaet is en de DAF Trucks, kàn haast niet anders, van Roger De Vlaminck — de Pogacar van zijn tijd die in een wedstrijd eens voorop gaan rijden was, zich na een tunnel in het struikgewas verstopte en de ploeg van een panikerende Merckx een uurtje liet jagen op niemand, alvorens weer naar de kop te rijden en te vragen wie er nu eigenlijk was ontsnapt...
Mooi verhaal. :D

Greg van Avermaet klopt, maar op de DAF-trui staat Ronny de Bisschop, en ook de handtekening is niet die van Roger de Vlaeminck. Ietwat vreemd, want De Bisschop reed in '82 niet voor DAF. :?
De legendarische Ronny De Bisschop! :lol: .
Mag afgelopen zondag ook? Na kerktijd vanuit Engelen, over Maas en Waal (bij Zaltbommel) naar het noorden, tot Geldermalsen. Langs de Linge en bloeiende fruitbomen tot bij Asperen, daar tegen de wind in terug naar huis, via de pont bij Brakel terug over de Waal en langs de afgedamde Maas bij de Heusdense brug de Bergsche Maas weer over. Bijna thuis. Ruim 90 km gefietst.
E6DA90E4-95F2-4821-AAA9-7BD31DA885DB.jpeg
34B23B6E-038D-4F35-A30C-2393B835AC1D.jpeg
09BBE068-A94B-4B34-A1E3-DB26972C623E.jpeg
5A6607E1-1C81-47C6-B734-78BBF0E5792A.jpeg
6FE102F7-5A8D-4BAF-AF72-78088C8628BD.jpeg
Prachtig. En respect hoor, 90km vroeg in het seizoen is niet niks (vind ik dan :) )
Grandonneur schreef:
di 09 apr, 2024 19:38
Prachtig. En respect hoor, 90km vroeg in het seizoen is niet niks (vind ik dan :) )
Aan het einde van de tocht waren mijn billen het volledig met je eens. ;-)
20240410_104736.jpg
Verdorie, op z'n kant....
Martin E. van Doornik schreef:
wo 10 apr, 2024 10:51
Verdorie, op z'n kant....
Met deze tag dacht ik het te kunnen oplossen. Met exiftool.exe -n 20240410_104736.jpg -Orientation=8 krijg ik hem in juiste positie. Op mijn PC dan :( , op het forum staat hij nog steeds op zijn kant. Ik weet niet welke tag het forum uitleest.
Aanvulling: op het forum van ExifTool lees ik: If the images are displayed the same despite the Orientation tag then they must be physically rotated using an image editor. ExifTool will not do this for you. Dus "Photoshoppen" begrijp ik.
Ik kan alleen foto's rechtzetten vanuit de computer, niet vanuit de smartphone. Ben nu aan het fietsen, lekker wind mee.
Rondje Visé vandaag, zoals vaak.
De foto's wilden in de bovenste foto alleen op deze manier een panorama worden, maar wel grappig.
Afbeelding

Afbeelding
Vanmiddag na het werk even met mevrouw non-fixie naar Woerdense Verlaat gereden. Met de Vista en de Mercier.

Afbeelding

Voornaamste reden was dat een van onze "kids" zijn medicatie moest krijgen. Hoestdrankje, dus dat ging er wel in. :)

Afbeelding

Terug langs de Kromme Mijdrecht. Een van mijn favoriete routes. Op lage snelheid zie je hoe fraai de omgeving is, op hogere snelheid hoe lekker de bochten zijn.

Afbeelding

Ik heb de Vista recentelijk voorzien van 650B-wielen met 42mm Pacenti's. Wat maken die een herrie op ruw asfalt, zeg! Ik had me niet gerealiseerd dat het zulke goede klankkasten zijn ...

Afbeelding
En rijden die 650B wielen nu anders dan de originele?
DaVinci schreef:
wo 10 apr, 2024 21:53
En rijden die 650B wielen nu anders dan de originele?
Om ze goed te kunnen vergelijken moet ik ze eigenlijk op een fiets monteren die ik beter ken, en met banden die ik ook goed ken. Pas dan kun je er iets zinnigs over zeggen.

Het verschil is in ieder geval niet heel spectaculair. Ik denk dat de 42mm Pacenti's meer van invloed zijn op de totale indruk dan de wielmaat.

Die zijn, als je zonder al te veel veel bagage op pad bent, een behoorlijke overkill trouwens op de gemiddelde paden en wegen in Nederland. En het is ook wel even zoeken naar de juiste spanning, heb ik gemerkt. Te zacht levert een zompig stuurgedrag op en te hard heb je nauwelijks nog extra comfort.
non-fixie schreef:
wo 10 apr, 2024 21:43
8<
Terug langs de Kromme Mijdrecht. Een van mijn favoriete routes. Op lage snelheid zie je hoe fraai de omgeving is, op hogere snelheid hoe lekker de bochten zijn.

Afbeelding
8<
Ja, dat is een heel mooi fietsdijkje! Vroeger (60-er en 70-er jaren) gingen we daar zwemmen in de zomer en schaatsen in de winter, en onze trouwfoto’s zijn daar gemaakt! ;-)
De Westveense wipmolen! Vaak over gehoord, maar nog nooit gezien.
https://www.molendatabase.nl/molens/ten ... aging=true
Kenmerkend voor de Utrechtse wipmolens, hebben die, in tegenstelling tot de (talrijke) Zuid-Hollandse soortgenoten, een wat spitse kapvorm. In Z-H zijn de kapvormen van wipmolens vaak ronder van vorm.
Let op: tot 1989 stond deze molen in de provincie Utrecht, na een grenswijziging staat hij nu in Zuid-Holland. Als "ruil" is de stad Woerden in Utrecht terechtgekomen....
Geen zoekplaatje deze keer ;)
20240412_122552.jpg