Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1701 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34098 berichten
Poppink schreef:
do 25 apr, 2024 23:07
Hebbes, vanaf het fiets/voetgangerspontje bij Eemnes.
Hartstikke goed Poppink, het was geen makkelijk plaatje. Hoe heb je hem gevonden?

Inderdaad was er tot voor kort een handveer, zo eentje waar je je arm beurs draaide om aan de overkant te komen :twisted:. Maar men wilde tractoren mijden op de Wakkerendijk en zodoende is het veer vervangen door een brug. Van de twee huisjes in de verte in de linker het gemaal. Ze staan hoger dan de omgeving omdat ze op de dijk van de polder staan. In de loop van de eeuwen is die dijk vele malen doorgebroken zodat er nu wel zo'n 25 "wielen" zijn. Ik kwam afgelopen augustus langs dit uitzicht tijdens een dagtocht van Amsterdam naar Deventer.

PS: je kan een kortere URL bij streetvieuw kiezen door op de drie balletjes te klikken, en dan te kiezen: afbeelding insluiten of delen. Daarna op "link kopiëren" klikken. Er was overigens nog een iets betere view :-):, zie ook de korter URL: https://maps.app.goo.gl/SkZ1dbtZbemgzfJH6

De volgende raadplaat is voor jou.
Ergens in mijn achterhoofd had ik het genoemde sluisje nog zitten, maar om zoiets op raadplaatje weer op te sporen gaat me te ver.
Je aanwijzingen hebben mij naar het oosten gedreven en een haven kan dan alleen maar aan de Zuiderzee liggen.
Blijft over de regio tussen Naarden en Nijkerk.
20240425_111927.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
vr 26 apr, 2024 09:28
foto is de Stachouwerweg in januari 1972.
Inderdaad een groot verschil. Het slingerende weggetje is strak getrokken en de oude beukenbomen hebben er aan moeten geloven.
Dat is Borculo. Heel moeilijk was dat niet wat bij inzoomen kan je nèt aan het nummer kan het knooppunt lezen: 53, 63 of 83. Verder moest het om een nieuwbouwwijk gaan met een rondweg en een geluidswal. In het oosten van het land.
Kijk, dat is nou eens goed speurwerk.
Jouw beurt WillemT
Weer een andere fietstocht
DSC01594.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
vr 26 apr, 2024 19:48
Notter
Snel gevonden Martin, hoe heb je dat gefixed :-)?
Koud kunstje :wink:, er hangt aan de boerderij links een naambord De Schutte, na vergroten door dubbelklikken van de muis net zo duidelijk als letters van De Nederlandsche Bank op de oude guldenbiljetten. Binnen anderhalf minuut gegoogeld, klak op de Entertoets!
https://twentse-erven.nl/erven/de-schutte/

Hier is dan de volgende:
DSC03043.jpg
Moeilijk? De locatie bevindt zich zowel in B als in PL tegelijk :lol:
Nou, zeker niet makkelijk tenzij je het herkend. Had al diverse zendmasten gecheckt maar niet gevonden.
Jouw hint is ook cryptisch: B = België? En PL Polen? Dat ligt niet echt bij elkaar :roll:
PL = Pajottenland
Het is de zendmast van Sint- Pieters-Leeuw.
Maar ik heb moeite om het standpunt te vinden. Ongeveer vanaf hier ?
Toren is goed, maar ik stond wat westelijker op weg naar Ninove.
Na het bekijken van de finish van de Ronde van Romandië heb ik nog zo'n 20 minuten geprobeerd een beter standpunt te vinden, maar ik geef het op. Bossages en het heuvelachtige terrein maken het te lastig.
Ongeveer hier?

Ninoofsesteenweg
Helemaal goed Frank. De fruitbomen kloppen. Kort voor Pepingen, waar ik een lekke band kreeg door een scherp steentje, dat in een naad van het betonnen fietspad zat. Pang, dan effe in een busabri van De Lijn de zaak weer gerepareerd. Niet geplakt maar deed er een nieuwe binnenband in. Gaat sneller. Later op de camping bij Geraardsbergen geplakt.
DSC03044.jpg
De volgende is voor jou.
Verder weg dit keer.
IMG_2345HDR_new.jpg
Ergens op Corsica?
Nee, het is dichterbij. Een pasfoto om precies te zijn.