Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Natuurfotografie - Pagina 28 - Forum Wereldfietser

Natuurfotografie

548 berichten
20240408_124512.jpg
20240407_131706.jpg
20240412_172952.jpg
Een iets opgewekter plaatje, al hangt het misschien af van de liefde de je voelt voor de gans. (Er waren nog een paar ganzenkuikens, maar pasten compositorisch niet zo mooi in het beeld)
Jonge gansjes Nassauweg.JPG
Misschien niet bijster origineel... maar het is hyancithenhoogseizoen. Ik ben dus even naar het Brakelbos geweest om een kijkje te nemen naar het natuurlijke paarse tapijt.
Mooi!
20240414_100328.jpg
20240414_115918.jpg
20240414_125104.jpg
PeterVanRijn schreef:
vr 12 apr, 2024 23:55
Een iets opgewekter plaatje, al hangt het misschien af van de liefde de je voelt voor de gans. (Er waren nog een paar ganzenkuikens, maar pasten compositorisch niet zo mooi in het beeld)

Jonge gansjes Nassauweg.JPG
Dit zijn Nijlganzen. Nog een jaar of 10 geleden zijn die exoten onbekend, kwamen niet in vogelboeken voor. Nu zeer algemeen. Ook al asielzoekers onder de vogels....
Eergisteravond kreeg ik bij de tent eenzaam bovenop de Cumbre Vieja, bezoek van een mij tot dan toe onbekende diersoort: twee duidelijk verwilderde, "cabras palmeras"
01299015.jpg
https://es.m.wikipedia.org/wiki/Palmera_(raza_caprina)
Ik ga wat minder ver dan Alma.
Een paar jaar geleden hebben we een paar daslookplantjes van vrienden gekregen. Het duurde even, maar dit jaar hebben we volop daslook in onze tuin. Lekker voor in de salade!
Vlakbij, een meter naar links, staan nu lelietjes-van-dalen. Die heb je liever niet in de salade want ze zijn giftig. Wel mooi.

Afbeelding

Afbeelding
Nog eentje, van zaterdag: je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een mooie boom te laten staan (Schansstraat in As):
(BTW de storm van vanmiddag was een forse windvlaag, een zwerm van hagelkorrels en even later een bliksen met een enkele donderslag. Binnen een minuut was het voorbij, 10 graden kouder en een van de katten had zich verschanst onder de bank.)
Afbeelding