Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reclameregels - Forum Wereldfietser

Reclameregels

Op zondag 2 september 2007 is een nieuw voorstel geformuleerd dat unaniem door de vergadering is aangenomen. Dit voorstel bevat de volgende punten:
- Het onderschrift onder een bericht op het forum wordt tot 1 regel beperkt, de inhoud is vrij
- De ondertekenaar laat via de gebruikersnaam of onderschrift weten vanuit welke hoedanigheid het bericht wordt geplaatst
- Er wordt terughoudendheid betracht om in berichten een eigen zaak / boek / belang onder de aandacht te brengen
- Er komt een aparte rubriek waarin aankondigingen van activiteiten van de vereniging, van leden en anderen (dus ook commerciële) geplaatst kunnen worden. De vormgeving van deze rubriek vindt binnenkort plaats.
- De regels zullen gehandhaafd worden
Duidelijk toch! :wink:

Het begrip 'terughoudendheid' is inderdaad hééél duidelijk... Om van 'hoedanigheid' maar niet te spreken.

Maar de ledenvergadering heeft gesproken, dus nu komt het aan op uitvoering. Ik ben erg benieuwd hoe zowel medeforummers als moderatoren hier in praktijk invulling aan gaan geven.

De eerste moderatie in dit kader is al gepleegd, zag ik, dus van uitvoering en invulling is zeker sprake!

peter de rijk schreef:De eerste moderatie in dit kader is al gepleegd, zag ik, dus van uitvoering en invulling is zeker sprake!
Dit is in mijn ogen dus al wat flauw, want ik verwijs terughoudend naar iets van iemand anders en ook deed ik dat voordat de nieuwe regels van kracht zijn gegaan!!
Waar is het hof van beroep ? :wink:

liz schreef:Het begrip 'terughoudendheid' is inderdaad hééél duidelijk... Om van 'hoedanigheid' maar niet te spreken. Maar de ledenvergadering heeft gesproken, dus nu komt het aan op uitvoering. Ik ben erg benieuwd hoe zowel medeforummers als moderatoren hier in praktijk invulling aan gaan geven.
Inderdaad,
Aangezien Bert geen cent verdient met zijn fiets-activiteiten en Eric nooit rechtstreeks heeft gezegd `kom naar mijn winkel` is iedereen hier altijd terughoudend geweest! :roll:
Maar oké, ik leg me neer bij dit polderbesluit.
Leon

Duideljke regels in menselijke interactie bestaan niet!

Neem nu het verkeer. Dat is gewoon met voertuigen heen en weer rijden, een makkelijkere interactie bestaat haast niet. In het verkeer hebben we de prachtige regel dat rechts voorrang heeft. Duidelijk toch!
Je mag echter geen voorrang nemen, en waar ligt dan de scheidslijn tussen voorrang krijgen, afdwingen en nemen? Toch maar weer elke keer opnieuw bezien.

Dus inderdaad ook ik wens de moderatoren en vooral de forumgebruikers veel wijsheid toe. Het gaat niet om de regels, maar hoe we hier met elkaar omgaan. Dat krijgen we niet geregeld dat moeten we samen DOEN. En daar maak ik me meer zorgen over de toon van sommige berichten (overigens niet in dit draadje) dan over de commercie.

Sjirk

Ik ben het met Sjirk eens voorwat betreft de toon de afgelopen tijd. Ik vrees dat dit Nederland is sinds 11/9.

Het blijft een kwestie van interpreteren en ik ben heel benieuwd hoe er invulling aan gegeven wordt. Geef de beheerders in ieder geval de tijd, zou ik zeggen.

Het doet me in ieder geval genoegen dat het geen loze kreet is dat er daadwerkelijk wat gedaan wordt aan de uitwassen, zoals ik op het forum zag. :)

flipse schreef: Ik vrees dat dit Nederland is sinds 11/9.
Ik heb er lang over nagedacht of ik hier op zou reageren; dat doe ik dus maar niet.

Kijk Sjirk, dat is nog eens klare taal!!
Zullen we dan nu echt ophouden met de topics rondom reclameregels?

Het bestuur heeft een beslisisng genomen en nu gaan we over tot de leuke zaken...namelijk fietsen!


