Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Amstel Gold Race, dus Zuid-Limburg op slot - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Amstel Gold Race, dus Zuid-Limburg op slot

Wij zijn uitgeweken naar het Rijk van Nijmegen, ook mooi.
Ach, mijn mooie Nijmegen. Woon al mijn halve leven elders maar kom er nog vaak. Zeker ook om te fietsen. Ooit was de slogan 'het rijk van Nijmegen, ons binnenste buitenland ', en zeker richting Groesbeek lijkt het daar wel op. Net over de grens is het een heel stuk rustiger. Beetje klimmen lukt ook, met de zwaarste helling buiten Limburg: de Oude Holleweg, langs Kalorama omhoog naar hotel Valmonte. En de andere wegen op die stuwwal.
Op de site 'klimmen bij Nijmegen ' staan mooie routes. Richting Xanten e.o. vond ik echt genieten. Ik begin in het voorjaar vaak daar, na een paar keer kan ik stapje verder qua klimmen in Limburg en dan ben ik weer klaar voor de vakantietocht in september.
Al mot ik krûpuh, op blote voeten gaan, ik wil nog één keer de St. Stevens heuren slaan.
Ow sorry dwaalde beetje af.
En ik heb er heerlijk gefietst zaterdag. Op mijn e-bike. Kruiste af en toe de AGT en belandde uiteindelijk op de Fromberg om man en zoon aan te moedigen. En ja, heb daarna een stukje met de stroom meegefietst tot ik weer veilig kon afslaan.
Zelfs met deze drukte was het geen probleem om een leuke route uit te stippelen.

Bijlagen