Additionally, paste this code immediately after the opening tag: "Vakantiefietserspas", goedkoper vliegen, meer bag - Forum Wereldfietser

"Vakantiefietserspas", goedkoper vliegen, meer bag

Op Aruba voel ik me een “waterdrager naar de zee” op het gebied van “aan de bel trekken” bij Nederlandse overheden om iets trachten te bewerkstelligen.

Ik doel hiermee op de mogelijkheden om voor vakantiefietsers een erkende pas te ontwikkelen om, bijvoorbeeld, de fiets voor niets of heel weinig, in een vliegtuig te krijgen bij verschillende vliegmaatschappijen. Dit “uit de mouw geschudde” idee zou best wel eens bespreekbaar kunnen worden als de juiste mensen worden aangesproken en worden gemotiveerd om hier werk van te maken.

Fietsers genoeg in Nederland / Europa dacht ik zo om een valide stem te maken.

Als Nederlander die al een ruim aantal jaren in de vreemde vertoeft, vraag ik me af of zoiets als niet eens is getracht te bewerkstelligen, of…. (?)

1 ding weet ik wel, met een grote mond vol zinnigheid, kan men nog wel eens wat voor elkaar krijgen.
Trapper schreef:Ik doel hiermee op de mogelijkheden om voor vakantiefietsers een erkende pas te ontwikkelen om, bijvoorbeeld, de fiets voor niets of heel weinig, in een vliegtuig te krijgen
Waarom zou daar een pasje voor nodig zijn? Ik heb al een erkende pas en daarnaast al heel veel pasjes voor de meest uiteenlopende dingen, o.a. voor alle supermarktesn en kortingspasjes voor de buitensportwinkels en de plaatselijke buurtgroenteboer .....
Ik ben trowuens best bereid ca. 50 euro te betalen om mijn fiets - naast de tassen - in het vliegtuig te krijgen, als hij er maar heel uitkomt.
Leon

Jij ben dus geen "pasjesman". Ik denk dat iedere fietser (naast zijn normale bagage) wel zijn fiets in de kist van KLM wil stoppen voor zeg €50, maar is dat nu dan al zo? Ineens wil iedereen dan zijn fiets meenemen, maar dat kan natuurlijk niet. Het kan, denk ik, niet zo mogen zijn dat een kist staat afgeladen met brikken, en jouw ros kan er niet meer bij! 8O

Men loopt nu tegen bagagelimieten aan en vele Euro's extra's voor een kilo meer. Door (via een pas?) aan te kunnen tonen dat men een "vakantiefietser" is, zou het zinnig zijn om deze elite te helpen men een speciale regeling. :wink:

Het bezwaar is echter dat een extra pasje in je kontzak ook extra gewicht veroorzaakt! (Zonder pasjes wordt je portomonee een stuk lichter) :lol:

Maar, dan weer, het was maar een losse flodder. :roll: