Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ongelukken met e-bikes / fietsers - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ongelukken met e-bikes / fietsers

joukon schreef:
za 13 apr, 2024 11:06
In Nederland werd in 2021 6.546.450 snelheidsovertredingen begaan.
Je bedoelt geconstateerd. Begaan worden er heel heel veel meer.
Leon schreef:
za 13 apr, 2024 16:27
joukon schreef:
za 13 apr, 2024 11:06
In Nederland werd in 2021 6.546.450 snelheidsovertredingen begaan.
Je bedoelt geconstateerd. Begaan worden er heel heel veel meer.
Bedoeld wordt geconstateerd. En waarop boetes werden opgelegd.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... en-in-2022

En ja, er zullen heel veel meer overtredingen worden begaan.
Boetes, het is een leuke meevaller voor een woonwijk als die afspraken met de gemeente kan maken om een deel hiervan ten goede te laten komen aan verbeteringen in de wijk. Zoals gerealiseerd wordt in het Spijkerkwartier/Spoorhoek in Arnhem. Met dank aan de overtreder! In dit geval uit parkeerboetes.
Pfoe, ik vind die stijging van 1,6% in aantal boetes wel heel marginaal. In de praktijk krijg ik toch echt het gevoel dat 'rechts' na de diverse verkiezingsuitslagen alvast een stevig voorschot neemt op 'het afschaffen van alle flauwekulregels' en de huidige regels totaal aan de laars lapt. Ik denk dat het aantal ongevallen de komende jaren nog flink zal toenemen.
Hier op de ring van Rotterdam vermoed ik bij het overgrote deel van totaalaandelaarslappers geen stem op rechts.
Leon schreef:
zo 14 apr, 2024 10:50
In de praktijk krijg ik toch echt het gevoel dat 'rechts' na de diverse verkiezingsuitslagen alvast een stevig voorschot neemt op 'het afschaffen van alle flauwekulregels' en de huidige regels totaal aan de laars lapt. Ik denk dat het aantal ongevallen de komende jaren nog flink zal toenemen.
Nooit geweten dat dat verschijnsel typisch rechts is. Hier leer je nog eens wat, er gaat tenslotte niets boven een stukje objectieve informatievoorziening zo nu en dan :-D .
De zwarte dure auto's, de gepimpte bakken en de eveneens zwarte V8-pickups die je om de haverklap van de weg af proberen te rijden (laatst lag ik letterlijk met mijn fiets op de stoep) worden echt niet bevolkt door linksstemmers, daar is toch niet veel levenservaring voor nodig.