Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gaatje in mijn vaude fietstas - Forum Wereldfietser

gaatje in mijn vaude fietstas

Hallo,

Ik ben in het bezit van vaude fietstassen (van die waterdichte glimmende zwarte tassen)
Tijdens mijn laatste fietsvakantie heb ik mijn fietskar verkeerd gemonteerd en hierdoor is een klein gaatje ontstaan in mijn fietstas.
Mijn vraag is weet iemand hoe je het beste dit gaatje kan reparen.

Met vriendelijke groet,

Hans

Hans,

Ik heb eens een slaapmat gerepareerd met een reparatiesetje van therm a rest. Dit houd nu al 3 jaar stand, de lijm lijkt op een soort rubber, en hecht enorm goed en blijft zeer flexibel.
Of het ook op jouw tassen hecht weet ik niet, maar het is de moeite waard om het te proberen denk ik.

Voor de zekerheid kun je op zowel de binnen als buitenkant van je tas een lapje aanbrengen zodat rafelen of verder schruren niet meer kan.

gr
Erik

Hallo Hans,

Powertape doet het ook erg goed. Mijn beste middel is echter Seam Grip. Niet echt goedkoop maar wel enorm sterk. Plak aan de ene kant wat gewoon tape, smeer aan de andere kant wat van dit Seam Grip, 24 uur laten drogen en uitharden en weer zo goed als nieuw. Te koop bij buitensportzaken.

Hoi,

Deze tassen zijn gemaakt van zogenaamd vrachtwagendoek.
Bij elke zeilmakerij hebben ze dit doek en daar kan je altijd wel
een stukje krijgen om er in te lijmen.
Lijmen doe je met soepele pvc-lijm, dit laat het doek smelten, zodat de
reparatie aan je tas vloeit.
Het resultaat is net zo sterk als alle andere naden in je tas omdat het procedé bijna het zelfde is.
Tape en andere lijm zal altijd een slechte (tijdelijke) reparatie zijn.

Groeten, John Telleman.

Je kan ook gewoon Vaude bellen, die sturen je dan een rondje op van hetzelfde materiaal als je tas. Ik heb dat met bandenplaklijm aan de buitenkant geplakt (aan de binnenkant stoot je het eraf.) De afgelopen vakantie heeft het in mijn tassen niet geregend :)

Ineke