Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar heb jij vandaag gefietst? - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

Waar heb jij vandaag gefietst?

258 berichten
Nog weer even een mantelzorgritje gemaakt vandaag. Mw non-fixie had nu haar Snel mee:

Afbeelding

Hoestdrankje werkte weer uitstekend als camouflage voor de andere troep:

Afbeelding

Vanwege de sterke westenwind deze keer de andere oever van de Kromme Mijdrecht terug genomen:

Afbeelding

Als er één stuk weg is waar ik liever geen tegenwind heb is het dit wel. Maar omdat het oost-west loopt heb ik vrijwel altijd prijs:

Afbeelding
Waar ik vandaag heb gefietst? Het was een prachtige tocht. Laat ik het met een foto samenvatten, met dien verstande dat ik ook hier de andere richting op ging:
Afbeelding
Uit Limburg gevlucht en lekker in de Ardennen gefietst :)
DSC05079.JPG
Dat zou een heel fraai Raad Plaatje zijn. Ook zonder Raad is het een fraai plaatje natuurlijk.
Ben gisteren vanuit Middelburg naar huis gefietst, 151 km, prachtige tocht. Onderstaande molen is een rijksmonument maar ik kreeg meer associaties met een kermis :-)
DSC01847.jpg
Molen De Graanhalm in Burgh-Haamstede.
Gisteren in Limburg wezen fietsen Fedor.....
vandaag door Limburg, goed te doen wanneer je de route kent en weet dat er naast de mannen ook de vrouwen reden, beide groepen zien rijden ( gaan toch iets harder de berg op dan ik )
Altijd leuk die AmstelGold
Dag 1, Gorinchem -Wolfheze, 91km.
Nog stapeltje hotel vouchers liggen en paar weken terug leek de lente onverwoestbaar. Nou ja, vandaag nog lekker, windje vaak in de rug. Langs de Linge, slingerende dijken, klepperende ooievaars. Toch net te laat voor de bloesem in volle glorie. Maar tot Geldermalsen leek bijna op een park. Toen richting Amerongen en verder naar hotel. Morgen verder!
dag 1.png
Edit mod2: kaartje in tekst geplaatst
Yamadori schreef:
zo 14 apr, 2024 17:51
Morgen verder!
Veel plezier morgen! Je kan, als je dat wil, het kaartje ook in de tekst plaatsen door na uploaden te kiezen "Plaats in tekst". Vooraf even met muisklik in het tekstveld aangeven waar het plaatje moet komen.
In het Westfriese landschap met haar tulpenpracht
IMG_20240407_154913_HDR.jpg
IMG_20240413_084922_HDR.jpg
Bedankt WilermT!
Dag 2, Wolfheze - Koudhoorn, 78km.
Het echt slechte weer zal pas na de middag arriveren, dus snel op pad.
Mooi binnendoor, met wat zand-, bos- en gravelpaden. Leuk, nu het nog droog is. Bij Schaarsbergen Park de Hoge Veluwe in. Voordeel als er veel wind en regen worden verwacht: ik heb de Veluwe bijna voor mezelf. Nadeel: nou ja, de wind en regen. Zal de entree er uithalen en rij liefst 2 rondjes. Prachtig. Het bijzondere is dat het dóór gaat, je botst niet na 5 minuten op een woonwijk. Heerlijk rustig. Bij Jachthuis St. Hubertus ( van de quizvraag: architect?) zijn zeker 3 mensen. Dan de volgende lus, Deeler Veld en hop, ik sta weer buiten. En het begint te regenen. Via Radio Kootwijk weer verder.
IMG_20240415_131026.jpg
Na het douchen zie ik de sneeuw of hagel op het gras liggen. Morgen verder!
dag 2.png
Afgelopen weekend 180 km gefietst in drie dagen. Een rondje door Kreis Kleve (waar ik ook woon). Ik heb vaker meerdaagse fietsroutes gedaan, maar nog niet eerder met de tent. Een mooi rondje om alle equipment uit te proberen. Ik heb nu wel kneiterende spierpijn, de andere keren fietste ik nog niet eerder zo vroeg in het jaar, dus ik heb nog niet veel oefenrondjes in de benen (eigenlijk geen), dus een behoorlijke uitdaging. De wind speelde zeker op dag 2 parten. Bijna de hele dag in het open veld met wind tegen, dan is de lol er wel van af, ik was blij dat ik op de camping was.

