Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mtbmap offline? - Forum Wereldfietser

Mtbmap offline?

Hoi,
Ik maak regelmatig gebruik van de Mtbmap-kaartlaag in mijn routeplanner brouter-web. Deze laag verschijnt sinds kort echter niet meer. Ook op andere app zie ik de laag niet meer.
Weet iemand hier meer van? Is dit definitief? Is er een handig alternatief?
Ik vind het wel een gemis want vooral in Vlaanderen het voor mij vaak de enige manier om er vooraf met enige betrouwbaarheid achter te komen of een pad of weg toegankelijk is voor fietsers of gesloten vanwege natuurwaarden.
Zowel op bikerouter.de als op brouter.m11n.de zie ik MTB's staan.
brouter.jpg
Of bedoel je iets anders.
Leon schreef:
ma 15 apr, 2024 11:01
Hoi,
Ik maak regelmatig gebruik van de Mtbmap-kaartlaag in mijn routeplanner brouter-web. Deze laag verschijnt sinds kort echter niet meer.
Hmmm ik ben die kaartlaag nog nooit tegengekomen op brouter-web (heb er altijd 4 in het lijstje staan)
Fedor schreef:
ma 15 apr, 2024 11:14
Leon schreef:
ma 15 apr, 2024 11:01
Hoi,
Ik maak regelmatig gebruik van de Mtbmap-kaartlaag in mijn routeplanner brouter-web. Deze laag verschijnt sinds kort echter niet meer.
Hmmm ik ben die kaartlaag nog nooit tegengekomen op brouter-web (heb er altijd 4 in het lijstje staan)
Via het knopje 'meer' kan je nog veel meer kaartlagen toevoegen, waaronder dus ook die MtbMap.

Die is hier trouwens ook 'leeg' als ik hem selecteer.
Ah!
leeg.jpg
leeg.jpg (14.59 KiB) 422 keer bekeken
Ja zo dus. Ik hoop natuurlijk dat ons aller De tovenaar meer weet.
Nee, ik heb geen idee. Je zou de maker kunnen mailen?
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:MattesCZ

Alternatief is de waymarked trails mtb laag
De tovenaar schreef:
ma 15 apr, 2024 12:34
Nee, ik heb geen idee. Je zou de maker kunnen mailen?
Check.

Die waymarked trails mtb laag krijg ik wel te zien, maar alleen met een grijze achtergrond, niet met een kaart. Dat is onhandig om niet te zeggen van geen functie.
Check, vanuit Twente wel zichtbaar.
MTB Limburg.jpg
Leon schreef:
ma 15 apr, 2024 14:48
Die waymarked trails mtb laag krijg ik wel te zien, maar alleen met een grijze achtergrond, niet met een kaart. Dat is onhandig om niet te zeggen van geen functie.
Die grijze achtergrond is transparant, het is de bedoeling dat je óók een OSM kaart naar voorkeur aanzet :roll:
mtb.jpg
De tovenaar schreef:
ma 15 apr, 2024 15:47
Die grijze achtergrond is transparant, het is de bedoeling dat je óók een OSM kaart naar voorkeur aanzet :roll:
Dat is nu gelukt, waarvoor dank natuurlijk, maar viel toch niet mee. Je moet dus meerdere dingen aanzetten en ik heb nog steeds geen flauw idee wat het verschil is tussen het plusje, de naam zelf en het oogje van de lagen. Het zal wel ergens uitgelegd zijn, maar ik zit te weinig op internet denk ik... :roll:

Ik vermoed trowuens dat deze laag niet zoveel mtb-routes bevat dan de verdwenen laag.
Maar oké, ik ben benieuwd of ik een antwoord krijg.
Leon schreef:
ma 15 apr, 2024 14:48
De tovenaar schreef:
ma 15 apr, 2024 12:34
Je zou de maker kunnen mailen?
Check.
De reactie:
Martin Tesař via e-mail schreef:Hi Leon,
There are some issues in our data center that should be resolved soon. Sorry for any inconvenience. It may happen from time to time, because we don't use any reliable commercial infrastructure.
Regarding the roads or paths allowed for cyclists, please be aware that the data in MTB Map is not updated for more than 3 years, so it can be really outdated.
Best regards,
Martin
8)
Martin heeft me inmiddels laten weten dat het weer werkt en inderdaad: het werkt. 8)