Hallo fietsfanaten!

Volgend jaar zomer ga ik de 100 cols tocht fietsen met een vriend, als sponsortocht voor Artsen zonder Grenzen.

Aangezien de tocht zo'n 4000 km is over heel veel heuveltjes wil ik graag een goede fiets aanschaffen. We zullen de tocht met bepakking fietsen, en ik heb het idee dat mijn huidige racefiets daar niet zo op berekend is.

Ik zoek dus een soort 26 inch toerfiets, zonder vering, aangezien dit alleen maar energieverlies geeft. Het moet mogelijk zijn om de fiets later om te bouwen tot een mountainbike. Dit betekent dat iig de voorvork breed genoeg moet zijn om er MTB wielen in te zetten.

Ik ben student en heb dus een beperkt budget. Hopelijk zijn er hier mensen die mij ofwel aan een mooie fiets (evt frame of onderdelen) kunnen helpen, of verder kunnen helpen in mijn zoektocht naar de juiste fiets of onderdelen.

Alle tips over materiaal voor deze tocht zijn ook welkom!

edit heb nog een vraag over framemaat: er zijn verschillende berekeningen beschikbaar op internet, voor MTB kom ik uit op 50 cm, voor trekkingfiets op 58? Waar moet ik nu voor kiezen?

Groeten!

Marc