Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Suggestie: vanaf hoofdpagina direct naar laatste bericht - Forum Wereldfietser

Suggestie: vanaf hoofdpagina direct naar laatste bericht

Is het mogelijk om vanaf de hoofdpagina direct doorgelinkt te worden naar her laatste bericht?
In het (verre?) verleden werd je vanaf de recente discussies op de hoofdpagina direct doorgelinkt naar het laatste bericht van de discussie. Kort geleden heeft dit weer even op deze manier gewerkt. Ik vind het erg handig om aan het eind van de discussie te belanden, vooral bij discussies van meerdere pagina's scheelt het nogal wat handelingen, en meestal is het begin van de discussie toch al wel bekend..

Johan

Goed idee!!! Kan dat met het huidige contentmanagementsysteem?

Misschien ook handig als dan ook het allereerste bericht van de draad ook vermeld wordt.

En als we dan toch bezig zijn: kunnen de posts misschien ook van een nummer voorzien worden?
Dat vind altijd wel prettig.

En als we dan toch bezig zijn (Het is tenslotte ook weer bijna Sinterklaas-tijd) :D :

Op de voorpagina de 'Recente discussies in het forum' aanvullen met nog eens 10 laatste berichten: Oftewel een overzicht van de 20 laatste berichten. Handig, want soms wil ik een dag, of zelfs twee dagen later, dat topic nog eens doorlezen.

Zou leuk en handig zijn. :wink:

Gr, Marco

Probeer dit eens Marco :lol:
alleen jammer dat de links het niet doen, misschien moet er ergens nog iets aan het script gesleuteld worden? :?:
De tovenaar schreef:Probeer dit eens Marco :lol:
alleen jammer dat de links het niet doen, misschien moet er ergens nog iets aan het script gesleuteld worden? :?:
Hmm, ik moet wel even wennen aan de (andere) layout. :? Maar het is idd een oplossing. Thanx, Ik zet 'm in ieder geval even vast in firefox.
Landeninfo schreef:Johans voorstel klinkt goed, maar het pakt onhandig uit voor het landenbestand. Deze staat ook in dit forum opgeslagen, waarbij elk land een topic vertegenwoordigt. Het is de bedoeling dat de gebruiker als eerste het eerste bericht in de ketting ziet, en niet het laatste.

Sander
Bestuurlid Landenbestand
Misschien is het een idee om de landeninfo als een 2e forum op deze zelfde website te plaatsen. En hier vanaf de voorpagina en/of vanuit het forum zelf hier naar toe te linken. Lijkt mij, dat dat technisch mogelijk moet zijn. Maar ik kan me vergissen.

Code: Selecteer alles

<html>
<head>
<title>topics wf</title>
</head>

<body>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="http://www.wereldfietser.nl/phpbb/topics_anywhere.php?mode=show&f=a&n=100&sfn=y&fnl=y&r=y&sr=y&b=5&lpb=0&lpd=0&lpi=y"></script>
</body>
</html>
Hier een verbeterde versie:
Copy bovenstaande codes in een lege tekst en opslaan als bijv topics.html

Het script heb ik op http://forum.afsvlaanderen.be/topics_an ... ce_eng.php gevonden
JohanB schreef:Is het mogelijk om vanaf de hoofdpagina direct doorgelinkt te worden naar her laatste bericht?
Even terugkomend op de html code die ik hierboven heb gepost, daar kan je klikken op het topic,
dan kom je gewoon bovenaan bij het eerste bericht, of helemaal aan het eind als je klikt op het Afbeelding ikoontje (met rood aangegeven in het plaatje). Misschien kan de webmaster dit scriptje op deze manier aanpassen?

Afbeelding
De tovenaar schreef:

Code: Selecteer alles

<html>
<head>
<title>topics wf</title>
</head>

<body>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="http://www.wereldfietser.nl/phpbb/topics_anywhere.php?mode=show&f=a&n=100&sfn=y&fnl=y&r=y&sr=y&b=5&lpb=0&lpd=0&lpi=y"></script>
</body>
</html>
Hier een verbeterde versie:
Copy bovenstaande codes in een lege tekst en opslaan als bijv topics.html

Het script heb ik op http://forum.afsvlaanderen.be/topics_an ... ce_eng.php gevonden
Heel gaaf! Deze laatste versie werkt heel goed.
Cycle Maniac schreef: Heel gaaf! Deze laatste versie werkt heel goed.
Misschien dat Jarno of iemand anders dit kan implementeren in de site, bijv. het icoontje aan het eind (&lpi=y) om naar de laatste posting te navigeren, plus een extra link om bijv. de laatste pakweg 50 postings (&n=50) te laten zien?