Blanche

Blanche, goedbedoeld... maar de ALV heeft een beslissing genomen...unaniem... niet het bestuur. Deze nuance beng ik graag aan voor diegenen die niet bij de ALV aanwezig waren en wel de discussie volgen. Gaan jullie nog mee met de najaarstrektocht Blanche?

Quirien schreef:Blanche, goedbedoeld... maar de ALV heeft een beslissing genomen...unaniem... niet het bestuur. Deze nuance beng ik graag aan voor diegenen die niet bij de ALV aanwezig waren en wel de discussie volgen. Gaan jullie nog mee met de najaarstrektocht Blanche?

Ok....bedankt voor je nuance! Maar hoe dan ook vind ik dat we weer naar het fietsen moeten. En dan nu over fietsen....

Off topic >> Tja ik wil wel maar we zijn in dat weekend óók 17 jaar bijelkaar dusse....weeet nog niet wat we gaan doen. Gaan Jij en Freek?

Blanche

Blanche schreef:Maar hoe dan ook vind ik dat we weer naar het fietsen moeten. En dan nu over fietsen....
Wat mij betreft mag het over "van alles en nog wat" gaan; daar is een forum toch voor ?

Blanche schreef:Ok....bedankt voor je nuance! Maar hoe dan ook vind ik dat we weer naar het fietsen moeten. En dan nu over fietsen....
Misschien moeten we een rubriek kletspraat openen die niet vanaf de homepage zichtbaar is, zodat niet iedereen de neiging heeft om die discussies ook te moeten volgen. Want je hoeft namelijk niet elke discussie te volgen natuurlijk, zeker als het om kletspraat als dit gaat.
Leon

Leon schreef:Misschien moeten we een rubriek kletspraat openen die niet vanaf de homepage zichtbaar is, zodat niet iedereen de neiging heeft om die discussies ook te moeten volgen. Want je hoeft namelijk niet elke discussie te volgen natuurlijk, zeker als het om kletspraat als dit gaat.
Leon
Welnee Leon!! Kletsen over de beperkingen en de ruimte die een aangenomen standpunt veroorzaakt is geheel legitiem.
Niks mis mee, mits het op een beschaafde manier gebeurt.

Michael W schreef:
Leon schreef:Misschien moeten we een rubriek kletspraat openen die niet vanaf de homepage zichtbaar is, zodat niet iedereen de neiging heeft om die discussies ook te moeten volgen. Want je hoeft namelijk niet elke discussie te volgen natuurlijk, zeker als het om kletspraat als dit gaat.
Leon
Welnee Leon!! Kletsen over de beperkingen en de ruimte die een aangenomen standpunt veroorzaakt is geheel legitiem.
Niks mis mee, mits het op een beschaafde manier gebeurt.
Inderdaad, Michael!!
Maar omdat de discussie recent niet altijd even beschaafd gevoerd werd ...ben ik bij ieder nieuw topic over dit onderwerp bang dat het weer die kant opgaat....vandaar mijn iets ongenuanceerde oproep tot kletsen over fietsen.

Blanche schreef:Inderdaad !!
En omdat de discussie recent niet altijd even beschaafd gevoerd werd ...ben ik bij ieder nieuw topic over dit onderwerp bang dat het weer die kant opgaat....vandaar mijn iets ongenuanceerde oproep tot kletsen over fietsen.
Ik begrijp je bezorgdheid wel, maar toen was er een voorstel "opgedoken" met duidelijke voor- en tegenstanders en nu ligt er een zogenaamd "democratisch" genomen besluit, waarvan de grenzen nog niet duidelijk bepaald zijn. Zo zie ik nog steeds tweeregelige onderschriften voorbijkomen, om maar wat te noemen en vraag ik me af wat je wel en niet terughoudend mag doen/zeggen.
Ook het democratisch gehalte van de vereniging mag gerust, uiteraard op een beschaafde manier, aan de kaak gesteld worden.
Daarnaast zijn er genoeg leden die geen interesse hebben in discussies over nippels en spaken en die moeten toch ook hun plekje hebben ?
Mich.W: 6 punten.

Blanche 3 punten.

Leon 2 punten.

Liz-Peter de R-Sjirk-Flipse-Roald en Q 1 punt.

We zijn weer leuk bezig!!!!!!!!!!!!!!!!

Schorpioen.