Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets trapt zwaar, trapt dan door, met soort knak geluid.... - Forum Wereldfietser

Fiets trapt zwaar, trapt dan door, met soort knak geluid....

Fiets trapt zwaar, trapt dan door, met soort knak geluid, iemand hier een idee wat het kan zijn? Dus van ligt naar steeds zwaarder, en op het laats knak, en slaat door, en begint het na een halve normale slag weer opnieuw. Was eerst alleen bij zwaarder trappen, zoals een heuvel op, maar nu ook met normaal fietsen.
GeWij schreef:
ma 22 apr, 2024 13:03
Fiets trapt zwaar, trapt dan door, met soort knak geluid, iemand hier een idee wat het kan zijn? Dus van ligt naar steeds zwaarder, en op het laats knak, en slaat door, en begint het na een halve normale slag weer opnieuw. Was eerst alleen bij zwaarder trappen, zoals een heuvel op, maar nu ook met normaal fietsen.
Paar foto's van de fiets, aandrijflijn etc??
De oplossing vinden voor dit soort problemen zit hem vaak in het uitsluiten van andere zaken. Begin eens met hem op te hangen of op een reparatiestandaard te zetten en draai de pedalen rond, met tussen door schakelen en remmen enzo. Dat is wat ik het eerste zou doen.
Succes
Welk type versnelling zit er op de fiets? Naafversnelling, derailleur?

Filmpje van het euvel zou een hoop verhelderen
Tjonge, er wordt een vraag gesteld en de enige technische informatie die wordt gegeven is dat het een fiets is.
Denkt vraagsteller dat hier allemaal helderziende mensen zitten of wat?

Ik zou adviseren: rijd eens langs een fietsenmaker.
GeWij schreef:
ma 22 apr, 2024 13:03
Was eerst alleen bij zwaarder trappen*, zoals een heuvel op, maar nu ook met normaal fietsen.

* Ik denk dat het probleem erin zit dat je er toen niet direct meer naar de FM bent gegaan.
Begin eens zelf te kijken naar wat er met je fiets gebeurt. Wat je zult zien (€0.02): ketting valt niet meer goed op kettingblad, kruipt omhoog (dus ligt steeds strakker je hebt een versnellingsnaaf of 1x) (en als je geen kettingkast had, dan had je al gekeken) en slaat op enig moment over. kruipt omhoog etcetera enzovoorts.

conclusie: aandrijving compleet aan gort.