Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ff voorstellen - Forum Wereldfietser

Ff voorstellen

Hallo,

Heb me net bij jullie forum aangemeld. Ben Jarl en kom uit Dronten. Ben 23 jaar en studeer nog.

Waarom ik me hier aangemeld heb, komt doordat ik komende zomer eens voorzichtig wil gaan beginnen met een fietsvakantie. Ik begin (voor jullie wsl saai :P ) gewoon in Nederland.

Ik moet nog op zoek naar een fiets en eens gaan nadenken over wat voor route ik wil fietsen e.d. Gelukkig heb ik nog even, want de vakantie duurt toch nog een hele poos 8) :?

Als jullie meer van mij willen weten dan hoor ik het wel.

Groeten Jarl
Jarl schreef:Hallo,

Ik begin (voor jullie wsl saai :P ) gewoon in Nederland.


Groeten Jarl
Welkom Jarl,

Helemaal niet saai of suf want Nederland is ontzettend mooi en heeft veel te bieden! en een prima opstap naar verder gelegen oorden.

Wereldfietser weekenden en activiteiten zijn een prima manier om ervaring en kennis op te bouwen over fietvakanties!

Enne...ze zijn ook erg gezellig!

Doe mee!

James

welkom Jarl,

Nederland heeft zat te bieden, ik fiets er nog steeds graag rond. Maar er zijn inderdaad ook mooie gebieden buiten NL. Dus saai is het niet :)

Heb je al een fiets op het oog? of nog niet?

Ik vind het moeilijk om een fiets te kiezen. Zeker gezien het feit dat ik niet heel veel te besteden heb.

Ik zoek gewoon een fiets met comfort en die wel een tijdje mee kan. En aangezien ik niet van plan ben om onverhard (of in ieder geval niet veel) te gaan rijden. Denk ik dat het met een kleiner budget makkelijker is een fiets te vinden.

Heb in het technische gedeelte van het forum al een vraag gesteld over het merk Sensa...en zie zo snel dat je dat topic al gevonden had. :p

Ik kijk rustig rond en komend weekend bij fietsenmaker(s) eens vragen en proefrijden.

Hou jullie op de hoogte.

Jarl

Welkom!

Nederland (en directe omgeving) heeft nog genoeg te bieden hoor. Ik ben hier iig nog lang niet uitgefietst :)

Nederland is heerlijk om te fietsen !!
Jarl,

Je kunt in Nederland prachtig fietsen. Als ik een route mag aanraden, dan is dat 'de ronde van Nederland via LF routes'.
Wij hebben daar nu 2 keer een lang weekend aan besteedt en dat was erg mooi. Prachtige fietspaden, mooie landschappen en allemaal heel verschillend.
Hier kun je een paar panorama's zien die ik onderweg gemaakt heb

En hier informatie over deze route.

Bedankt voor de tip. Ziet er zeker aantrekkelijk uit!!
Dit is iets om over na te denken!

Jarl
Andere tip:

Als je geen zin hebt om kampeerspullen mee te nemen, overweeg dan om bij de adressen van 'vrienden op de fiets' te overnachten.
Heel veel adressen in heel Nederland en voor 17 euro heb je een overnachting en ontbijt.

Meer informatie vindt je hier

Jarl, je kunt ook op zoek gaan naar een tweedehandsfiets, dan heb je misschien wat meer waar voor je geld. Ook hier worden wel eens fietsen aangeboden.

Succes met je rondje door Nederland, je zult meteen verslaafd zijn!

Hallo Jarl,

Voorzichtig beginnen?

Ik waarschuw je maar vast...je zult er verslaafd aan raken.
Je blijft fietsen.....en de momenten dat je niet op de fiets zit, zal je je volgende fietstrips aan het plannen zijn. 8)
Ben je ook al lid geworden van de vereniging? Je krijgt dan een prachtig blad vier keer per jaar toegestuurd voor de momenten dat je even niet fietst en lui op de bank wil zitten :wink:.

Mijn eerste fietsvakanties heb ik op een 'gewone' hybride gedaan van Gazelle. Het kan dus :wink:. Daarna heb ik geïnvesteerd in een duurdere reisfiets; een Santos....maar je hebt diverse andere goede merken. Een optie is inderdaad om een 'reisfiets' tweedehands over te nemen zoals Ellen noemde. Er blijken namelijk ook mensen rond te lopen die niet verslaafd raken en de fiets wegdoen.....

Heel veel plezier!
En mischien tot ziens!


Blanche

Jarl schreef:Ik vind het moeilijk om een fiets te kiezen. Zeker gezien het feit dat ik niet heel veel te besteden heb.
Jarl,
Verkoop gewoon die oude Peugeot van je en voor die 200 euro zijn er op marktplaats best wel mooie Giant Expeditions ofzo te koop waarmee je prima een aantal jaar vooruit kunt. Tegen de tijd dat je de smaak te pakken hebt kan je je dan oriënteren op iets beters, of je vervangt gewoon een paar onderdelen.

nee

Gelukkig wel, anders wordt het zo druk overal. :wink:

Het is wat vroeg om nu al over fietsverslaving te beginnen. Misschien eerst maar een fiets kopen.

harry-fietsenaar schreef:Gelukkig wel, anders wordt het zo druk overal. :wink:
Jij fietst zeker nooit op zondag ? ;-)