Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Huttentrektocht in het land van Maas en Waal, 27-28 oktober - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Huttentrektocht in het land van Maas en Waal, 27-28 oktober

Nog vier nachtjes slapen, dan gaan we bonen eten !!!! :wink:

Hey Blanche,
Doe je mee met de mexicaanse hap? Ik dacht aan het volgende: tortilla's opwarmen en ondertussen in verschillende pannetjes vulling klaarmaken, plus apart een salade. Heb jij in dit verband nog lekkere recepten?
jim

Ja hoor Jim.....ik zoek wel wat recepten. We doen wel boodschappen op de dag zelf ja? Wie doen er nog meer mee? Ikzelf denk aan iets met veel groentes/champignons. Voor meer recepten zie: http://www.webchef.nl/search.html?query=tortilla&page=3

Heb je al een oplossing voor de beluchting van de hutten in de avond? :wink:

Hola Amigos!

El Jaime del Gringo doet graag mee aan een Mexicaanse maltijd!

Blanche schreef:Heb je al een oplossing voor de beluchting van de hutten in de avond? :wink:
Hey Blanche, had ik je het reglement niet gestuurd? Om 10 uur moet je slapen, je mag daarna geen geluid meer maken, niet snurken, en geen geuren verspreiden. :wink:
jim

Veel plezier allemaal.
Wim

Nog twee nachtjes slapen!!!!!

Blanche,
Je helpt me wel met boodschappen doen, hè. Ik heb van Inge het volgende recept voor 18 personen (Inge: bedankt voor je bijdrage!):

"Een mexicaans feestmaal
Faitas van kip en paprika
Tortilla’s
Sla
Zure room
Geraspte kaas
Salsa
Guacamole
Gemengde noten
Kidney bonen

Faitas (18 personen)
2 kg gram kipfilet
4 limoenen of citroenen (sap en groen van de schil kleingesneden)
Teentjes knoflook (zoveel als je lust)
3 eetlepel gedroogde oregano
3 eetlepels koriaderzaad
3 theelepels gemalen komijn
2 theelepels cayennepeper
4 eetlepels suiker
8 paprika’s
3 uien

Snijd de kipfilet in stukjes en doe alles tot de paprika’s bij elkaar en laat een half uurtje staan. Bak alles aan in een beetje olie, gesneden uit erbij even bakken en dan de paprika’s erbij. Laat nog even stoven en klaar is kees.

Tortilla’s
Reken op ongeveer 3 tortilla’s per persoon. Even opbakken in de koekenpan is het lekkerste maar niet noodzakelijk

Sla
Zak gewassen en gesneden sla per 4 mensen, lente ui erdoorheen snijden en flesje ceasar dressing erover. Lekker is het om ook wat geitenkaas erdoor te doen maar dat is optioneel.

Zure room
Gewoon kopen, 1 bakje voor 4 man

Geraspte kaas
3 zakjes voor de hele club.

Salsa
4 potjes moet je een eind mee komen.

Guacamole
1 avocado voor 2 man. Er zijn ook potjes te koop
Gemengde noten
Gewone gemengde noten, even wat korianderzaad en cajenne peper erover en smullen maar

Kidney bonen
Even warm maken met een klein gesnipperd uitje, verse koriander en een scheutje olijfolie indien aanwezig. Heerlijk.

Zijn mensen toch bang honger te krijgen is een heel gemakkelijke extra gehakt en burito mix van casa fiesta."

Ik doe in de loop van de zaterdag een inventarisatie van wie mee wil doen met de mexicaanse maaltijd. Dan kunnen wij zaterdagmiddag bij de C1000 de boodschappen doen, (James wil vast wel meelopen voor het nodige sjouwwerk), kopen tevens wat flessen wijn erbij, en we kunnen 's-avonds mooi het koken delegeren aan de anderen, hihi, lekker makkelijk toch!

seeya
jim

Hee Jim,

Ik gooi de olie wel op het vuur!


Groet Marieke

goed idee....wij de boodschappen anderen koken!!
Moeten we dan niet ook meer mensen regelen voor het sjouwen :wink:

Blanche schreef:Moeten we dan niet ook meer mensen regelen voor het sjouwen
Tuurlijk, volgens mij is Marieke ook met sjouwen de klos :D

Zjouwen is niet erg, koken heb ik geen zin in. Maar afwassen nog minder...

Zullen we gewoon iets laten bezorgen...

Of negerzoenen eten?

Groet Marieke

Lekker zeg. Ik begin nu al te kwijlen.

@Marieke, die negerzoenen mag je alleen tijdens een dating vlucht van Relatieplanet eten. Dat is een WF activiteit die niet onder kletspraat op de site staat. Ik zal een kijken of ik op http://www.fietshumor.nleen off off off off WFtopic forum kan aanmaken. Een vlucht voor dating met negerzoenen.

@Blanche, ik neem wel een afwasborstel mee. Ik ga het eens op lichtgewicht proberen. Niet sjouwen en niet koken. Het zal wel een klein borsteltje worden en een drupje dreft.

Is er een oven voor de diepvriespizza?
Eric op de Fiets schreef:Lekker zeg. Ik begin nu al te kwijlen.

@Marieke, die negerzoenen mag je alleen tijdens een dating vlucht van Relatieplanet eten. Dat is een WF activiteit die niet onder kletspraat op de site staat. Ik zal een kijken of ik op http://www.fietshumor.nleen off off off off WFtopic forum kan aanmaken. Een vlucht voor dating met negerzoenen.

@Blanche, ik neem wel een afwasborstel mee. Ik ga het eens op lichtgewicht proberen. Niet sjouwen en niet koken. Het zal wel een klein borsteltje worden en een drupje dreft.

Is er een oven voor de diepvriespizza?
Eric,

Zielig hoor, water op olie gooien!!

Morgen hongerige fietsers!

Gisteravond heb ik 'Mexicaans Pinto bonen met chili en cacao' gemaakt voor onze feest!

Bonen met chocolade - ik ben erg benieuwd! :shock:

Tot morgen,

James

Zo te zien blijft het ook droog de komende dagen:

http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=5051

Zondag zullen we wel doorkomen, met regen uit het westen

http://buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=verwachting

Gr Hans

het was super :D

Jim, bedankt voor de heerlijke dagen. Iedereen bedankt voor zijn gezelligheid. De beelden staan op http://www.EricopdeFiets.nl.
Groetje, Eric (met short en afwasborstel op de Fiets :D )
Geschiedenis

Ravenstein kreeg in 1380 stadsrechten. Het stadje bleef eeuwenlang bestuurlijk een eiland tussen Brabants en Gelders gebied: het Land van Ravenstein was van 1397 tot 1629 Kleefs, behoorde vervolgens tot Neuburg-Palts.

Omdat Ravenstein buiten het gezag van de (protestantse) Staten-Generaal viel, was het net als enkele vergelijkbare stadjes aan de Maas een toevluchtsoord voor katholieken en vestigden zich er verschillende kloosterorden. Pas in 1805 wordt Ravenstein Nederlands.


- gaaf dat je daar dan bent geweest....geeft weer een extra glans en beloning..

Bedankt iedereen voor de gezelligheid en de fijne gesprekken
groetjes Fokko