Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opgelost: Arnhem-Berlijn (R1) route! - Forum Wereldfietser

Opgelost: Arnhem-Berlijn (R1) route!

Hoi,

Wie heeft de route Arnhem- Berlijn voor mij te koop? Tot mijn grote schrik is deze route onlangs uit de handel gehaald voor een herdruk. Deze nieuwe druk zal niet in de winkel liggen voor mijn vertrek (16 aug)

Wie oh wie heeft de route over en te koop/ te leen/ te kopieer?

groeten Ilse

Hoi Ilse,

Een "kennis' die de R1 vorig jaar heeft gefietst liep te mopperen dat de bewijzering nogal te wensen overliet. Een goed boekje is wel noodzakelijk hoewel de kaartjes daarin ook verouderd zijn. Misschien nog een recente kaart erbij regelen?

Succes met je tocht! :P

Eric

Je kunt ook een fietskaart van de ADFC gebruiken. Je hebt er volgens mij een stuk of drie nodig.

Ik zou toch proberen het boekje te pakken te krijgen: bv bij een grotere reisboekwinkel als Fiets Vakantie Winkel of Bever sport.
Het boekje geeft alternatieven voor slechtere stukken en veel extra informatie over voorzieningen (campings).
De schaal is 1:75.000.

De ADFC kaarten zijn vrij kleinschalig (1:150.000) en ev. alternatieven of details zijn zeer slecht te lezen. Met name bij ontbrekende bordjes, of weg kwijt, is dat lastig.
Ook is de route er niet altijd 100% nauwkeurig op ingetekend.
Ben je handig in het lezen van kaarten en het vinden van alternatieven dan zijn de ADFC kaarten redelijk bruikbaar.
Wouter

Eric Schuijt schreef:Je kunt ook een fietskaart van de ADFC gebruiken. Je hebt er volgens mij een stuk of drie nodig.
Eerder een stuk of 5 Eric (a 9 euro) !! :wink:

De R1 staat ook redelijk goed ingetekend op de Haupka kaarten (deutsche rad-tourenkarte) 1: 100.000 (mits die nog te koop zijn).

Even informeren bij www.fietsgidsen.nl lijkt mij !!
Omdat ik er gisteren achter kwam dat meerdere mensen in A'dam op zoek zijn naar deze route (ik was niet de eerste in de winkels die gisteren deze vraag stelde):

Via de fietsvakantiewinkel is 'Europa-Radweg R1, 1:50.000, BVA' nog wel leverbaar.

De 'normale' 1:75.000 is ook via de websites niet meer leverbaar.

groeten Ilse

Heb je wel gezien dat die Europa-Radweg R1 van BVA niet verder loopt dan Höxter? Je bent dan dus pas halverwege Berlijn!
Voor de rest zul je dan toch kaarten nodig hebben. ADFC Radtourenkarten 1:150.000 nummers 12, 8 en 9 (zie ook de eerdere posts)
Luc

Hoi,

Ga zelf eind juli van Arnhem naar Berlijn en heb bij fietsvakantie winkel twee boekjes van BVA besteld. Een gaat tot Hoxter en de ander sluit daarop aan tot Wittenberg.
Moet dan alleen laatste stukje naar Berlijn met een adfc kaart doen.

Succes!

Gr Onno

Dat had ik dus niet door!

Het is maar 1 boekje en het staat nergens aangegeven dat de route maar tot Hoxter gaat. Als de route echt maar tot Hoxter gaat vind ik dat wel lullig, want ik heb ze nog aan de lijn gehad vanmiddag.

MIjn bestelling was 13.90 (ipv 9.30 bij de BVA internetshop), dus ik speel nog even voor struisvogel en hoop dat ik wel de hele route heb besteld.

Maar ik bel morgen wel even voor alle zekerheid.

groeten Ilse

Hier de “kennis” waar Eric-op-de-fiets het over heeft. Ik heb deze route in 2006 gefietst en was juist blij dat ik kaarten had, ik had geen boekje en heb die ook niet gemist.

De bewegwijzering is wel eens verdwenen en dat is niet zo erg. Maar de route zelf is ook nooit aangepast. Er word al jaren over gepraat om dit te doen, ook in de lokale kranten, maar dit was in 2006 nog niet het geval. Met kaarten kan je zelf bepalen wat je wel en niet wilt fietsen van de route en een alternatief zoeken, bijv als je erg moet klimmen. Ik had kaarten waar de route op ingetekend was.

Wel had ik die kaartenbox (16 kaarten), die helaas niet meer te krijgen is, en was daarvoor maar 10 Euro kwijt.

En alweer terug,

Enorm mooie route en helemaal over stag: wat een top manier om vakantie te vieren.

De route is trouwens ondertussen wel aangepast. In 'oost' zijn er allemaal nieuwe bordjes te zien. Glimmend en wel. De route loopt ook niet altijd meer synchroon met het boekje, maar de nieuwe boekjes komen een deze maanden uit.

Maar erg mooi!

groeten Ilse