Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Leeuwarden-Solingen (Duitsland) - Forum Wereldfietser

Leeuwarden-Solingen (Duitsland)

Hallo
Ik ben nieuw en ik vind het geweldig wat juliie allemaal doen,

Mijn vraag
Ik wil een fietstocht van Leeuwarden naar Solingen (Duitsland ) zo 300 km fietsen.
Tips graag, welke veilige route zou ik nemen?
of vertrouwen in een Garmin navigatie
Alvast bedankt
Dankjewel
Ik heb vergeleken met kamoot, helemaal een andere route, bikerouter.de is beter?
Er is geen beter. Er is wel anders.
Mijn voorkeur gaat uit naar de routeplanner van de Fietsersbond en dan routetype recreatieve route.
Bij bikerouter kan je kiezen tussen allerlei types fietsen en dat bepaalt je route.

Ik kan zelf niet zo goed opschieten met Komoot omdat die me te vaak over fietspaden wil laten rijden langs doorgaande wegen.
Liever door het veld dan langs verkeerswegen.
Mijn getroebleerde verhouding met Komoot ligt aan mij hoor.

Ook mapy.cz en organic maps kunnen prima routes voor je maken, maar bieden wat minder keuze in het type route.

Probeer het zelf allemaal maar eens uit rond Leeuwarden. Zet een tochtje uit en laat dat door de verschillende apps bepalen.
Omdat je zelf de wegen goed kent bij jou in de buurt krijg je op die manier inzicht in de wijze van plannen van de verschillende apps en kan je kiezen welke app het meest aan jouw wegbeeld voldoet.
In sommige situaties voldoet de enen beter en in andere situaties de andere.
Ik herinner me nog dat ik in Rome midden in de nacht van het centrum van Rome naar de camping wilde fietsen en verbaasd stond (fietste) over hoe mooi organic maps mij door allemaal stille straten naar de camping bracht.
Voor een rit van 300km zou ik niet zomaar een routetool een route van A naar B laten bepalen.

Ik zet altijd zelf leuke elementen in de route, eens in de 30km een supermarktje, vrijliggende fietspaden, indien mogelijk lekkere klimmen en afdalingen. Beetje voorpret ook.