Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hanzeroute van zondag 13 mei tot en met vrijdag 8 juni. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hanzeroute van zondag 13 mei tot en met vrijdag 8 juni.

arnob schreef:Leuk om te zien dat iedereen toch weer andere foto's maakt op dezelfde route; hier wat opnamen van het oude deel 2:
Dan zetten we deze er ook nog maar even bij Arno :wink:
http://www.pbase.com/kees_neve/zaltbommel_rostock

Ik zie dat je ook bij Prora bent geweest; ik was daar in '95 toen er nog helemaal geen plannen voor waren en het een grote open bouwval was. Zelden zoiets grauws gezien!!

Nu de verhalen nog die bij de vakantie`s horen! Ik hou altijd een dagboek bij wat ik thuis op de computer uitwerk met de betreffende foto`s er bij.
Enkele staan en zijn te lezen op de plaats waar ze thuis horen.
http://groot41.vijftigplusser.nl/
Helaas met niet zo veel foto`s er bij.
Het uitgewerkte dagboek van de Hanzeroute is over ongeveer 3 á 4 weken klaar.
[quote="Martin E. van Doornik"]Kort na de val van het IJzeren Gordijn maakte ik een prachtige fietstocht door de DDR. Daarvoor was fietsen voor westerlingen "streng verboten!" Op tijd, want de typische oude DDR-sfeer was grotendeels nog aanwezig. Nu kan dit niet meer. Mijn andere hobby is molenliefhebberij, daarom een unieke buitenkans om Oost-Duitse molens te fotograferen en in kaart te brengen, welke in de tijd van Erich Honecker "unmöglich" was! Ik was zowel de eerste Nederlandse (vermoedelijk) fietser als eerste Nederlandse molenaar die de DDR na de "Wende" heeft bezocht :D . Van Groningen tot Zeeland aan toe werd ik door veel regionale molenverenigingen uitgenodigd om dia's van de Oost-Duitse molens te vertonen. Ik fietste op goed geluk zonder reserveringen van overnachtingen vooraf. Het is alles goed gegaan.

Net na de val is er een boekje verschenen met een fietsroute langs de muur............... Heb jij die toen toevallig ook gefiets.........

Het is van Freddie van Hees en heet fietsen langs de voormalige berlijnse muur ( de titel is even uit mijn geheugen) ?
wereldreis schreef:Net na de val is er een boekje verschenen met een fietsroute langs de muur............... Heb jij die toen toevallig ook gefiets.........
Het is van Freddie van Hees en heet fietsen langs de voormalige berlijnse muur ( de titel is even uit mijn geheugen) ?
Duitsland weer één is van Freddie van Hees; die fietsroute langs de voormalige DDR-grens is van latere datum. DD-Radweg http://www.esterbauer.com/buecher/html/ddr_buch.htm

ik was bij hem in Berlijn toen hij die schreef ( niet het info boekje maar het fietsrouteboekje)...........mooie herinneringen aan iemand die veel te vroeg is overleden..........

Heeft iets , ik kan het slecht omschrijven, maar het voelt goed dat er mensen zijn boekjes kennen, een passie gedeeld hebben......

gewoon overheen lezen als je denkt: He???
Bij Freddie komt er nog altijd een stukje verdriet boven........
Maar het is hem wel gelukt mij aan het fietsen te krijgen......:):)

Mijn fietsverhaal over de route staat op de website van de Hanzeroute.