Het is een beetje met pijn in het hart want ik beschouw de Fietsvakantiewinkel nog altijd als fijne partner bij het regelen van de fietsvakantie, maar na diverse incidentjes bij het boeken van de tickets voor een fietsvakantie begin ik steeds ontevredener te raken over de service van de FVW.
Een paar voorbeeldjes:
Terwijl het regelen van tickets een paar jaar geleden vaak nog een kwestie van uren was, kreeg mijn vriendin vandaag te horen dat het uitzoeken van een ticket zeker tot eind van de week zou duren. Vervelend, want we willen op vrij korte termijn weg en boeken het liefst zo snel mogelijk.
De tickets voor onze Spanjereis in oktober lagen pas op maandag op de deurmat terwijl we op donderdag vertrokken. Het boeken van het ticket duurde enkele dagen vanwege de afwezigheid van de medewerker met toegang tot het vluchtsysteem.
Bij het boeken van ons Bolivia ticket bleek de ideale vlucht (met Varig) pas na flink doorvragen en kregen we onjuiste informatie over het aantal mee te nemen kilo's (32 ipv de vermelde 20 kg) toegestuurd. Ook hier duurde het boeken van het ticket lang en bleek de informatie gemaild in plaats van doorgebeld zoals afgesproken.
En bij het boeken van mijn ticket naar Nieuw Zeeland moest ik aandringen om toch een zoekopdracht te beginnen in een drukke, maar uiteindelijk toch niet volgeboekte periode.
Zo maar een paar kleine incidentjes van de afgelopen anderhalf jaar, op zich allemaal niet wereldschokkend, maar alles bij elkaar begin ik toch steeds meer aan de kwaliteit van de service te twijfelen.
Met name de lange doorlooptijd en niet altijd optimale service bij het boeken van het ticket vind ik onder de maat. Hoewel ik de zekerheid van dat de fiets in het vliegtuig mee kan er fijn vind en dat altijd perfect geregeld is, overweeg ik nu toch voor het eerst sinds tijden op een andere manier tickets te gaan boeken.
Ik ben benieuwd of mijn ervaringen incidenten zijn of dat ook andere wereldfietsers mindere ervaringen hebben met de fietsvakantiewinkel.
Groeten,
Dennis
Een paar voorbeeldjes:
Terwijl het regelen van tickets een paar jaar geleden vaak nog een kwestie van uren was, kreeg mijn vriendin vandaag te horen dat het uitzoeken van een ticket zeker tot eind van de week zou duren. Vervelend, want we willen op vrij korte termijn weg en boeken het liefst zo snel mogelijk.
De tickets voor onze Spanjereis in oktober lagen pas op maandag op de deurmat terwijl we op donderdag vertrokken. Het boeken van het ticket duurde enkele dagen vanwege de afwezigheid van de medewerker met toegang tot het vluchtsysteem.
Bij het boeken van ons Bolivia ticket bleek de ideale vlucht (met Varig) pas na flink doorvragen en kregen we onjuiste informatie over het aantal mee te nemen kilo's (32 ipv de vermelde 20 kg) toegestuurd. Ook hier duurde het boeken van het ticket lang en bleek de informatie gemaild in plaats van doorgebeld zoals afgesproken.
En bij het boeken van mijn ticket naar Nieuw Zeeland moest ik aandringen om toch een zoekopdracht te beginnen in een drukke, maar uiteindelijk toch niet volgeboekte periode.
Zo maar een paar kleine incidentjes van de afgelopen anderhalf jaar, op zich allemaal niet wereldschokkend, maar alles bij elkaar begin ik toch steeds meer aan de kwaliteit van de service te twijfelen.
Met name de lange doorlooptijd en niet altijd optimale service bij het boeken van het ticket vind ik onder de maat. Hoewel ik de zekerheid van dat de fiets in het vliegtuig mee kan er fijn vind en dat altijd perfect geregeld is, overweeg ik nu toch voor het eerst sinds tijden op een andere manier tickets te gaan boeken.
Ik ben benieuwd of mijn ervaringen incidenten zijn of dat ook andere wereldfietsers mindere ervaringen hebben met de fietsvakantiewinkel.
Groeten,
Dennis