Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fabrigas + raad nieuwe brander - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fabrigas + raad nieuwe brander

Positieve ervaring met de XGK. Doet het altijd, behalve die ene keer dat ik op 4000+ m met teveel druk in de fles probeerde te koken (op grote hoogte moet je de druk laag houden). Superhandig is het doorprikken van de spuitkop door alleen de brander even te schudden. Ik weet niet of de andere typen van MSR dat ook hebben.

De bedrukking van de brandstoffles heb ik met een schuurpapiertje verwijderd. Verder inderdaad goed schoonmaken en laten uitdampen. Wij hadden verder geen problemen met vliegen (British Airways), maar het lijkt me idd. verstandig het ding zoveel mogelijk uit elkaar te halen.

Doh sorry was er even niet bij met m'n hoofd merk ik nu met het nalezen, ik bedoelde dat ik een primus multifuel had(om de een of andere reden hou ik optimus en primus moeilijk uit elkaar in m'n hoofd).

daarnaast ken ik inderdaad ook weinig negatiefe geluiden over de GXK van MSR, behalve dattie een takke herrie maakt9en het afregelen weet ik niet meer of dat positief was of neit..)

daarnaast: petroleum gaat prima :) ik kook er al aardig wat NJN zomerkampen op, en je wil niet weten hoe hard we die 4 kops primussen kunnen laten gaan(witgloeiend ;-) ) daar heb je zelfs water/melk voor 40 man binnen 20 min mee aan de kook

Na al jullie wijze raad heb ik me gisteren een Primus Multifuel besteld! T is wel eentje waar je geen gastankje op kan aansluiten (dat is de Omnifuel), maar daar heb ik dan toch mijn Campinggazbrandertje voor.
Binnenkort trekken we eens naar de Ardennen om al onze nieuwe spulletjes uit te testen, hip hoi.

Karlien, die hoopt dat het snel winter wordt, want dan kan ze eindelijk vertrekken naar Patagonië!!
Kan je niet een gewoon SIG flesje gebruiken om je benzine in te doen? Dat valt zeker niet op, en lijkt mij even veilig.

Tip: steek een camelbag of ander systeem met drinkslang in je lowrider tassen. Op onrustig terrein is drinken dan veel aangenamer, en dan heb je je drinkbushouders vrij voor andere dingen zoals benzine. ik heb persoonlijk graag altijd een houder vrij voor als ik bijvoorbeeld een blikje langs de weg koop.

Geen goed idee dat Sigg flesje met benzine!!! Ook gedaan niet vanwege vlieg-tuig maar leek me handig. Dop loste al vrij snel op en benzine ging lekken in tas.... :x

Dus toch maar in fles die speciaal voor benzine is..

Marieke

Spinnetje schreef:Geen goed idee dat Sigg flesje met benzine!!! Ook gedaan niet vanwege vlieg-tuig maar leek me handig. Dop loste al vrij snel op en benzine ging lekken in tas.... :x

Dus toch maar in fles die speciaal voor benzine is..

Marieke
idd, de eisen voor een drank fles zijn totaal anders dan voor een brandstof fles, oa de coating aan de binnenzijde lost op en natuurlijk sloop je de dop....

Maar je brandstof fles schuren en een vrolijk kleurtje en stickers mee geven kan altijd natuurlijk.

Bas