Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Combinatie regen/bril - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Combinatie regen/bril

OK, ga het proberen:

Ik met helm en Giant voor Groene valeienroute. april/mei 2007


Afbeelding

Doetiehetofdoetiehetniet?

Groet

Jans


Joeha doetet!

Beetje late reactie, maar ben dan ook een tijdje weggeweest:

Ik draag sinds ik in een airo werkomgeving met beeldscherm werk geen lenzen meer, maar gewoon een bril. Ik heb ook een enorme hekel aan fietsen met bril in de regen.

Ik heb dan weliswaar een regendicht petje van ik geloof Berghaus, maar dan krijg je van die druppels op de 'punt' van de klep en er komen altijd wel weer druppels op je bril.

Oplossing die voor mij goed werkt? Daglenzen kopen: die zijn echt niet duur. Elke ochtend kun je inschatten of het gaat regenen, of je doet ze onderweg pas in. Werkt prima.
Voor het eerst bij het forum, ik hoop dat de reaktie goed terechtkomt!

Ik zit ook altijd te twijfelen wat ik opmoet met regen, om mijn bril droog te houden, of juist felle zonneschijn, om een rode neus te voorkomen: een helm voor de veiligheid of een pet. De meeste petten/zonnekleppen zijn zo dik dat ze niet lekker onder m'n helm zitten.
Mijn zoontje had deze vakantie geluk: in een zonovergoten vakantie in Engeland (ja, nogwel in de beruchte zomer van 2007!) vond hij een bij de museumwinkel van "Eastanglia Transport museum" een "machinistenpetje" voor de verkleedkist. Een heel dunne pet en een grote zwarte plastic klep. Hij had geen last van de zon meer, totdat helaas het petje zoekraakte. Ik wil zo'n pet, een dunne die wel lekker onder m'n helm zit!

Toch maar laseren? Misschien kunnen we groepskoring krijgen :lol: Ik kijk er af en toe verlangend naar maar opereren in een gezond lijf staat mij nog steeds een beetje tegen. Ach met elk druppeltje ziet de wereld er weer wat anders uit en dat maakt het leven weer wat verrassender moet je maar denken.

Imeere schreef:Toch maar laseren? Misschien kunnen we groepskoring krijgen :lol: Ik kijk er af en toe verlangend naar maar opereren in een gezond lijf staat mij nog steeds een beetje tegen. Ach met elk druppeltje ziet de wereld er weer wat anders uit en dat maakt het leven weer wat verrassender moet je maar denken.
Laseren? Ik herinner me een consumentenprogramma op TV waar twee professoren van een universiteit uitgebreid en niet eens zo negatief verslag deden van de mogelijkheden en risico's. Van het verhaal weet ik helemaal niets meer. Wel viel het mij meteen op dat beide heren een bril droegen. Dat was voor mij genoeg informatie.
Leon (-4 en -6)