Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Boot van Delfzijl naar Emden: hoe werkt dat met bagage? - Forum Wereldfietser

Boot van Delfzijl naar Emden: hoe werkt dat met bagage?

Hallo fietsers,

Wie is er in de afgelopen tijd wel eens met de boot van Delfzijl naar Emden (of vice versa) gegaan? Ik lees namelijk in deze link https://www.dollard-route.de/fileadmin/ ... 024.nl.pdf het volgende: "Verwijder fietstassen en aanhangers van de fiets! Alle bagagetassen en aanhangers moeten ongevraagd van de fiets worden gehaald voordat u aan boord gaat! Dit is zodat het schip de maximale capaciteit aan fietsen kan vervoeren en de gasten ook sneller aan boord van het schip kunnen gaan. Als de tassen niet zijn verwijderd, kan het transport niet worden uitgevoerd."

Ik overweeg om ergens in de komende tijd vanaf Emden te gaan fietsen, in mijn eentje.
Mijn vraag is: Hoe kan ik handig in Delfzijl aan boord komen als ik vier/vijf losse fietstassen apart aan boord moet dragen en tegelijkertijd mijn fiets de boot op moet rijden?

Groet, Petra.
Gewoon een paar keer extra lopen? Afhankelijk van hoeveel tassen je tegelijk kan dragen...

Niet moeilijker maken dan het is... :lol:
Petra137 schreef:
wo 17 apr, 2024 21:48
Mijn vraag is: Hoe kan ik handig in Delfzijl aan boord komen als ik vier/vijf losse fietstassen apart aan boord moet dragen en tegelijkertijd mijn fiets de boot op moet rijden?
Tip: sta klaar met je tassen naast je fiets en druk zodra je aan boord kunt de tassen in handen van een bemanningslid. Zorg dat je vooraan staat, zodat je de hele boel ophoudt als het bemanningslid je niet helpt. Als we dat allemaal doen, leren ze vanzelf dat inschepen niet sneller gaat als je zes tassen van je fiets moet halen en alles los aan boord moet jongleren. :twisted:

Ik ben ter plaatse niet bekend en kom er met Google Maps niet precies uit hoe de situatie ter plaatse is. Waar word je geacht je tassen van je fiets te halen? Vóór de steiger? En dan je tassen aan boord brengen, die onbeheerd laten staan, teruglopen voor je fiets en net als je daar bent, de boot zonder jou zien afvaren?
Of op de steiger je tassen een voor een van je fiets gaan staan ha– *plons*

Kortom, ‘gewoon een paar keer extra lopen’ zou voor mij ook wel wat extra uitleg behoeven.

In elk geval alvast een fijne tocht gewenst Petra137!

Carl
Kan je niet gewoon fietsen naar Emden, is maar 30 km vanaf grensstation Bad Nieuweschans?
Hallo,
Tja, laat ik de derde reactie maar negeren (dat is namelijk een antwoord op een vraag die ik niet gesteld heb). Ik heb inmiddels iemand gesproken, die zei dat het wellicht net zo werkte als bij de Waddeneilanden, waar je van tevoren je tassen op een bagagekar zet, die apart de boot op- en afrijdt.
Groet, Petra.
Als je het filmpje bekijkt zal je zien dat de ferry absoluut geen bagagewagentjes heeft. Het is een klein scheepje. Denk gewoon met de fiets en bagage naar het schip en daar de handel eraf halen. ( Bagage hoeft trouwens naar de Wadden niet van je fiets af) https://youtu.be/pH9vEiPZ0uE?si=H33sZ6rq9qdyTXZl
Hallo Jony,
Dank voor je reactie. Dat Youtubefilmpje is handig om te zien hoe groot de boot is en hoe ik het makkelijkst aan boord ga komen. Ik weet genoeg.
Groet, Petra.