Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slaapzak/Quilt? - Forum Wereldfietser

Slaapzak/Quilt?

Voor mijn volgende bikepackingtrips ben ik op zoek naar mogelijk een andere slaapzak/quilt.
Ik heb nu deze slaapzak: https://seatosummit.com.au/products/tre ... ng-bag-3-c . Ik heb het regelmatig koud gehad in deze slaapzak rond het vriespunt. Koude voeten en/of gewoon een onbehaaglijk gevoel. Aan de andere kant vind ik het heel irritant om met deze slaapzak opengeritst te slapen, want hij kan niet volledig open. Dan ben ik de slaapzak weer deels kwijt in mijn slaap. Als laatste vind ik het ook irritant dat ik alleen op mijn rug kan slapen.
Daarom op zoek naar wat nieus.

Voor een volgende slaapzak of quilt:
1. Ik slaap op veel manieren, maar het liefst op mijn zij en dan knuffelend met een kussen. ik ben 1,72 en vrij stevig gebouwd. Ik zou graag meer ruimte willen in de slaapzak in plaats van nu dat ik alleen op mijn rug lekker kan liggen.
2. Hij moet warm genoeg zijn tot net onder het vriespunt met eventueel een merino ondershirt en sokken. (dat is warmer dan nu)
3. Hij moet minder volume zijn dan de huidige die ongeveer 6,5 liter is.

Ik heb zelf al de Enlightened equipment 20f regular wide gezien (ca €400,-). Die zou warm genoeg moeten zijn tot ongeveer het vriespunt. Ik twijfel of ik niet moet kiezen voor een long/wide in verband met dat ik ook veel half liggend slaap....
Er zijn natuurlijk nog tientallen andere opties en ik zie door de bomen eigenlijk het bos niet meer. Ook mis ik soms informatie over bijvoorbeeld compressie etc. Kan iemand mij verder helpen naar een goede slaapzak/quilt die past bij mijn wensen?
Je zoekt dus een normale en brede slaapzak.
Ga je vinden bij de modellen specifiek voor vrouwen.
Bij https://cumulus.equipment/eu_en/sleeping-bags.html kun je voor een redelijke meerprijs een slaapzak laten maken die op je voorkeur is aangepast (breder, langer, vulling etc.)
Ik ben er al jaren tevreden mee!

Groet, Tom
Ik weet niet wat voor matje je nu hebt, maar of je het te koud of te warm hebt ligt ook voor een belangrijk deel aan het matje. Met een koud matje krijg je het in koude nachten nooit warm, ook met een dikke slaapzak. Slaapzak en matje kunnen het beste enigszins op elkaar zijn afgestemd.
Ik heb een Nemo tensor insulated met een r waarde van ca 4.2.

Cumulus is vrij duur op het moment. Prijzen van minimaal €500 als ik een quilt wil op mijn temperatuur en afmetingen. dan is enlightened equipment goedkoper.