Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin edge 1040 - Forum Wereldfietser

Garmin edge 1040

Na jaren de Garmin 1030 plus te hebben gebruikt toch overgestapt naar de 1040 Solar.
De gebruiksvriendelijkheid is niet top van Garmin maar vindt de 1040 nog erger dan de 1030.
Ik ben ondertussen van het meeste wel achter maar 1 ding kan ik niet vinden.
Dat is gewoon navigeren naar een adres.
Stel je voor dat ik een rit wil instellen op de 1040 van bijvoorbeeld mijn huis in Haaksbergen naar een bepaald adres in Enschede.
Ik kan nergens vinden waar ik de adressen in moet voeren.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen op de 1040.

gr. Robert
Heb hem ook, heel fijn toestelletje; al ben ik het met je eens dat de gebruiksvriendelijkheid niet helemaal top is. Moet zeggen dat ik er ondertussen al wel aan gewend ben, want ik gebruik al langer Garmin-spul.

ZOeken op adres:
*Hoofdscherm
*Navigatie
*Zoeken
*Zoekfuncties
*Adressen

Vervolgens mag je gaan typen, succes 8)
Bij mij in het hoofdscherm heb ik een kopje "Navigation" (niet location search). Deze kan je toevoegen door op het pennetje helemaal links onder te klikken.

Dan druk je dus op Navigation -> Search -> Search Tools -> Adresses
Ah Polariteit was mij net voor :D
Robert Winkelhuis schreef:
di 09 apr, 2024 15:11
Dat is gewoon navigeren naar een adres.
Dat is over het algemeen (ik ken de Garmin 1040 niet specifiek) niet waar gps fietscomputers goed in zijn.

- Bij veel moderne apparaten gaat veel 'intelligentie' en uitgebreide bedieningen en instellingen via de app en niet via het apparaat zelf.

- Routes maken gaat sowieso meestal beter via 3rd party tools zoals Komoot dan via het apparaat zelf.
Thx allemaal heb het gevonden.

Klopt shrek ik gebruik route you om koersen te maken maar wil ook via de garmin zelf kunnen navigeren als het nodig is.
Niet altijd kun je afhankelijk zijn van de Phone.

gr. Robert
Trouwens....vinden jullie ook dat de 1040 een gigantische energieslurper is.
Hou na een tocht van 80 km maar 10% over.
Dat was bij de 1030 zeker 50%.
Eh nee, de 1040 gaat het langste mee van alle apparaten die ik ooit heb gebruikt. Zou iets van 40 uur activiteit opnemen aan moeten kunnen.
Wat Spacekip zegt... Ik heb ook de ervaring dat ik hartstikke lang met een acculading doe.

Een rit van 8okm kost misschien 10% acculading... Als je na 1 ritje nog maar 10% na eerst volledig opgeladen te zijn heb je misschien een individueel issue met jou apparaat?
Sinds ook de Edge 1040 en geweldig tevreden met de accu. Met gemak meerdere dagen rijden op 1 acculading.

Staat misschien jouw achtergrondverlichting standaard aan, dat is wel een stroomvreter. Staat bij mij op automatisch, dus gaat aan als het donker wordt of als je in een tunnel rijdt (niet dat je dan GPS-ontvangst hebt).
mijn 1030 gaat ongeveer 4 fietsdagen mee, dus idd kijk even of je verlichting op automatisch staat, zo niet dan gaat de accu idd snel leeg
Probeer eens een hele* acculading niet met routering te werken, maar met navigeren met een track of helemaal 'vrij rijden'. Als het apparaat continu bezig is de op dat moment beste route uit te rekenen, dan verbruikt het immers meer energie.

*) Een hele lading om het experiment goed uit te voeren. En noteer de tijd van 100 naar bijvoorbeeld 20% acculading. Vergelijk dit met de huidige situatie. Meten is weten.
Waarschijnlijk was hij de hele tijd de route aan het herberekenen, ook een telefoon met b.v. osmand is dan snel leeg. Als je een voorberekende route, een track, gebruikt hoeft het device alleen maar de kaart met rode streep van de track te laten zien ipv continue alle mogelijke routes door te rekenen. Dat laatste is enorm rekenintensief.