Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mobieltje - Forum Wereldfietser

mobieltje

We gaan een reis maken door Turkije, Iran, Centraal Azië en China. Ik vraag mij af wat voor mobiele telefoon het meest geschikt zou zijn en welke provider ik het beste kan nemen. Wie heeft ervaring of suggesties?

Groeten Hanneke

Belangrijkste eis voor mij is het vermogen van de batterij/ energieverbruik toestel. Telefoon moet minstens 250 uur op standby kunnen staan zonder op te laden.

Betekent wel dat veel "gadgets" moeten vervallen.

Die gadgets heb je toch niet nodig onderweg, dat kan alleen maar kapot gaan.
Wat erg belangrijk is dat je telefoon simlock vrij is. Vaak is het goedkoper als je langer dan 1-2 weken in een land bent om een plaatselijke SIM-kaart te kopen. Je krijgt dan een plaatselijk nummer en kunt gewoon gebeld worden zonder dat het je een roaming-tarief kost.

@Fedor, Heb je al een gsm die 250 uur standbye kan staan? Zo ja, welke?

Zijn bepaalde merken, typen, operating systemen zuiniger dan andere?

250 uur standby tijd is tegenwoordig niet meer bijzonder. Mijn sony ericsson haalt 250 uur zonder probleem. Als je er echter mee gaat bellen of foto's mee gaat maken loopt het rap terug.

Nieuwe nokia's houden het ook lang vol. Ik kan je verder aanraden dat zwart-wit schermpjes het over het algemeen langer volhouden.

giantus schreef:250 uur standby tijd is tegenwoordig niet meer bijzonder.
Die 250 uur haalt het ding thuis op het kastje. Maar als je gaat fietsen en het ding gaat steeds andere netwerken zoeken, dan wordt het meestal toch anders. Dus zet hem 1x per dag aan voor de eventuele sms-berichten en je doet weken met één lading.
Leon
hanneke schutte schreef:We gaan een reis maken door Turkije, Iran, Centraal Azië en China. Ik vraag mij af wat voor mobiele telefoon het meest geschikt zou zijn en welke provider ik het beste kan nemen. Wie heeft ervaring of suggesties?

Groeten Hanneke
Kijk eens op www.vakantiebellen.com Daar kun je in iedere land ter wereld bekijken met welke provider, met abonnement of prepaid, kunt bellen.
[Hoi

Bedankt hier heb ik wel wat aan.