In de zomervakantie ga ik een stukje doen van het Rondje Nederland, die ga ik de komende jaren bij elkaar sparen.

PS: en geen lekke band gereden!
Schermafbeelding 2024-04-15 om 20.47.08.png
Kun je aangeven op welke campings je overnacht hebt en hoe deze waren?
Is een leuk rondje om ook een keer te fietsen.
DaVinci schreef:
ma 15 apr, 2024 21:48
Kun je aangeven op welke campings je overnacht hebt en hoe deze waren?
De eerste was Camping Rheinblick in Obermörmter (aan de overkant van de Rijn bij Rees). Misschien dat je 30 jaar geleden nog zicht had op de Rijn, die is er nu niet meer. Ook het sanitair was minstens 30 jaar oud, beetje armoe troef, maar ik had in die hoek niet veel keuze uit campings. Voor 10 euro mag je niet klagen (geen website).

De tweede was camping Holzmichel bij Herongen. Supermooie camping, goed sanitair, kan ik zo aanbevelen (website www.camping-holzmichel.de).
Wij zitten een weekje in een huisje in de Eifel, Kelberg, fietsen mee.

Zondag kort rondje, ruim 30 km, even oefenen. Oef… Steile stukjes, deels onverhard en grind. wel leuk rondje met mooie uitzichtpunten.
AD6FEE27-1436-44C2-BAFF-EDBD3D672F5D.jpeg
82CCEFC8-7055-4A06-A983-F1A42494466C.jpeg
8A3F231D-C776-46F2-BE9A-644E8573E2E5.jpeg
D8206ABE-5D8F-4B87-B819-0E962F602897.jpeg
D24D66B1-0B33-4484-B2C3-C52BAF138C46.jpeg
Niet vandaag, maar afgelopen woensdag 10 april nam ik de trein naar Harlingen om vandaaruit naar huis te fietsen. Helaas gaf m'n fietscomputertje (de avond ervoor nog nagekeken, nieuwe 2032-batterij erin, resetten) al na 17 kilometer de geest. Maar dat mocht de pret niet drukken. Fryslân is ook erg mooi! Bewust met harde wind mee gefietst. Hieronder een aantal foto's.
DSC06597.jpg
Mooie station van Harlingen
20240410_112244.jpg
Historisch Harlingen
DSC06617.jpg
Franeker
DSC06621.jpg
Als kattenliefhebber stop ik graag om ze te aaien, wat niet altijd lukt....
DSC06637.jpg
Bezoek aan molen De Puollen bij Dronrijp
Vervolg foto's:
DSC06641.jpg
Dat de kerktoren van Deinum scheef staat, wordt er nergens vermeld, ook niet op internet.
DSC06648.jpg
Door de Fryske Wâlden
Dag 3, Koudhoorn - Marknesse, 76km. Met bákken. Dus ik draaide me nog eens om. Vanaf een uur of 11 lijkt het hier grotendeels droog te blijven. Dus van start, met best stramme benen door nadruipende bossen, slinger-heide-glooi-bos & repeat. Op de Ermelose Heide toch fikse maar korte bui, zeker memo niet gelezen. Door de plassen en langs frisgroene natuur fiets ik weer bijna alleen op de Veluwe. Hier ben ik nog beschut tegen de wind maar bij Nunspeet verlaat ik de Veluwte (te flauw). Vrijwel meteen een puist wind vol op de snuiter. Maar het is te doen, goeie kracht 4 denk ik, komende 50km (schuin)tegen. Bij Elspeet het Veluwemeer over Flevoland in. Nu in alle provincies gefietst. Pfoei woei. 10km rechtdoor langs het water, wel fijn dat het fietspad naast de dijk ligt. Halverwege verassend groen, paadje, bos zowaar. En verder, ganzen koeten kieviten en baltsende futen, een irritante flippo die me geen voorrang geeft, het is mooi en rustig in de polder. Water weer over, Kampen. Van de schoolboeken. En Hanze. Mooi, oud stadje, zeker keer bezoekje waard. Leuk. En door. Grafhorst, Kamperzeedijk, Genemuiden en dan met pontje het Zwarte Water over. Nog 5km beuken door de kale polder. Soms kort buitje. Ben toch weer om het slechtste weer heen gefietst. Morgen verder!
dag 3 A.png
Dag 4-in-3-delen, totaal 93km.
