Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp nodig! Fietsdoos Delta - Forum Wereldfietser

Hulp nodig! Fietsdoos Delta

Hoi,

We willen met Delta Airlines vliegen naar Chili en daarbij onze fietsen meenemen. Heeft iemand recente ervaringen met Delta?

Op hun website staat dat bagage tot 62" (lengte + breedte + hoogte) binnen het 2-pieces systeem valt. Daar past een gewone fiets dus niet in.

Delta zegt dit zelf ook: voor fietsen die in een Delta Bike Box zitten moet extra worden betaald. MAAR: pakketten groter dan 80" worden niet geaccepteerd.

Hoe groot is de Bike Box van Delta en past daar een normale fiets in?

Is er een mogelijkheid om een fiets in 62" te proppen? Wij dachten aan alles van het frame afstrippen en aan weerskanten van het frame één wiel leggen. Onderdelen als stuur etc. erbij stoppen en voorvork in overige bagage meenemen.

JW en Gu

Niemand?? :cry:

volgens mij heeft delta al tijden geen fietsboxen meer?!! en op schiphol zullen ze je vast verwijzen naar de klm boxen.
die klm alleen aan klanten verkoopt maar tot nu toe is het me altijd gelukt.
walter

Fietsdoos halen bij fietsenmaker?
De fietsenmakers zijn meestal blij dat je er eentje meeneemt.
Belletje van te voren wil helpen.

Vlieg ze!

Ik zou zeggen probeer het eens. Ga eens bij een aantal fietsenmakers langs. Zij gooien die dozen altijd weg. Ik krijg ze altijd zo mee.

[edit] Blanche was me net voor [/edit]

hallo,

wij hebben 26" fietsen en die passen perfekt in een TREK doos waar dus ook mountain bikes in vervoerd worden. voowiel eruit en naast het frame.
omdat de dozen kleiner zijn scheelt dat in gewicht, kom je door de schuifdeuren op schiphol en later ook gemakkelijker door de fuik bij de douane. kans op schade is daardoor ook minder omdat ze beter handteerbaar zijn voor het gooi en smijt personeel op elke luchthaven.

veel plezier

hans stalpers
giantus schreef:Hoi,

We willen met Delta Airlines vliegen naar Chili en daarbij onze fietsen meenemen. Heeft iemand recente ervaringen met Delta?

Op hun website staat dat bagage tot 62" (lengte + breedte + hoogte) binnen het 2-pieces systeem valt. Daar past een gewone fiets dus niet in.

Delta zegt dit zelf ook: voor fietsen die in een Delta Bike Box zitten moet extra worden betaald. MAAR: pakketten groter dan 80" worden niet geaccepteerd.

Hoe groot is de Bike Box van Delta en past daar een normale fiets in?

Is er een mogelijkheid om een fiets in 62" te proppen? Wij dachten aan alles van het frame afstrippen en aan weerskanten van het frame één wiel leggen. Onderdelen als stuur etc. erbij stoppen en voorvork in overige bagage meenemen.

JW en Gu
Het is al wat geleden, in 1999 heb ik met Delta Airlines van Schiphol naar San Fransisco USA gevlogen, fiets mee in een Delta-doos. Het is een zwarte Giant met 28" wielen. Zadelhoogte 110 cm boven de grond (langs de buis gemeten). Kostte wel 75 dollar enkele reis voor de fiets! Banden leeg, stuur 90 graden gedraaid, pedalen eraf (eerst thuis loswrikken).
Kijk maar op de onderste foto van http://www.mijnalbum.nl/Album=TPC8FNNH en klik erop voor een vergroting. Dan zie je de naam en logo van Delta erop staan. Gefotografeerd vanuit de Boeing 767 tijdens het overstappen op New York JFK Airport.
wij gaan in februari naar cuba. het vervoer van de fiets op de heenreis lijkt me wel te doen. hoe zijn andere cubareizigers voor de terugreis aan een doos gekomen??
ingebl schreef:wij gaan in februari naar cuba. het vervoer van de fiets op de heenreis lijkt me wel te doen. hoe zijn andere cubareizigers voor de terugreis aan een doos gekomen??
Probeer eens met een fietshoes, bij www.fietsvakantiewinkel.nl verkrijgbaar. Kijk in hun website onder 'fietsvervoer' > vliegtuig. Daar staat ook Cuba bij.
Dit wordt door veel vliegmaatschappijen erkend. Het is plat opgevouwen een klein pakje en weegt 400 gram. Die heb ik vorig jaar gebruikt tijdens een vlucht naar Pisa (Italië) v.v.