Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie fietst waar in ZO-Azie? - Forum Wereldfietser

Wie fietst waar in ZO-Azie?

Bestemd voor alle fietsers die momenteel in Zuid-Oost Azie zijn,

De laatste tijd valt het me op dat er bij veel onderwerpen op het forum informatie wordt uitgewisseld tussen verschillende reizigers die op dit moment ergens in ZO Azie fietsen. Deze reacties zijn vaak off-topic (hoewel er uiteraard ook vaak een inhoudelijke reactie met informatie vers van de pers is toegevoegd) en zijn meer in de trend van 'goh, da's ook toevallig, zit jij ook daar!'. Een aantal keer hebben wij op deze manier ook al live ontmoetingen gehad. Vorige week nog hebben we samen met Lars (op weg naar Laos en uiteindelijk Australie) en Kees en Cora (naar Hanoi) op een terrasje in Dali gezeten. Jeroen en Eveline zijn net als wij op weg naar Laos/Cambodja (althans, volgens hun weblog...), Flipse zit al in Laos, Bernadette is onderweg naar China, Even en Bjorn zitten meen ik in Vietnam en willen naar Tibet.

Kortom, ik dacht laat ik eens iets centraler een berichtje posten om te kijken wie nu waar zit. Hoeft niet compleet met GPS-coordinaten, maar het zou toch jammer zijn als we zo dicht bij elkaar fietsen en elkaar dan toch nog mislopen.

Wij zitten vandaag in Simao en zijn onderweg naar Jinhong. Vandaar pakken we de kleine binnenwegen naar Mengla. Waarschijnlijk steken we zo rond 7 of 8 oktober de grens met Laos over. Dat is het grove plan, maar op deze tocht hebben we al menig fietser (en onszelf) verrast door ineens op een andere plek te fietsen dan waar we gepland hadden te fietsen. Een ding is zeker, op 27 oktober vliegen we van BKK terug naar Amsterdam.

Groeten,
Lisette en Marco

Hoi Marco en Lisette,

Dan loop ik jullie net mis, want ik land op 29 oktober in Bangkok.

Ik zit ondertussen in Si Chang Mai pal tegenover Venetiane, aan de Thaise kant van de Mekong. Ik ga verder langs de Mekong westwaarts en stort me dan naar beneden naar Bangkok.
Ik vlieg dan naar Ned, maar kom begin december weer terug om verder naar het zuiden te fietsen.

Is het nog net zo modderig in Yunnan op sommige van die kleine weggetjes?

Afbeelding

Hallo,

ook wij zijn momenteel in ZO Azie aan het fietsen. Momenteel zijn we onze laatste week van 2 maanden in Thailand aan het fietsen. We zijn Thailand binnengekomen helemaal in het zuiden en hebben de oostkust gevolgd. Daarna zijn we via Ayuthaya en Sukhothai doorgestoken naar het noordoosten. Vanaf Chiang Khan hebben we de Mekong gevolgd tot Mukdahan. We zijn nu in Ubon Ratchathani. Binnenkort steken we in de buurt van Surin de grens over naar Cambodja, om daarna nog door te gaan naar Vietnam.

Heel veel groetjes,

Falangbikers
http://falangbikers.volgjeons.nl

Hoi,

Ik ben momenteel in Khon Kaen - Thailand en maak nog een lusje door de Isaan, via Roi et naar Nakhon Ratchasima. Daarna weet ik het nog niet goed. Zuid-Thailand hoogst waarschijnlijk.

Indien er iemand tips heeft ivm slaapmogelijkheden tussen Roi Et en Phimai zijn die altijd welkom!

Groetjes vanuit een uitgeregend Khon Kaen,

Koen

Ha, ik zit momenteel in Chaiyaphum (thailand) (waarschijnlijk ergens bij Koenie in de buurt :)).
Ben op weg naar noord Laos en als het een beetje meezit naar china, dan via Chiang Mai weer terug naar BKK.

update 11/10: morgen fiets ik door naar udon thani, waarschijnlijnk zo of ma door naar laos

groetjes,
Gertjan

PS: mijn Google Earth tracks zijn te vinden op http://www.cyclingAllOverTheWorld.com

Hoi Lisette en Marco, leuk idee. Het wordt voor ons vrees ik de wereldfietser nieuwjaarsborrel om de meeste andere fietsers te ontmoeten want we zitten nog steeds in Tibet (Oost, Pasho/Pema om precies te zijn, en wat is het hier prachtig). Plan is ongeveer om west Yunnan door te fietsen, dan tweede week Nov Laos in, van noord naar zuid, dan Cambodja en vlak voor kerst terug te vliegen vanaf Bangkok. Maar heb me nog niet zo verdiept in een route.

Goeie reis iedereen! 

Eveline
Hupsakee,


Momenteel in Hue, midden-Vietnam. Volgende week starten we de noord-west LonelyPlanet-fietsroute vanuit Hanoi. Lookin' forward.

Daarna komen Laos (half nov/half jan), de Filipijnen (Jan), West- en Oost-Tibet (half febru/maart).

Nog verder? Nepal in april of mei? Daarna naar Kirgystan of misschien naar India?

Maar eerst die verdomde "klik" uit mijn pedalen helpen. (Zie ook mijn bericht onder 'Fietstechniek')

Feetzgreetz,

E en B
Op 28 oktober vlieg ik naar Bangkok. Op 30 oktober sta ik op het vliegveld van Chiang Mai om 11 wereldfietsers op te vangen. Met onze groep van twaalf fietsen we van Chiang Mai naar Nong Khai bij de Friendschipbridge over de Mekong naar Laos. Vandaar gaat de groep met de nachttrein naar Bangkok. De rest vliegt op 21 november vanuit Bangkok terug. Ik blijf nog even en ga vanaf Nong Khai de Mekong afzakken: eerst langs de Thaise kant naar Pakse en vervolgens via de 1000 eilanden in het zuiden van Laos en de dolfijntjes verder langs de Mekong naar Phnom Penh. Vanuit de hoofdstad van Cambodja vlieg ik op 20 december weer naar Amsterdam. Ruim op tijd voor de nieuwjaarsborrel dus.
Het houdt wel in dat een aantal leden van de harde kern van de Wereldfietser niet aanwezig zijn op de Wereldfietsmarkt van 4 november in het NIVON in Rotterdam. "Ieder voordeel hep z'n nadeel."
Wie is er nog meer in die tijd langs dit deel van de Mekong?

Hey azie-gangers,

Morgen vliegen Eric en ik naar Hanoi, om vanaf daar een rondje noord Vietnam en China te maken.
Is er toevallig nog iemand in de buurt?

Gr.
Betty