4A: vanuit het hotel rij ik bij Vollenhove Flevoland weer uit. Nu naar Wolvega en de trein, anders te ver, te saai. Het zou een droge dag moeten worden, met niet te veel wind. Meteen kilometers kale vlakte, alleen gras en toch pittige wind. Blokzijl, was ik al eens. Heb meer oog voor de steeds donker wordende lucht. Zal toch niet? Dan de Weerribben, mooi paadje door de natuur en vanaf Kalenberg volg ik de vaart. Kleine bruggetjes, boerderijen zonder wegaansluiting, soort Giethoorn zonder toeristen. Om mij heen steeds meer dreigende wolken. Ossenzijl, nog 17km. Die lucht, ik stamp zo hard als ik denk vol te houden. Akelig harde en koude wind uit de buien verderop. Rammen, beuken, snel snel. Ik kijk vooruit naar mogelijke schuilplekken, die zijn er vrijwel niet. Nog 10. Om mij heen zie ik regengordijnen. Dat wordt krap. Nog 5. Spetters op de bril. Nee hè, niet nat na 1ste etappe. Nog 3. Ik stuif Wolvega in. Druppels. Station! Net gehaald.
4B: in Leeuwarden is het net droog. Keuze, snelste weg naar Holwerd of geplande lange tocht? Ik besluit het te yolo'en en stuur Fiets toeristisch richting Dokkum. Plaatsjes met â en -tsjerk en -diel. De zon breekt door, de wind valt weg, een koppel hazen rent een stukje mee. Friesland kan leuk zijn. Ik ga het gewoon zeggen: het is lekker weer. Ter illustratie: in Dokkum lunch ik in de zon op een terras. Overal regent het, de profs fietsen in de Ardennen door de sneeuw. Zie gele vierkantje op schermafbeelding. [
Screenshot_2024-04-17-14-29-58-942_com.supportware.Buienradar.jpg
Dan verder, kil, wind, saai. Nog 2 km en het begint licht te regenen. Nu wachten op de boot.
4C: Welkom op Ameland jonguh! Van de boot naar hotel. 10km met dooie benen, beetje wind, zon, moe en beetje hongerklop. De rest zie ik morgen wel, hier 2 overnachtingen. Morgen rondje eiland!
dag 4.png
Vandaag rustig opgestart, de weersverwachting was zo slecht… Maar toen het om 10.00 uur nog droog was, hebben we toch maar de fiets gepakt om naar de Nürburg te rijden, een kasteelruine bij het beruchte circuit in de buurt. In het weekend moet je daar niet willen komen, maar doordeweek is het er rustig. Jammer genoeg hebben we gefietst bij 5 graden, met regenbuien en natte sneeuw, maar het was nog altijd beter dan in het vakantiehuisje blijven de hele dag…
De kasteelruine was vanwege bouwwerkzaamheden gesloten vandaag… het cafe ernaast, waar we na de regen en de natte sneeuw lekker koffie wilden halen, was ook dicht… Nou ja, met onze eigen proviand op het overdekte terras even gezeten, en weer terug. Ondanks het weer was het een prima rondje. Remider voor onszelf: wij gaan naar buiten, ook als het weer niet goed is. Dus ook bij korte vakanties in een huisje meenemen: handschoenen, buff, regenbroek of rainlegs… Slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel, en als je dan alleen slechte kleding bij je hebt, moet je het toch daarmee doen. ;-). We hebben ongeveer 28 km gefietst.
760A4780-11AB-4FC9-9ADB-7F4876BB27F8.jpeg
Heenweg over een half-verhard weggetje met modder en takken, 6-7% omhoog. Terug hebben we hier de naastliggende weg genomen, afdalen was daar een stuk gemakkelijker en sneller.

0240E2C6-57B1-4F6C-A8FB-C6F43DE5EA0D.jpeg
7CB5ADF1-90A3-49EB-8B4C-300BF1D21898.jpeg
Een echte ‘voorde’. Door creatief fotograferen heb ik de naastliggende brug mooi buiten beeld weten te houden.

B9C58827-861B-4688-B8CE-686EF8D9EAD5.jpeg
Vandaag gesloten… wegens bouwwerkzaamheden. Ben benieuwd hoeveel dagen dat gaat duren, er is nogal wat te (v)(h)erbouwen. ;-)