Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Digitale Fietsrouteplanner Nederland - Forum Wereldfietser

Digitale Fietsrouteplanner Nederland

Hallo allemaal,

Velen van jullie hebben afgelopen jaar onze reis via onze website gevolgd op www.stukjefietsen.com of hebben onze presentatie op het nazoomerweekend gevolgd.

Leuk vind ik om te melden dat ik na deze reis een boeiende en passende baan heb gevonden......bij de Fietsersbond. Ik ben verantwoordelijk voor de vrijwilligers voor twee projecten, waaronder de Fietsrouteplanner.

Inmiddels heb ik weer wat Wereldfietsers ontmoet en lang niet iedereen blijkt op de hoogte van dat de Fietsersbond een digitale fietsrouteplanner aan het bouwen is, met inzet van een grote groep vrijwilligers. Lijkt mij toch ook interessant voor jullie om dit te weten, voor de periodes dat een lange reis in het buitenland niet kan, als training vooraf of omdat je het sowieso leuk vindt Nederland verder te verkennen.

Bovendien kan je er zelf ook een steentje aan bijdragen. Als je naast fietsen van computeren houdt, kijk dan eens op de site http://www.fietsersbond.nl/spoorzoeker.

Momenteel is de planner in de lucht voor de provincie Utrecht en binnenkort volgt Gelderland. In Friesland wordt ook druk gewerkt en in Drenthe starten we binnenkort. Uiteindelijk doel is dat we van alle provincies, dus van heel Nederland een planner hebben, dat zal nog enkele jaartjes duren, want het is een enorme klus.


groet Astrid

Hi Astrid,
Wat ontzettend leuk!!
Ik heb eens even naar een route gekeken en zag toen dat er ook energieverbruik word vermeld. Grappig, want daar heb ik me nooit zo mee bezig gehouden.
Groet, Rena :wink:

Wat een leuk idee, heb mij meteen als vrijwilliger opgegeven.

Alleen mis ik wel wat. Stel dat ik van een punt een rondje wil rijden over natuurpaden. Ik klik 1 punt aan en zeg rondje, natuurpaden, vervolgens krijg ik een route van 100 meter... Ik ben dus verplicht allemaal punten aan te geven, inzoomen, enz. Leuk zou zijn als je aantal km aan kan geven en de planner een rondje maakt over natuurpaden.

Maar ik vind dit al een gewelig initiatief!

Beste Fiets-ster

Leuk dat je je hebt aangemeld! Ook interessant om te horen waar mensen behoefte aan hebben, dat blijkt enorm divers. Het klopt dat dit niet kan. Er zijn legio mogelijkheden en daar hebben we keuzes in te maken.
Wel zullen bewegwijzerde routes ingevoerd worden. Verder zijn we aan het kijken of in de toekomst onbewegwijzerde routes en routes die mensen zelf hebben gereden, aan de planner gehangen kunnen worden. Wellicht dat die routes al enigszins tegemoet komen aan je wens. Maar zo ver is het voorlopig nog niet. Ik zal je suggestie wel terugkoppelen naar ons team.

Dank voor je reactie en wellicht tot ziens op een informatieavond.

groet Astrid
fiets-ster schreef:Wat een leuk idee, heb mij meteen als vrijwilliger opgegeven.

Alleen mis ik wel wat. Stel dat ik van een punt een rondje wil rijden over natuurpaden. Ik klik 1 punt aan en zeg rondje, natuurpaden, vervolgens krijg ik een route van 100 meter... Ik ben dus verplicht allemaal punten aan te geven, inzoomen, enz. Leuk zou zijn als je aantal km aan kan geven en de planner een rondje maakt over natuurpaden.

Maar ik vind dit al een gewelig initiatief!

Beste Astrid
Wat leuk voor je! Gefeliciteerd.
Succes met je nieuwe baan.
Grts
Gudy