Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen: zondag 14 april 2024 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen: zondag 14 april 2024

Zondag 14 april is het weer tijd voor het maandelijkse Rondje Groningen.
Vertrek om 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks.
Fiets jij ook mee?
Ha René,
Ik fiets graag mee, de weersverwachting ziet er goed uit.
Tot zondag!
Groet, Petra.
Ik fiets ook mee!
Groet, Margo
Ik ben er ook.
En misschien komt Frouwiena ook, die heb ik uitgenodigd om kennis te maken met “ ons Rondje”.
Cilia
Ik fiets ook mee.
Hallo,
Een heerlijk zonnige dag vandaag, maar wel met een flinke puut wind. Even na tienen vertrekken we met een groepje van acht (Margo, JanH, Gert, Edith, René en Geke, Cilia en Petra) vanaf het stationsplein. Eerst een eind westwaarts maar wel ten zuiden van de A7. Het is zulke harde wind dat we even stoppen om naar adem te happen en even wat suikers naar binnen te werken. Daarna gaan we ter hoogte van Oostwold onder de snelweg door en fietsen we naar Enumatil. Dan verder richting WNW, woar de wind broest en we met een grote boog om Grootegast heen gaan om daar vervolgens, na ruim twee uur via Doezem weer heen te rijden.
Even lijkt het erop dat er in Grootegast niets open is, maar na wat zoeken en rondvragen komen we op een industrieterrein waar een legerautoshow is, naast een bedrijfshal met Verzetsmuseum, Legomuseum en American Diner: een café met jaren50-inrichting waar we koffie, blikjes fris en voorverpakte koeken kopen. Daarna maken we er buiten nog even een boterhammenstop van, lekker aan de picknicktafel in de zon.
Op de terugweg zijn er nog een paar keer stukjes route met tegenwind, maar de meeste tijd gaan we heerlijk voor de wind. We rijden een heel eind over kleine paadjes, zo ter hoogte van Nuis. Bij Tolbert zwaait Gert ons gedag en rijden we naar Nienoord waar we nog een stop hebben. Dan zoeven we door het Leekstermeergebied en komen door de Onlanden. Bij de Onlanderij neem ik afscheid van de groep. Een prima dag al met al met dank aan Margo voor de fietsroute. En ik neem aan dat JanH de route hieronder plaatst, dus dan is te zien of de groep het Peerd van Ome Loeks nog gehaald heeft :D
Groet, Petra.
De route, 76,8 km.
Route.JPG
Nav een gesprek vandaag over wielmaten: https://bike4travel.nl/blog/wielen-en-b ... 20Avaghon.