Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visum Pakistan en India - Forum Wereldfietser

Visum Pakistan en India

Goeiedag,
In januari vertrek ik om via het midden-oosten richting china te fietsen. Het visum voor Iran is zo goed als geregeld. Echter heb ik nog geen visa voor Pakistan en India. Weet een van jullie hoe ik het beste(niet al te veel oponthoud) een visum kan regelen voor beide landen.

bedankt,
Mattijs

Bedoel je ter plekke of van te voren?

Hoi Mattijs,

Het beste kun je het visum voor Pakistan tevoren regelen in Nederland. Informeer wel even hoeveel tijd je hebt om het visum te gebruiken.
Tweede optie is aanvragen in Tehran. Terwijl je wacht kun je verder fietsen en dan met de bus op en neer om je visum op te halen.
Een derde optie is om je visum bij de grens te kopen. Daar zitten nog wel wat problemen omdat je groepslid moet zijn en de vraag is of de Iraniers je laten gaan zonder visum voor Pakistan in je paspoort.

Ik ben pas vanuit China Pakistan ingekomen en heb het visum aan de grens gekocht, niet zonder gedoe en daar zijn de Pakistani overigens erg relaxed.

Het visum voor India kun je best op het laatste moment regelen. Je krijgt standaard 6 maanden en het gaat in op de dag van aanvraag. In Islamabad, Kathmandu, Beijing of Tehran
Succes,
Bernadette

Bernadette schreef:
Ik ben pas vanuit China Pakistan ingekomen en heb het visum aan de grens gekocht, niet zonder gedoe en daar zijn de Pakistani overigens erg relaxed.

Zeer opmerkelijk Bernadette, interessant nieuws. Wist je dat het kon?
Tot nu toe weet ik niet anders dan dat je van tevoren een visum moet aanvragen. Ik weet wel dat sinds het voorjaar de mogelijkheid bestaat voor het aanvragen van een groepsvisum aan de grens in het kader van de bevordering van het toerisme. De mogelijk om een visum aan de grens te verstrekken hebben ze dus sinds kort.

Een aantal mensen verzamelen en daarmee bij de grens verschijnen is een mogelijkheid en dat geldt ook in principe voor de grens Iran-Pakistan. Als je bij de ambassade van Pak. ,in bijvoorbeeld Teheran, een visum aanvraagd dan heb je vermoedelijk een probleem omdat je dan de bruchte 'Letter of Recommendation' (32 euro of zo, de dieven) nodig hebt van de Ned. ambassade en het zou mij niet verbazen als je die niet krijgt. In New Delhi kreeg ik in het voorjaar wel L of R van de Ned. ambassade, maar dat was natuurlijk voor de 'Rode Moskee' en het gedoe erna. Overweeg wel scherp bij jezelf of je NU wel in Baluchistan wilt zijn. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ze je alleen laten fietsen. Dat wordt achterin een pickup of met een politieauto achter je aan.

Hoi Flipse,

Nee tevoren wist ik niet dat het kon. In Bishkek geeft de ambassade geen visa uit. (Hoewel, ik heb gehoord dat ze het er nu wel doen). In Kashgar ben ik gaan zoeken op internet. De regel van een visum ad grens is dit jaar ingegaan voor 24 landen waaronder NL. Heb een pakistaans reisbureau gevonden en die heeft een bevestiging gestuurd dat ik met hen reis plus verzoek om een visum. Het grootste probleem was overigens China dat je niet laat gaan zonder visum of deze brief. In Sust lukt het je ook wel zonder die brief om het visum te kopen $50 voor 30 dagen. Je kunt er anders een landingpermit kopen, moet je echt zo noemen. Daarmee heb je dan tijd om in Gilgit een visum te krijgen (zo heb ik gehoord) maar werderom de chinezen...
Aan andere grensposten zijn ze vast minder soepel, geen ervaring.

Op onze ambassade in Tehran hebben ze een LOR geschreven, gratis voor zowel Tajikistan als Pakistan. Dat was nog in april en hielp niet in Bishkek.

groet,
Bernadette