Peter Rodenburg schreef:En als we dan toch bezig zijn: kunnen de posts misschien ook van een nummer voorzien worden?
Dat vind altijd wel prettig.

Neem bovenstaande html code over die ik eerder had gepost,
vervang &b=5 door &b=num en voila, een lijstje met nummers :D

Topics anywhere is inderdaad beschikbaar op deze site, zoals sommigen al hebben gemerkt. Het wordt alleen niet gebruikt om de berichten op de voorpagina te plaatsen. Verwacht dus niet dat het er altijd blijft (upgrade naar phpBB3 gaat komen).

Het standaard verwijzen naar de laatste reactie van een onderwerp is als standaard actie niet aan de orde. Een extra tekst of plaatje dat verwijst naar het laatste bericht zou eventueel kunnen. We willen graag voorkomen dat mensen ergens halverwege een discussie inhaken zonder het begin te kennen.

Meer berichten plaatsen op de voorpagina, bijvoorbeeld 20, is ook niet aan de orde. De lijst is nu al aardig lang. Als je een overzicht wilt van de laatste activiteit, dan is er in het forum gewoon een link voor beschikbaar: Berichten sinds laatst bezoek.

En de nummers, waar had je nummers willen zien?

Jarno schreef: Het standaard verwijzen naar de laatste reactie van een onderwerp is als standaard actie niet aan de orde. Een extra tekst of plaatje dat verwijst naar het laatste bericht zou eventueel kunnen. We willen graag voorkomen dat mensen ergens halverwege een discussie inhaken zonder het begin te kennen.
ik vind dat knopje Afbeelding om naar het laatste bericht te springen echt wel handig hoor, als je regelmatig de discussies volgt.
Meer berichten plaatsen op de voorpagina, bijvoorbeeld 20, is ook niet aan de orde. De lijst is nu al aardig lang. Als je een overzicht wilt van de laatste activiteit, dan is er in het forum gewoon een link voor beschikbaar: Berichten sinds laatst bezoek.
Dat er niet meer dan 10 berichten op de voorpagina past kan ik wel begrijpen. Maar een extra verwijzing naar een subpagina waar een wat langere lijst staat van de meest recente discussies (zoals de lijst van onbeantwoorde berichten) zou wel prettig zijn. Als je bijvoorbeeld onderweg bent heb je niet veel tijd om in te loggen, of als je alleen even een berichtje wilt posten, maar niet de tijd hebt om alle andere recente berichten te lezen. Die wil je dan een andere keer bekijken maar dan is de liijst met meest recente berichten sinds je één na laatste bezoek al weer weg. En de lijst van 10 berichtjes is echt niet lang, meestal zijn dat de topics van één dag. Hier is al vaker over discussie geweest, ik vind niet dat dat zomaar van tafel geveegd kan worden.

Een suggestie:
Afbeelding

ik vind dat knopje om naar het laatste bericht te springen echt wel handig hoor, als je regelmatig de discussies volgt.
Het knopje is toegevoegd aan site.

Heel handig Jarno!!!

Kijk er nog even naar Jarno svp want op mijn scherm zie ik het knopje 'Meer' niet. Ik kan op op de plek klikken, maar krijg dan een scherm waar geen topics in staan.

flip

Mooi, nu nog het knopje met meer topics :D

Ah, ik heb nu wel de lijst met de 11+ berichten als ik op, het nog steeds onzichtbare, knopje 'Meer' klik. Kan iemand verklaren waarom ik 'Meer' niet op mijn scherm zie?
Het kan niet aan verouderde spullen liggen, eerder aan te nieuwe: Vista met IE 7.0.

Tsja, Vista... need I say more? :lol: :wink:

Tja, het is natuurlijk 26 jaar geleden al fout gegaan met de eerste PC die draaide onder het Dirty Operator System. De PC is met een handicap geboren.
Misschien werken jullie nog met DOS 1.0 dat jullie het wel zien? :)


Hieronder het voorbeeld van het niet zichtbare meer:



Je ziet: niets.